K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2012, 16:24   #51
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
[QUOTE=Ozelot;217525]
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Præcis!

Ikke desto mindre bliver disse 100% subjektive tolkninger og be-/fordømmelser af mig stående i sagen til evig tid.
QUOTE]

Ikke helt rigtigt. I henhold til enkeltsags-princippet, så lukkes en sag om f.eks. dagpenge med alle dens akter når man overgår til kontanthjælp. I henhold til gældende arkiveringsregler, så vil dagpengesagen blive afsluttet og derefter kasseret efter 5 år.
Hvis man så hopper den anden vej, så starter en spritny dagpengesag og kontanthjælps-sagen afsluttes.

Og så lige min holdning til at hænge sagsbehandlere ud på nettet: En forælder har magten til at bestemme hvad et barn skal gøre. Hvis forælderen udøver denne magt forkert, ville det så være i orden at barnet hang forælderen ud i pressen? Eller ville det ikke være mere hensigtsmæssigt at lade domstolene tage sig af sådanne uenigheder?
Tag et smut forbi Ekstra Bladet, og se hvor mange der er blevet hængt ud længe før de er blevet dømt for noget, for ikke at nævne de justitsmord der er blevet begået i tidernes løb. Men summa summarum, hvis loven ikke også gælder for lovgiverne, så gælder den slet ikke, og vi kan jo se hvordan de kan bryde menneskerettighederne og internationale konventioner uden konsekvenser.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2012, 23:12   #52
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
ohhh, at være alvidende...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ozelot Se meddelelser

Ikke helt rigtigt....

Med andre ord - den 7 år gamle, (fejlfyldte) ressourceprofil, der lige er blevet brugt til at give afslag i en sag jeg er bisidder på, er altså ikke-eksisterende?....på trods af at den ligger liiiiige her på mit skrivebord

Og mit indlæg indikerer på ingen måde at omhandle det specifikke område du beskriver.

Kækt at underkende andre folks virkelighed.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 10:02   #53
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
jamen jeg sidder da med en 8 år gammel....der oven i købet er fjernet fra aktindsigten...og en 6 år gammel lk mistolkning....den er sørme oss væk
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 10:14   #54
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser

Tag et smut forbi Ekstra Bladet, og se hvor mange der er blevet hængt ud længe før de er blevet dømt for noget, for ikke at nævne de justitsmord der er blevet begået i tidernes løb. Men summa summarum, hvis loven ikke også gælder for lovgiverne, så gælder den slet ikke, og vi kan jo se hvordan de kan bryde menneskerettighederne og internationale konventioner uden konsekvenser.
Og med det tempo og den udvikling blive fup og fidus den eneste dansk eksportvare som Danmark kommer til at bryster sig med.

"...»Jeg kan ikke se nogen konflikt med retsplejeloven. Loven siger meget lidt om de enkelte dommere, kun noget om vores habilitet. Men det er helt op til retspræsidenterne at fordele sagerne mellem dommerne. Og jeg kan ikke se, at det skulle være en overtrædelse af retsplejeloven, at man ikke kan se et dommernavn eller læse sort på hvidt, hvor en afgørelse er truffet,« siger Mikael Sjöberg. "

http://jp.dk/indland/article2743133.ece

Sidst redigeret af Karo; 09-04-2012 kl. 10:33.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 13:09   #55
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jave Se meddelelser
Sagsbehandleren er lige så uskyldig som alle andre ind til vedkommende er dømt ved en domstol, eller når vedkommende selv eller fagforeningen godtager sanktioner (fyring, omplacering etc).

Hvor vidt en udhængt sagsbehandler er uskyldig er en fuldstændig subjektiv vurdering når vedkommende hænges ud af enkeltpersoner.

Retssikkerhed gælder begge veje.

Nå nå... -pt er alle disse sagsmishandlere jo straffrie, dvs. der er INGEN retssikkerhed for alle disse overgreb overfor syge medborgere

Derfor må vi selv overtage den fuldstændige subjektive "behandling" af disse magtsyge sagsmishandlere


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 18:04   #56
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Nå nå... -pt er alle disse sagsmishandlere jo straffrie, dvs. der er INGEN retssikkerhed for alle disse overgreb overfor syge medborgere

Derfor må vi selv overtage den fuldstændige subjektive "behandling" af disse magtsyge sagsmishandlere


.
Godt Multe! Bare kom på banen her. Vi andre sølle døvler, udenfor kommunekontorene, har sgu ette noget at skulle ha sagt. Tror, sgu de fleste K10ére har grove ar på sjælen, efter kampene og ydmygelserne fra de kommunale instanser.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 18:23   #57
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Tror, sgu de fleste K10ére har grove ar på sjælen, efter kampene og ydmygelserne fra de kommunale instanser.
Jeg er så en af dem som IKKE er blevet behandlet dårligt, tværtimod. Jeg kender selv typer som overfor kommunen VIL have ret, selvom de anker alt får de ikke ret. For dem er det efterhånden blevet en livsstil.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 19:32   #58
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg er også altid blevet behandlet godt.
Det er helt rimeligt at klage over dårlig behandling, men det kan altså også være patienten/borgeren der tager fejl.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 21:56   #59
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Lige nu over 17 medlemmer og 102 personer som kikker med på siden/K10. Jeg tror gerne at flere end halvdelen af disse personer “er kommet i klemme i systemet“, som det også står i sidens logo, ellers af hvilke grunde bruger disse personer sin tid på at følge med og læser hvad andre skrive om?

Ingen tvivl om det, at den anden halvdel består er kommunernes sagsbehandlere og diverse politikker og dem som har det fint …..og det er også kun godt.

I sin tid troede jeg i min naivitet, at intentioner med dette system var “venlige”, men efter min nær kontakt med systemet og især med personer som repræsenterer dette system, har jeg ændret mening.

p.t. over 4.500.000 unikke besøg på siden, siger også sit sprog.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 22:31   #60
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
p.t. over 4.500.000 unikke besøg på siden, siger også sit sprog.

Hvad betegner du som unikke besøgende.....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og pensionsindbetaling hvordan hænger det sammen???? vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 1 04-04-2011 08:42
Kommmunal refusion hænger sammen med sagsbehandlingen zuza Nyt om loven 1 23-12-2009 04:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension