K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2014, 14:07   #1
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Forlængelsesmulighed eller afklaring?

Hej
Jeg er ny herinde, og håber at nogen med erfaringe, kan hjælpe mig med lidt overblik.

Min sag "kort"
Jeg blev i 2012 udsat for nogle grove episoder, med vold og overfald, på mit job i psykiatrien.
I en lang periode var min arbejdsplads meget presset med mange sygemeldte, og det gav mig sammen med overfaldene, en psykisk reaktion, som endte med en sygemelding først på året i 2013.
Ved speciallæge bliver der sat diagnoserne: posttraumatisk belastningsreaktion og depression. Dette er siden blevet bekræftet af kommunens psykiater.

Sagen bliver anmeldt til ASK, og er indstillet til anerkendelse, og de er igang med at udmåle om der er men og erhvervsevnetab.

Jeg blev i juni 2013 fyret og fratrådte i november, og er stadig på nuværende tidspunkt sygemeldt.
Har under det meste af forløbet gået ved en psykolog hver 4. uge og hos egen læge hver 4. uge.

Er i virksomhedspraktik med henblik på fuld beskæftigelse. Praktikken startede i august 2113 på 9 timer ugentlig fordelt på 3 dage, og på nuværende tidspunkt er jeg på 13 timer fordelt på 4 dage.

Jeg har varighed på mine sygedagpenge d. 30/4 og i den forbindelse er der indhentet specifik helbrederklæring fra min læge, og dette har været omkring kommunens lægekonsulent, der konkludere at alle relevante behandlingsmuligheder er bragt i anvendelse, og at prognosen er pessimistisk i forhold til at genvinde normalt funktionsniveau og genindtræde fuldt på arbejdsmarkedet, og at der vil være varige skånehensyn.
Han skriver ligeledes at rammerne for diagnoserne er langt overskredet ( jeg ved ikke helt hvad der menes med det).
Til sidst skriver han at han skønner funktionsniveauet varigt nedsat, og at virksomhedspraktikken må afsløre arbejdsevnen, og understreger at man skal gå frem med stor forsigtighed for ikke at provokere tilbagefald.

Nu er mit store spørgsmål hvor det stiller mig, i forhold til at få enten forlænget mine sygedagpenge, eller er det en anden form for afklaring jeg skal i?

Håber at mit indlæg er til at forstå!!!
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 18:45   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Hunting.

Ja, det er præcist beskrevet.

Umiddelbart ser din situation dårlig ud.

Er man på kontanthjælp, når man er syg?

Som beskriver, hvorfor det er så svært at forstå ordet "sygedagpenge"
http://www.k10.dk/showthread.php?t=29425

Bliv her på din tråd fremover og sæt dig i i disse begynderråd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Men du nævner at ASK, Arbejdsskadestyrelsen har anerkendt din anmeldelse som en arbejdsskade.

Her skal du læse og forstå sygedagpenge lovgivningen.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

"6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 20:53   #3
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Tak for svaret og link

Jeg er godt klar over at sygedagpengene ikke kan stoppe når der kører en sag ved ASK, og at de stopper i det øjeblik der kommer en afgørelse.

Jeg er enlig forsørger, så har ingen til at forsørge mig, men har dog en smule penge, så kontanthjælp vil jeg ikke kunne få et godt stykke tid.

Jeg tænker på om jeg jeg har mulighed for ressourceforløb, eller en form for afklaring.

Kan godt læse de mange gode råd og regler der er i de opslag der er linket til, men er ikke rigtig i stand til at konkludere hvor jeg står..
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 10:27   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du er vel i en form for afklaring nu? Ellere rettere, du burde være?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 12:44   #5
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Jeg er i virksomhedspraktik og i papirerne står der: 'med henblik på fuld beskæftigelse på ordinære vilkår'
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 13:02   #6
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hvor på praktikpapiret skal der stå med henblik på fuld beskæftigelsee ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 13:31   #7
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Det står under 'formål med tilbuddet'.
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 14:18   #8
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Mange tak . På mit står der mødetiderne er fleksible og kan ændres efter behov. Måletbernat timetallet øges .
Også nedenunder står der skånebehov: Skal undgå rygbelastende opgaver samt afvekslende arbejdstilintetgørelsesmaskinene . Har mulighed for ekstra pauser og lægge sig på en briks .

Er det så det samme som dit ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 14:25   #9
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Det står der ingenting om på min, kun det med formål.
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 17:12   #10
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det er også i rubrikken under formål nederst på den blå blanket s 1 side der står sådan med formål .

Er det at betragte som øget timetal med henblik på ordinært arbejde selvom det ikke står konkret ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension