K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2011, 19:39   #1
mck88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
mck88 er ny på vejen
Ledighedsydelse og aktivering

Jeg har været jobsøgende/arbejdsløs fleksjobber i godt et år nu, og er i aktivering på et værested som kommunen har oprettet så de kan aktivere alle ledige under et tag.
Da jeg sidst var i arbejde, arbejdede 16 timer pr. uge og da jeg blev fyret og jeg skulle aktiveres blev det også 16 timer pr. uge, og det gik nogenlunde, men det blev hurtig sat ned til 12 timer pga. smerter og svimmelhed.
Nu er jeg så lige kommet tilbage til aktiveringsstedet igen efter en 16 ugers praktik i en børnehave, hvor jeg kunne arbejde 12 - 16 timer pr. uge og nu SKAL jeg pludselig være der 20 timer pr. uge selv om det ødelægger min hverdag total, jeg overkommer ikke meget andet en min aktivering i hverdagen.

Jeg har fået at vide af min jobkonsulent, at jeg skal have 20 timer pr. uge, og hvis jeg ikke magger ret blir det lavet om til at jeg skal have 33 timer om ugen for at få min ledighedsydelse, og det er en reglel der er kommet fra øverste sted på kommunen.

Det skal lige siges at flere der er startet efter mig på værkstedet kun har mellem 13 og 16 timers aktivering, og det er jobkonsulent og sagsbehandler selv som har spurtg om de ikke gerne ville nøjes med det timetal....

Mit spørgsmål er om nogen heringe kender til reglerne om aktivering af fleksjobbere på ledighedsydelse????

Har altid passet mine ting, og gjort alt hvad jobkonsulent og sagsbehandler siger jeg skal.
mck88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 19:46   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
a hvad for en fisk

33 timer om ugen for at få min ledighedsydelse, og det er en regel der er kommet fra øverste sted på kommunen.
det er noget af det grovste jeg har hørt længe
den holder da ingen steder
kender desværre ikke så meget til flexjob
så håber du får nogle gode svar senere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 19:47   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære mck88

Velkommen til k10

Du er blevet fyldt med nonsens !

Bed om at få henvisning til de love og §§, der beskriver at du skal op på et vist antal timer.
Og at dette timetal vil blive sat yderligere op, hvis du ikke makker ret !

Man skal høre meget før ørerne falder af, men DEN dér er FOR meget !

Øverste sted i kommunen eller ej !

Skynd dig at læs Arbejdsevnemetodebogen : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Bagefter er du klogere end din jobkonsulent
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 21:22   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mck88 Se meddelelser
Jeg har fået at vide af min jobkonsulent, at jeg skal have 20 timer pr. uge, og hvis jeg ikke magger ret blir det lavet om til at jeg skal have 33 timer om ugen for at få min ledighedsydelse, og det er en reglel der er kommet fra øverste sted på kommunen.
Skriv en mail eller et brev til din sagsbehandler, skriv hvad din jobkonsulent har oplyst dig, og spørg om dette kan være korrekt.

Så vidt jeg husker har sb mere at skulle have sagt end en jobkonsulent.

Hovedsagen er, at du får på skrift om dette har hold i virkeligheden, og får du det på skrift, så kan du klage over det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 10:19   #5
mck88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
mck88 er ny på vejen
Unhappy Tak for jeres svar

Har netop lige skrevet til min fagforening, så vil jeg lige have deres svar inden jeg går til kommunen igen.
Har talt med min sagsbehandler, som er en meget hård nød, og der er ikke at komme efter, han mener ikke det kan være så hårdt at være på værkstedet i 20 timer, det handler vel blot om at tage sig sammen.....
Men jeg har ikke tænkt mig at give op så let denne gang, er blevet så stædig og godt gal i skralden, da jeg ikke syntes det er fair at min dagligdag skal bestå aktivering, hovedpine, store smerter i højre hånd og arm, og stiv i nakken og være utrolig svimmel......
mck88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regler for aktivering ved modtagelse af ledighedsydelse. M. Firling Spørgsmål ang fleksjob 12 05-09-2013 19:42
Ledighedsydelse og aktivering. vn900 Spørgsmål ang fleksjob 13 19-05-2013 13:54
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Tullee Alt det andet 18 23-09-2010 16:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension