K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2009, 15:32   #1
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Det er bare for langt ude!!!

Sidste år fik jeg igen et medhold i min klage hos beskæftigelses ankenævnet at jeg ikke hørte til på det ordinære arbejdsmarkede men at kommunen skulle tage en ny arbejdsprøvning hvor der blev taget hensyn til mit handicap bla. ved nedsat tid samt det at jeg har problemer med hukommelse og indlæring, og smuskelspændninger/kramper og følelses forstyrelser i hele højre side

For så min jobplan her den anden dag hvor der står jeg er ledig og derfor skal søge arbejde og at jeg skal tage det frem for min arbejdsprøvning og at dette er på 37 timer om ugen. Dette ud over jeg skal være på Reva centret

JEG BLIVER SNART SINDSYG af det system her.

Ja, og det er dersvære kun en meget lille del af alt det jeg har været igennem de sidste 4½år måtte bar lige med det
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 16:00   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikke sagsbehandling... efter så lang tid.

Der SKAL være en langt mere detaljeret plan for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet, og selvfølgelig IKKE til det ordinære arbejdsmarked.

Jeg synes da, at du skal sende din klage DIREKTE til Beskæftigelsesankenævnet og spørge, om det er i tråd med den afgørelse, de traf. Send det som en HASTEAFGØRELSE, da der findes lov om 5 dage.


Hvis det IKKE er, så er Beskæftigelsesankenævnene jo overflødige, hvis kommunerne alligevel IKKE følger afgørelserne.

Hvis du orker, kan du også sende den til borgmester/kommunalbestyrelse.

Utroligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 16:14   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Færdelsuheld.

Sideløbende med Zuza råd tager du kontakt med www.dukh.dk og taler med dem. Hvis du har dokumentationen i orden er jeg sikker på at de går ind i sagen. Held og lykke.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 16:34   #4
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Duhk er allerede inde i min sag, den er så langt ude så kommunen er ligeglad med hvad der bliver sagt og gjort i beskæftigelsesnævnet. Først sendte kommune min resurseprofil som en afgørelse om jeg skulle på ordinært arbejde og træne ved siden af. den røg tilbage med den besked til kommunen at resurseprofilen ikke var en afgørelse. Så lavet de en nu med samme vudering den fik de tilbage med den begrundelse af min sag led af så alvorlige sagsbehandlingsmangler fra kommunens side at den skulle tages om. Så skrev de lige et par love til og vi klage en gang til nu gav de mig ret hos beskæftigelsankenævnet, men de kunne ikke vudere om det var flex eller førtids fordi min arbejdsprøvning var 2 år gammel og at de viste jeg havede fået det være det sidste år. Kommunen blev derfor pålagt at tilbyde mig en ny arbejdsprøvning hvor der skal tages de fornødne hensyn til min heldbredstilstand. og at de så bagefter skulle vudere om det var flex eller førtids. Til sidst stod der at nævnet ophæver kommunens afgørelse. Men nu hvor jeg så for min jobplan kan man jo ikke lige sige de overholder det. Min advokat er ved og klage over sagen, men skal dog stadig møde på reva i håb om at jeg snart kan få en ende på dette forløb ellers trækker tiden bare ud.

Sidst redigeret af Færselsuheld; 31-01-2009 kl. 16:37.
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 16:42   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan da hilse din advokat og sige, at der ligger en dom for smøl, hvor det tog en kommune 2 år at afgøre, om en borger skulle revalideres.

Det var vist nok Esbjerg Kommune.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 16:42   #6
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Har også en af de der rigtig "gode" lægekonsulenter der kan lave sine egne dianoser/konklusioner og en kommune der følger ham, det hjælper sku heller ikke lige på tingene. For gør du ikke som de siger så trore de med og få ens børn i aflasningsfamile for arbejde det kan man når lægekonsulenten siger det. Til trods for psykolger, læger, sygehus, hjerneskadeforeningen og arbejdskonsulenten fra de 2 tidligere arbejdsprøvninger siger det er meget lidt arbejde hvis ikke førtidspension var bedst
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 16:44   #7
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
hvad er smøl??
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 16:49   #8
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Problemet er at alle siger de ikke må, men koklusionen er at de gør det og man klager og klager og klager . . . . . . Men hvor længe skal man blive ved, det jo helt ude i hampen.
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 16:51   #9
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Konklusion må være at Lolland kommune bare ikke er et sted for handicapet mennesker, hvis de da ellers har brug for hjælp!!
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 16:59   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har en bøn til dig, færdselsuheld.

Hvis du vil tilføje noget til dit indlæg, så kan du bruge rediger-knappen.

Tråden bliver meget lang, hvis der er mange små indlæg, og så er der måske nogle, der opgiver at læse den.

Smøl er langsommelig sagsbehandling.

Og det må kommuner ikke. Der er grænser for, hvor længe en sag må trækkes ud.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor langt er jeg? Mulle83 Dit og Dat 2 12-01-2012 15:10
Så godt så langt KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 11 06-01-2012 23:55
Så er jeg kommet så langt Dakota Dit og Dat 8 29-07-2010 21:20
Hvor langt må de gå? Peppe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 14-06-2010 15:19
hvor langt er man Fodfolket Alt det andet 13 21-12-2009 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension