K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2012, 17:52   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Så godt så langt

Som nogen af jer sikkert kan huske havde jeg et indlæg kørende tidl ang min arbejds sitausion læs evt min Blog.

Her i mandags indkaldte min centerleder så pludselig til møde hvor jeg havde min kordinator jobkonsulent bostøtte og min søster med vi snakkede frem og tilbage,min centerleder sagde at hvis denne her arbejdsplads skal komme til at fungere bedst for dig så kan vi detsværre ikke bruge dig snøøft (: vi skal have dig op i tid hvis det skal kunne fungere bedst for dig jamen det kan jeg jo så ikke holde til.

Så i dag fik jeg en opsigelse samt et udkast af vores møde,min opsigelse går så på at hvis jeg beviser at jeg ville kunne komme til at klare mine arbejdsopgaver som før og kan klare alle stuerne ja så kan opsigelsen annuleres så er det jeg tænker er det ikke lidt at true mig og sige det sådan eller er det mig som misforstår??.

Min veninde siger efter en snak i går at sådan som de har behandlet dig den sidste tid er det så et sted og være Hmm ja det jo så lige det,men jeg er jo så enorm glad for at være der samt alle de søde beboere og det,jeg har kun 5 min kørsel på arbejde hver dag,men jeg kan jo som sagt ikke holde til mit job sååh men nu må tiden se.

Hvis jeg skal stoppe derude kan jeg ikke klare et nyt job foreløbelig da jeg har det så svært psykisk at jeg ikke er klar til at møde nye koleger og det pyhh den er svær,men nu må jeg jo ikke tage sorgen på forskud.

Min jobkonsulent mener hvis jeg ikke kan klare det her job på 20 timer så står jeg ikke til rådighed for et flexjob men under alle omstændighedder så for jeg vel ledighedsydelse indtil der findes en anden løsnin


Vh Katrine

Sidst redigeret af KatrineB; 06-01-2012 kl. 18:48. Årsag: forskelligt
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 18:22   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kender ikke din sag
er det fleks du er på
hvis du ikke kan klare de timer som du plejer, så har du vel været til læge
for det er dig som skal kunne dokumentere hvorfor du ikke kan klare de timer
som du er sat til. så hvis du stadig mener du ikke klare opgaverne, så er der jo nok ikke andet og gøre end at få en opsigelsen.
fordi de kan jo hurtig se om du kan klare alle arbejdsopgaver som før

så skal du også snakke med din jobkonsulent om at du ikke kan klare så mange timer
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:43   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det bedste for dig er vist at komme væk fra den arbejdsgiver.

Forstår bare ikke hvorfor du ikke skulle være egnet til flexjob med mindre timetal, flex er da også for folk der arbejder et mindre timetal.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 20:28   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej, på en måde forstår jeg dig godt, for du er glad for kontakten til borgerne, men på den anden side er det ikke en arbejdsplads som passer til dig, for der er INGEN der skal presse nogen til noget der er bevist at man ikke kan. Din arbejdsplads er ikke god for dig, og lad dem fyrer dig, du fortjener bedre...
Kan ikke helt huske det, men har du din læge med i det her med at du ikke magter det de vil have at du skal??
Og hvad med fagforening, er du medlem af sådan en, for jeg synes måske de skulle se den opsigelse, den lyder ikke helt ok.

Te-pigen
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 21:29   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Som nogen af jer sikkert kan huske havde jeg et indlæg kørende tidl ang min arbejds sitausion læs evt min Blog.

Her i mandags indkaldte min centerleder så pludselig til møde hvor jeg havde min kordinator jobkonsulent bostøtte og min søster med vi snakkede frem og tilbage,min centerleder sagde at hvis denne her arbejdsplads skal komme til at fungere bedst for dig så kan vi detsværre ikke bruge dig snøøft (: vi skal have dig op i tid hvis det skal kunne fungere bedst for dig jamen det kan jeg jo så ikke holde til.

Så i dag fik jeg en opsigelse samt et udkast af vores møde,min opsigelse går så på at hvis jeg beviser at jeg ville kunne komme til at klare mine arbejdsopgaver som før og kan klare alle stuerne ja så kan opsigelsen annuleres så er det jeg tænker er det ikke lidt at true mig og sige det sådan eller er det mig som misforstår??.

Min veninde siger efter en snak i går at sådan som de har behandlet dig den sidste tid er det så et sted og være Hmm ja det jo så lige det,men jeg er jo så enorm glad for at være der samt alle de søde beboere og det,jeg har kun 5 min kørsel på arbejde hver dag,men jeg kan jo som sagt ikke holde til mit job sååh men nu må tiden se.

Hvis jeg skal stoppe derude kan jeg ikke klare et nyt job foreløbelig da jeg har det så svært psykisk at jeg ikke er klar til at møde nye koleger og det pyhh den er svær,men nu må jeg jo ikke tage sorgen på forskud.

Min jobkonsulent mener hvis jeg ikke kan klare det her job på 20 timer så står jeg ikke til rådighed for et flexjob men under alle omstændighedder så for jeg vel ledighedsydelse indtil der findes en anden løsnin


Vh Katrine

Hej Katrine,

Du bør blot tage i mod opsigelsen og så ryger du på ledighedsydelse.

Jeg ved ikke om 20 timer er din "fleksløsning", men hvis det er der jo ikke noget til hinder for at bekræfte at det er hvad du står til rådighed for, du bliver jo ikke sendt i fleksjob lige med det samme.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 21:58   #6
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg er lige startet op hos en psykriater i Aalborg og hen ad vejen vil jeg fortælle ham om den her sag,jeg har kontaktet min læge men han vil ikke så gerne blande sig i komunens afgørelser siger han mææn tror nu at jeg vil have en samtale med ham her snart.

Jeg er detsværre ikke med i en fagforening men jeg har lige meldt mig ind i Lafs og vil så tage kontakt til dem i næste uge og evt sende dem en kopi af min opsigelse.

vh Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 22:11   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Endnu en sag med pres fra arbejdsgiver!... KatrineB prøv lige at læs sannemus tråd "sygemeldt fra fleksjob".


Der er jo lige kommet en dom i en retssag, hvor en kvinde fik erstatning efter fyring, fordi virksomheden ville have hende op i timer... Den ligner da din.... Læs den her: http://www.dr.dk/P4/Aarhus/Nyheder/R...8.htm&regional

Det tyder på, at du kan få mulighed for erstatning for en uberettiget fyring. Måske....

EDIT:
Din jobkonsulent burde have støttet dig bedre og ladet dig kunne gå ned til de timer du kan klare.... Hvis jeg var dig, gad jeg godt klage over denne jobkonsulent til jobcenterchefen... (mig kan de ikke komme uden om - siger min mor )

Sidst redigeret af curls; 06-01-2012 kl. 22:17.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 22:35   #8
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Curls.

Ja ved du hvad det har du da fuldstændig ret i denne sag ligner meget min.

Ja min jobkonsulent burde have støttet mig noget mere men det gør hun ikke tvætimod hun punser konstant på at sætte mig op i tid det er det eneste at hun tænker på.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 22:40   #9
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ja, jeg vil sige det samme som Curls og EE..

Det flexjobsted betaler "kun" for de der 12 timer.. og får 8 gratis timer... og så kræver de alligevel mere.. det er dælme til at blive harm over..

Men KatrineB husk at du ikke har fejl i denne her sag.... du har fået flexjob på et antal timer og med de og de skånehensyn.. og det skal atbejdsstedet overholde.. men så sandelig skal kommunen sg også overholde det...

Hende den jobkonsulent er da ikke sin opgave voksen når hun siger sådan til dig.. hun skal jo netop kræve at dine timer og skånehensyn bliver overholdt..

Jeg ved godt at du var glad for dit arbejde og er ked af at få den fyreseddel.. Men hvis vi nu tænker at du sagde ok til flere timer og mere rengøring.. hvad blev det næste så ... hvilke nye krav ville der komme ..

Så hvis Lafs kan hjælpe dig med noget.. så ville det være ok..

Og i denne her situation skal du altså tænke over hvad der er bedst for dig og din psyke.. ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 23:43   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Jeg er lige startet op hos en psykriater i Aalborg og hen ad vejen vil jeg fortælle ham om den her sag,jeg har kontaktet min læge men han vil ikke så gerne blande sig i komunens afgørelser siger han mææn tror nu at jeg vil have en samtale med ham her snart.

Jeg er detsværre ikke med i en fagforening men jeg har lige meldt mig ind i Lafs og vil så tage kontakt til dem i næste uge og evt sende dem en kopi af min opsigelse.

vh Katrine
Super god ide at du tager LAFS med i din sag. Håber virkelig at arbejdsgivernen bliver dømt til at betale erstatning for uberettiget fyring. Så kan de lære det på den hårde metode.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
Så er jeg kommet så langt Dakota Dit og Dat 8 29-07-2010 21:20
Hvor langt må de gå? Peppe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 14-06-2010 15:19
hvor langt er man Fodfolket Alt det andet 13 21-12-2009 23:39
Det er bare for langt ude!!! Færselsuheld Skal kommuner ikke overholde loven? 11 31-01-2009 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension