K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2015, 21:29   #1
Ahj82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2014
Lokation: Svendborg
Alder: 41
Indlæg: 1
Styrke: 0
Ahj82 er ny på vejen
Ansøgning om fleksjob i nuværende job

Hejsa jeg er ny herinde. Eller dvs jeg har læst med i et stykke tid, og det er første gang jeg laver et indlæg.

Mit indlæg handler om at få godkendt flexjob i det job man er i i forvejen. Nogen herinde der har fået det efter den nye lov? (altså efter 2013)
Jeg er ramt af kroniske smerter flere steder i kroppen efter en ulykke, og har været ude og inde af dagpenge, sygedagpenge og job de sidste 9 år. Jeg har måtte opgive 3 job og 2 afklarende virksomhedspraktikker hvoraf den seneste blev vurderet til at det 'nok bare var den forkerte branche' og man raskmeldte mig til alm dagpenge fordi mine sygedagpenge + forlængelse af denne, var udløbet. Så det var enten kontanthjælp eller dagpenge. Dvs Kontanthjælp kunne jeg jo så ikke få fordi jeg boede sammen med min kæreste og har hus og bil. Vi er nu blevet gift. Jeg havde 1 år tilbage af mine dagpenge og med 1,5 mdr tilbage før det slap op, fandt jeg mirakuløst et job som egentlig bare skulle være en nødløsning men som er endt med det bedste job jeg til dato har haft, og med en chef der accepterer mine udfordringer, skånebehov, §56, nedsat tid, meget sygefravær og fravær pga forløb på smertecenter og hos psykolog, samt diverse undersøgelser og behandlinger. Og hun gør det uden at kny det mindste. Faktisk valgte hun at headhunte mig til den samme stilling i en ny virksomhed som hun startede op nogle mdr senere. Og det førend jeg overhovedet vidste at der var noget der hed en §56, og at jeg rent faktisk kunne få den. Mine udfordringer er smerter i ryggen, skuldrene, ribbenen,nakken, bækkenet og deraf kronisk træthed, hovedpine, koncentrationsproblemer og hukommelsesbesvær. Jeg har smerter efter en ulykke men er samtidig blevet ramt af en form for fibromyalgi/overaktivt og sensitivt nervesystem. Derudover døjer jeg med kronisk stress i krop og psyke pga smerterne som i perioder giver depression/depressiv tankegang.
Jeg er ansat som salgskonsulent i et telemarketingbureau, og det er virkelig et lærerigt job som jeg er virkelig dygtig til, og mit stress i forhol til arbejdspress er ikke eksisterende fordi der ligger ikke opgaver til næste dag , så når du går hjem har du FRI. Dermed giver det heller ikke problemer når jeg har fravær. Jeg startede med at være ansat på fuldtid og det gik godt den første mdr men efterhånden fik jeg mere og mere fravær og flere smerter. Jeg er gået ned i tid (30 timer), har fået en §56 og en anden stolsamt en bold at sidde på. Jeg får egentlig hvad jeg peger på. Nu er jeg så efter for lang tids press (nok pga for mange timer i forhold til hvad jeg egentlig reelt set kan klare), gået ned med en depression igen, men er endnu ikke sygemeldt. Mit arbejde holder modet oppe og gør at jeg ikke sidder derhjemme og synker længere ned. Jeg har ikke råd til at gå længere ned i tid, jeg kan ikke holde til de timer jeg har og jeg vil ikke miste mit job! Hvad dælen gør jeg? Jeg overvejer alvorligt at søge flex, men jeg er bange for at skulle ud i et krævende ressourceforløb med 117 møder, lægebesøg og praktikker, og for at være helt ærlig så tror jeg at jeg knækker nakken på det, for jeg kan ikke rumme det. Samtidig risikerer jeg også bare at knække nakken som det er nu, og blive sygemeldt. Vil det mon gavne min 'sag' om ansøgning af flexjob og afklaring i nuværende job at blive sygemeldt? Og vil det være en god ide at gå ned i tid for at gavne min ansøgning om flex? Jeg er 33år og jeg er næsten vedf at opgive på forhånd fordi jeg ved at jeg er for ung til at de frivilligt vil godkende det.
Ahj82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2015, 22:41   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det svært for os at vide hvilke chancer der er for at du kan få et fleksjob i dit nuværende job...

Men jeg kan da fortælle hvad der står i lovgivningen om fastholdelses fleksjob..

Citat:
Fastholdelsesfleksjob
§ 70 b. En person kan kun blive ansat i et fleksjob på den hidtidige arbejdsplads, hvis personen forinden har været ansat på arbejdspladsen i mindst 12 måneder under overenskomstens sociale kapitler eller på særlige vilkår, jf. dog stk. 3. Den pågældende skal endvidere opfylde betingelserne for fleksjob.

Stk. 2. Aftalen mellem arbejdsgiver og medarbejder om ansættelse efter de sociale kapitler eller på særlige vilkår efter stk. 1 skal være skriftlig og indeholde oplysninger om, hvilke funktioner medarbejderen har svært ved at udføre eller ikke kan udføre, og hvilke konkrete skånehensyn der er aftalt. Arbejdsgiveren skal endvidere dokumentere, at der er gjort et reelt forsøg på at etablere et vedvarende ustøttet job efter de sociale kapitler eller på særlige vilkår.

Stk. 3. Stk. 1 finder ikke anvendelse, hvis den ansatte har været udsat for akut opstået skade eller sygdom og det er åbenbart formålsløst at gennemføre foranstaltninger med henblik på job efter overenskomstens sociale kapitler eller på særlige vilkår.

Kilde
Om du opfylder disse krav...ja det ved du bedst selv....

Men du kan da evt få en snak med din arbejdsgiver ang dette...

Hvis du opfylder kravene...ja så skal du have en snak med jobcenteret i din kommune...om fastholdelses fleksjob...

Selv om alle kender det og ved at det er svært...så må man aldrig give op....det er kun ris til egen r*v...

Ang lægebesøg...ja det kræver det jo helt sikkert....men det er vel også kun til din egen fordel i sidste ende...

Spørgsmålet er om du kan forsætte som nu i ubegrænset tid fremover...hvis ikke...ja så skal du se at komme i gang...

Husk at al information med en kommune....det skal helst ske skriftligt...så du selv har dokumentation på de ting der sker...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2015, 06:50   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg supplere lige op...

Kære Ahj82

Du tager en snak med arbejdsgiver som det første, fordi den første betingelse er at inden for de sidste 12 måneder skal du og arbejdsgiver skriftligt dokumentere, at der er foretaget nogle fastholdelsestiltag for at fastholde dig på arbejdsstedet, inden for den social lovgivning

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30994

Læs og følg disse råd

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du nævner en ulykke.

Hvis det er en arbejdsskade skal du overveje om sagen skal genoptages hvis muligt. Bliv her på din tråd fremover. Lav afsnit i dine indlæg så vi andre bedre kan læse dem.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension