K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2013, 21:19   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ar stille sig på bagbenene og kræve særbehandling kommer der forhåbentlig ikke noget ud af.
Præcis, det fik jeg også lært en sagsbehandler.

Og da først hun begyndte, at følge love og regler fik vi et ganske fornuftigt samarbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 23:48   #42
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der er ikke noget til hinder for at respektere de regler og love, der er vedtaget. Ellers må man jo gøre en megaindsats for at få dem ændret. Ar stille sig på bagbenene og kræve særbehandling kommer der forhåbentlig ikke noget ud af. Dialog og samarbejde fremmer stadig forståelsen. Men godt vi lever i et demokratisk retssamfund uanset om man er enig med lovgivningen eller ej.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Præcis, det fik jeg også lært en sagsbehandler.
Og da først hun begyndte, at følge love og regler fik vi et ganske fornuftigt samarbejde.

Vovse - du brillierer for tiden


Jeg har aldrig været ude og blafre med nogle faner, men oftere og oftere vågner jeg med strofen: " rejs jer fordømte her på jorden" i mit hoved....

fandt lige hele teksten.....en evergreen.....desværre:

Rejs jer, fordømte her på jorden
Rejs dig du sultens slavehær
I rettens krater buldrer torden
Nu er det sidste udbrud nær
Bryd kun fortids møre mur i stykker
Slaveskare, der er kaldt
Snart verdens grundvold sig forrykker
fra intet da vi bliver alt.
/: Vågn til kamp af jer dvale
til den allersidste dyst
Og internationale
slår bro fra kyst til kyst :/

Ej nogen mægtig gud og kejser
og folkehøvding står os bi
Nej, selv til kampen vi os rejser
vor folkeret forlanger vi
For at knuse tyvene vi føder
for at fri vor bundne ånd
vi puste vil til essens gløder
og smede med en senet hånd.
/: Vågn til kamp ....

Vi knuges under stat og love
vi flås af skattens skarpe klo
Og pligtfri kan den rige sove
vor ret kan ingen steder gro
Lad os kaste åget af vor nakke
Lighed fordrer pligt for ret
Med pligterne vi tog til takke
nu tager vi vor løn for det.
/: Vågn til kamp ....

Ved ofringen til mammons ære
har guldets konge aldrig haft
et andet mål end det at tære
på proletarens arbejdskraft
Denne bande ved vor slid og plage
til en mægtig rigdom kom
og når vi fordrer den tilbage
forlanger vi vor ejendom.
/: Vågn til kamp ....

Med krigsbegejstring de os fylder
de konger, før vi skal i slag
Men voldens herrer væk vi skyller
på massemytteriets dag
Bær da strejkeånden ind i hæren
og på næste krigs signal
vi siger nej til «Helteæren»
og skyder hærens general
/: Vågn til kamp ....

Arbejdere i stad på landet
en gang skal verden blive vor
Den dovne snylter skal forbandet
forjages fra den rige jord
Mange gribbe på vort blod sig mætter
lad os jage dem på flugt
Vor kamp en herlig tid forjætter
vor solen altid stråler smukt
/: Vågn til kamp ....

(Eugene Pottier (1871).
Oversat af Hans Laursen)

Sidst redigeret af L.S.; 15-05-2013 kl. 23:53.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 00:31   #43
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Præcis, det fik jeg også lært en sagsbehandler.

Og da først hun begyndte, at følge love og regler fik vi et ganske fornuftigt samarbejde.
Jeg overvejer at tage min sagsbehandle med, til et kommunalt betalt hundedressur kursus.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 00:33   #44
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der er ikke noget til hinder for at respektere de regler og love, der er vedtaget. Ellers må man jo gøre en megaindsats for at få dem ændret. Ar stille sig på bagbenene og kræve særbehandling kommer der forhåbentlig ikke noget ud af. Dialog og samarbejde fremmer stadig forståelsen. Men godt vi lever i et demokratisk retssamfund uanset om man er enig med lovgivningen eller ej.

Du har så evigt ret Stampe

Det eneste folk her inde ønsker, er at de vedtagne love og regler bliver respekteret, OGSÅ af det offentlige.

Det er vel ikke at kræve særbehandling, hvis man beder kommunen overholde gældende lov, det må da gælde begge veje rundt...
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 01:29   #45
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Vovse - du brillierer for tiden


Jeg har aldrig været ude og blafre med nogle faner, men oftere og oftere vågner jeg med strofen: " rejs jer fordømte her på jorden" i mit hoved....

fandt lige hele teksten.....en evergreen.....desværre:

Rejs jer, fordømte her på jorden
Rejs dig du sultens slavehær
I rettens krater buldrer torden
Nu er det sidste udbrud nær
Bryd kun fortids møre mur i stykker
Slaveskare, der er kaldt
Snart verdens grundvold sig forrykker
fra intet da vi bliver alt.
/: Vågn til kamp af jer dvale
til den allersidste dyst
Og internationale
slår bro fra kyst til kyst :/

Ej nogen mægtig gud og kejser
og folkehøvding står os bi
Nej, selv til kampen vi os rejser
vor folkeret forlanger vi
For at knuse tyvene vi føder
for at fri vor bundne ånd
vi puste vil til essens gløder
og smede med en senet hånd.
/: Vågn til kamp ....

Vi knuges under stat og love
vi flås af skattens skarpe klo
Og pligtfri kan den rige sove
vor ret kan ingen steder gro
Lad os kaste åget af vor nakke
Lighed fordrer pligt for ret
Med pligterne vi tog til takke
nu tager vi vor løn for det.
/: Vågn til kamp ....

Ved ofringen til mammons ære
har guldets konge aldrig haft
et andet mål end det at tære
på proletarens arbejdskraft
Denne bande ved vor slid og plage
til en mægtig rigdom kom
og når vi fordrer den tilbage
forlanger vi vor ejendom.
/: Vågn til kamp ....

Med krigsbegejstring de os fylder
de konger, før vi skal i slag
Men voldens herrer væk vi skyller
på massemytteriets dag
Bær da strejkeånden ind i hæren
og på næste krigs signal
vi siger nej til «Helteæren»
og skyder hærens general
/: Vågn til kamp ....

Arbejdere i stad på landet
en gang skal verden blive vor
Den dovne snylter skal forbandet
forjages fra den rige jord
Mange gribbe på vort blod sig mætter
lad os jage dem på flugt
Vor kamp en herlig tid forjætter
vor solen altid stråler smukt
/: Vågn til kamp ....

(Eugene Pottier (1871).
Oversat af Hans Laursen)
Kommer selv til at tænke på bibelen, hvordan den så end har sneget sig ind i tagetagen;
Salige er de sagtmodige, for de skal arve jorden.
Salige er de, som hungrer og tørster efter retfærdigheden, for de skal mættes.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der er ikke noget til hinder for at respektere de regler og love, der er vedtaget. Ellers må man jo gøre en megaindsats for at få dem ændret. Ar stille sig på bagbenene og kræve særbehandling kommer der forhåbentlig ikke noget ud af. Dialog og samarbejde fremmer stadig forståelsen. Men godt vi lever i et demokratisk retssamfund uanset om man er enig med lovgivningen eller ej.
Jeg må indrømme stampe, at jeg blev noget trist og forbløffet over din kommentar, for du antyder, at jeg og de andre fantastiske medlemmer på K10,der har reageret på mit indlæg, at vi skulle være lovovertræder. Du har misforstået emnet og vendt det på hovedet.

Der er ikke noget til hinder for at respektere de regler og love, der er vedtaget. Det har du ret i. Jeg har absolut ikke noget problem med at overholde gældende regler og love. Det er ABSOLUT IKKE mit indtryk, at de øvrige K10' er der har reageret på mit indlæg har noget problem med det heller. Når jeg 4 gange på 3 år, har fået Borgerrådgiverens rapporter på, at kommunen i min sag, har lavet gentagne og grove overtrædelser af gældende love og regler og FO (Folketingets Ombudsmand) har tilsluttet sig den skarpe kritik og dermed givet mig medhold. Jeg synes jeg har, i denne tråd, klart beskrevet det.

Det jeg og mange andre gør, som webmaster også er inde på, er at kæmper for, at myndighederne overholder gældende love og regler, er der noget urimeligt i det?

Jeg synes også, at jeg har beskrevet sagsbehandlernes situation og opfordret til, uanset hvad, at optræde værdigt og IKKE overtræde loven med trusler, aggression, krænkelser og anklager. Den nuance har jeg også med.

Ellers må man jo gøre en megaindsats for at få dem ændret. Tak for rådet. Jeg er skam i fuld gang. Se evt. følgende øvrige indlæg En kunstsocial ide; http://www.k10.dk/showthread.php?t=26902 Omvendt socialt bedrageri; http://www.k10.dk/showthread.php?t=26903
Jeg er ikke bare en der kæfter op, men forsøger efter bedste evne at gøre en forskel i min og mange andres situation. Jeg forsøger sagligt at argumentere for mine synspunkter og holde de urimeligheder der er i lovgivningen i dag, op for politikerne, så de kan se det. Jeg brokker mig ikke bare, men for søger at komme med forslag til løsninger. Jeg forsøger at gøre det med humor, for at lette på det. Jeg har tilbudt beskæftigelsesministeren, at hvis hun en dag er i krise, så er jeg her for hende som menneske. Jeg forsøger så godt jeg kan og tør for min angst, at vise et menneskeligt ansigt i en katastrofal situation. Men fortæl mig stampe, hvordan kan jeg gøre det bedre?

Ar stille sig på bagbenene og kræve særbehandling kommer der forhåbentlig ikke noget ud af. Er det det man kalder et fromt ønske?
Hvad er det, i det jeg og andre har skrevet, som er særbehandling?

Individuel er et ord der meget ofte bliver brugt i lovgivningen, for at sikre, at sagsbehandlingen er målrettet lige præcis den situation den enkelte står i og de behov man har. Er der noget man ikke kan, er det at generalisere, men det er lige det kommunerne gør. At der laves en individuel sagsbehandling, individuelt kontaktforløb, individuelt samtaleforløb er ikke særbehandling, men skulle være med til at målrette hjælpen.

Dialog og samarbejde fremmer stadig forståelsen. Jo det skulle det gerne gøre, men der er ikke meget af det, når man taler for døve øre. Politiken på området er lagt fast, det skal koste kommunen mindst muligt uanset hvem og hvor mange der trædes på.
Jeg fik diagnosen svær neurotisk angst med paranoia og depressions anfald. Kommunen ændrede i ressourceprofilen det til en angstproblematik for at gøre det overfladisk. Dansk sprognævn siger, at det ord ikke findes i sproget, men vil kunne bruges, til at beskrive de problemer det medføre, at lide af svær angst mm. En tidligere sagsbehandle tilføjer sine egne falske psykiatriske kommentar under dække, af en navngiven psykiater. En jurist truer med at jeg vil blive tvangsindlagt på psykiatrisk afd., hvis jeg ikke stopper med at klage. De indsigelser jeg har gjort i ressourceprofil, arbejdsevnevurderingsjournalen og sygeopfølgningsplan er aldrig blevet medtaget, som de skal, hvorfor så sende det til mig som partshøring. Jeg har kæmpet i årevis for, at få mine indsigelser med, at få ændret løgnene, er det dialog og samarbejde?

Men godt vi lever i et demokratisk retssamfund uanset om man er enig med lovgivningen eller ej. Det har jeg også altid tænkt, men. Princippet med demokratiet er, at magten uddelegeres til ansvarlige myndigheder, men når myndighederne ikke længere har myndighed til at stoppe ulovligt virke, men al magten er samlet hos ministeren for området, så kan der på det sociale område, sættes et stort spørgsmål ved det demokratiske i det.
Når samtlige sanktioner er taget ud af sociallovgivningen og man ikke længere kan få oprejsning efter en krænkelse ved domstolene, så har man fjernet et af de absolutte grundprincipper for et retssamfund, muligheden for RETfærdighed.

Jeg kunne bare have sagt nå, til din kommentar, men når jeg valgte en længere skrivelse, så er det ikke for at retfærdiggøre mig selv eller det jeg gør, for det kan jeg sagtens stå inde for. Men jeg gør det for at sige så højt jeg kan, at vi har lige så meget ret til at stille krav, som alle andre. Hvorfor skulle vi dukke nakken og bøje hovedet, bestemt ikke af hverken skam eller skyld. For mig er det en pligt at råbe op, når urimelighederne er så store, at de er med til at true samfundets grundlæggende struktur. Når myndigheder bryder loven, kollapser samfundet, for så er der ingen der ved, hvilke spilleregler der er gældende, så vil alt blive vilkårligt, tilfældigt og uretfærdigt og blive til overgreb.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 03:02   #46
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det sidste du nævner her @klanst....

Det er jo en af grundene til at dette forum blev oprettet i sin tid....netop for at man kunne få fortalt alle de ulovligheder som kommunerne laver...

For at folk kunne give hinanden gode råd og tips til hvordan man får dem....og her menes kommuner og sagsbehandlere.....til at rette ind efter lovgivningen...

For at oplyse folk om deres rettigheder...

Jeg kan virkelig ikke se at der skulle kunne være nogen der kan have noget imod at folk kræver at gældende lovgivning bliver overholdt..

Det skulle da måske lige være dem som gerne vil snyde og bedrage og bryde den lovgivning der findes...

Men det kunne da være rart at høre hvad det er @Stampe mener med hans indlæg...

Finurligt drejet @Vovse
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 07:20   #47
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Vovse - du brillierer for tiden
Bli'r s'gi selv helt overrasket ind i mellem.

Det kan så også være et problem i forhold til, at have en sag kørende i kommunen.

Jeg har ikke styr på hvor mange gange, jeg har måttet lægge øre til udtalelser som "du har jo et godt hoved".

Så det, at kommunen trak min sag ud i årevis, måtte vel nærmest betragtes som en kompliment.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 14:00   #48
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Nyt udspil fra KL.

KL er kommet med et nyt udspil omkring sagsbehandling.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/05/16/110812.htm

Der kan være mange gode grunde til, at få samlet trådene istedt for, at skulle løbe fra Herodes til Pilatus. Men det store spørgsmål er stadig, om kommunerne har til hensigt, at stoppe de sorte huller borgere falder i, for at opnå besparelser. Uanset omlægning, så er incitamentet til at omkringgå lovgivningen for en økonomisk gevinst der stadig og vanen tro er det også stadig de samme der betaler prisen.
Et forfængeligt naivt håb kunne være, at der kunne blive tale om nedskæring i personalet, som følge af omlægningen og at den besparelse så kom de rigtige til gavn.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 21:05   #49
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Så er der nyt fra Beskæftigelsesministeren på følgende link http://www.k10.dk/showthread.php?t=26903&page=2
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 03:21   #50
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Så er 5. klagesag over kommunen ved Borgerrådgiveren en kendsgerning.

Valby 25. maj 2013


Borgerrådgiveren
Vester Voldgade 2A
1552 København V


Klage vedr. sagsbehandling i Jobcenter København, Jobindsats 1, Lærkevej 18 1. 2400 Kbh. NV


Sagsfremstilling.

I e-mail af 29. november 2011 (Bilag A), meddeler jeg Jobcentret, at jeg ikke længere har telefonforbindelse.

Den 5. april 2013 indkaldes jeg til jobsamtale (Bilag B1 og 2), selvom der er tale om sygeopfølgningssamtale. Bemærk venligst bilag B2 første afsnit, er du syg, så du ikke kan møde til samtalen.

Den 10. april 2013 sender jeg et skriftligt afbud til samtalen (Bilag C).

Den 15. april 2013 modtager jeg brev fra Jobcentret (Bilag D) om, at jeg kun kan melde afbud telefonisk.

Den 30. april 2013 modtager jeg brev fra Jobcentret hvori de skriver citat, ”hvis du ønsker at modtage kontanthjælp skal du møde til jobsamtale eller melde dig syg som anført i indkaldelsen”. Citat slut. (Bilag E) Bemærk afsnit 2.

Den 12. maj 2013 sender jeg en e-mail (Bilag F) til jobcenteret om, at jeg hele tiden har overholdt de retningslinjer der er i indkaldelsesbrevene, samtidig med, at jeg gør opmærksom på, at jeg endnu ikke har modtaget en redegørelse på, hvorfor jeg ikke kan melde afbud via e-mail.

Den 21. maj 2013 bliver jeg indkaldt til samtale (Bilag G1 og 2). Bemærk venligst første afsnit hvis du ikke kan møde op.

Den 23. maj 2013 melder jeg afbud i henhold til reglerne i indkaldelsesbrevet, samt jobcentrets anvisning i brev af 30. april 2013. (Bilag H).

Den 23. maj 2013 modtager jeg brev om, at jobcentret ikke vil acceptere mit afbud, til trods for, at det er i henhold til de gældende regler og jobcentrets egen anvisning.

Jobcentret svare ikke på mine forespørgsler, om det retlige grundlag for, at bruge et andet grundlag for afbud end de i loven og brevene anførte.

Jobcentret benytter ukendte regler for afbud til samtaler og undergraver der med min retssikkerhed.

Jobcentret overtræder Retssikkerhedsloven ved ikke at svare mig på mine henvendelser og overtræder §§ 1, stk. 1 og 2.

Jobcentret overtræder Forvaltningsloven §§ 22, 24-25.

Jobcentret overtræder lov om aktivbeskæftigelsesindsat kap. 7 ved ikke at tage et individuelt udgangspunkt i min situation.

Jobcentret overtræder derfor efter min opfattelse også straffelovens §§ 156-157.

Med venlig hilsen

Ole
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det sorte register jobmasta Politik og Samfund 9 16-11-2012 21:19
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
De svage er de nye sorte. Gerbilwoman Politik og Samfund 4 30-01-2012 18:03
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension