K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2012, 08:31   #1
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Borgere hænger ansatte ud

hva ska jeg sige - det er jo den eneste retssikkerhed man har.......

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/03/25/064956.htm
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 09:44   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis der bliver skrevet usandheder, kan de jo anklage vedkomne for injurier.

Modsat, ligger de som de selv har redt!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 09:54   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps...hvis der bliver skrevet ting som ikke passer og de vil have dem fjernet fra nettet...ja så kan de jo altid hive folk i retten for injurier...

Sjovt nok sker det ikke så tit...og det kan man så tænke over hvorfor det forholder sig sådan...

For hvis en borger har beviser for det der er skrevet...ja så er der jo ikke noget galt i at skrive om det på nettet...

Så skal det også lige siges....at det med at der bliver optaget i hemmelighed....det er fuldt ud lovligt så længe man selv deltager i mødet...

Så der begår man heller ikke noget ulovligt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 09:57   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hmmm… no da da.,

Jeg selv er blevet hellere ikke særligt pænt omtalt i mine elektroniske journaler af kommunen ( kommunens ansatte ), disse journaler kan læses af mange den dag i dag, jeg er blevet TRUET af jobcenters ansat med en af jobcenters betjent, fordi jeg ville ikke forlede hendes kontor uden en blanket, som min praktiserende læge skulle udfylde i forbindelse med min ansøgning om førtidspension.

Hvad den pågældende jobcenters ansat havde i hoved mens hun truede mig med den betjent ved jeg ikke, men nogle gange tænker jeg faktisk på hvordan sådan en udsmidning foregår eller ville have været foregået, hvis jobcenters betjent gav sin hjælpende hånd til den sagsbehandler.

pt. Jeg forlod sagsbehandlerens kontor med blanket i hånden og med hele forløbet som jeg har optaget på min mobil telefon.

Tilbage til artiklen.

“….En kvindelig sagsbehandler fra Jobcenter Vesthimmerland opdagede ved et tilfælde, at hendes navn var kædet sammen med en overskrift om, at 'Kommunen svigter'.
Hadeside om medarbejder
Det skete, da hun søgte efter sit eget navn. Da hun klikkede videre på linket, kom hun til en regulær hadeside mod hende selv.”

Sjovt, at pigen søgte efter sit navn …… er det hendes samvittighed som har trukket ind i hendes mave?

Sidst redigeret af Karo; 25-03-2012 kl. 10:08.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 10:46   #5
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
det er jo egentlig påfaldende at kommuner ikke som standard optager alle samtaler og bagefter udleverer kopi til borgeren

det ville højne retssikkerheden en stor del

men det er vel netop derfor ........................................
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 11:46   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mener ikke, det er rimeligt, at hænge en person ud med navn. Sagen belyses kun fra een side. Der er altid flere vinkler på en sag. Personen er ansat til et job og effektuerer forhåbentlig de regler, der rent politisk er udstukket. Selvfølgelig opstår der fejl, men så skal vi jo via kommunens politiske system.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 12:22   #7
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
der er oss kun en kommunal vinkel........vi har ret færdig!
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 12:35   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Mener ikke, det er rimeligt, at hænge en person ud med navn. Sagen belyses kun fra een side. Der er altid flere vinkler på en sag. Personen er ansat til et job og effektuerer forhåbentlig de regler, der rent politisk er udstukket. Selvfølgelig opstår der fejl, men så skal vi jo via kommunens politiske system.
Var det dog bare så simpelt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 12:39   #9
Jave
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2011
Lokation: Lyngby-Taarbæk kommune
Indlæg: 31
Styrke: 13
Jave er ny på vejen
De enkelte sagsbehandlere ved jo godt at den er gal - men man kan ikke lægge dem til last at de har for meget at lave, bliver lagt under pres fra ledelsen for ikke at koste kommunen penge, eller bliver sat under pres fra borgerne når situationen spidser til.

Sagsbehandleren sidder jo ikke i sin stilling for at tage røven på borgerne, men må agere som det nu en gang bliver stukket ud ovenfra. Omvendt hvis sagsbehandleren er inkompetent og agerer i strid med loven, så er det lederens ansvar at denne sagsbehandler enten sættes på plads eller afskediges.

Min pointe med hele denne smøre.. At det er totalt usmageligt at hænge sagsbehandlere ud i offentlig gabestok, når det er ledelsen og kommunalbestyrelsen der har ansvaret for hvordan forvaltningerne drives praktisk og politisk.
Jave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 12:42   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Medarbejderne i Vesthimmerland Kommune er hårdt ramt.
Og hvorfor er det liiiiige at det overhovedet ikke undrer mig??

Altså der er jo nok nogen ind i mellem som hænger SB/kommune ud fordi de kan, eller nok mere fordi de er vrede over at systemet er som det er (at der ikke rigtigt er nogen §§ at hjælpe efter) og det er selv sagt ikke SB/kommunes skyld, men de har dælme et ansvar for at få det forklaret og vist så borgeren kan forstå det, i stedet for at efterlade borger med afmagten, som borgeren naturligt nok kaster mod SB´eren, den burde jo kastet højere i systemet.

At jeg så tilfældigvis ved at vejledningen i den kommune er helt af huen til, ja selv når man direkte beder om det får man ingen vejledning (eller jeg gjorde ikke)

Jeg har faktisk også oplevet at de nægtede at give min søn en sagsbehandler (og nægtede at give det afslag skriftligt og borgmester er ligeglad) og oplevet fra bække de nævnte kommuner at SB slet ikke mødte op til møder de selv havde bestemt hvornår skulle være.

Nu er Jammerbugt ikke bopælskommune, og det kan altså godt mærkes skal jeg da lige hilse og sige, og fordi Vesthimmerland ikke lige sys de gider (ny skole ville de heller ikke levere til) har jammerbugt måtte stille en SB´er til rådighed til min søn, det positive er så at jammerbugt da bare sender regningen til Vesthimmerland, og der for ikke går helt så højt op i budgetterne.

Det er ærgerligt det skal være sådan med Vesthimmerland har fået massere af ændrings/løsnings forslag, jeg VED de har fået fra mindst 3 forskellige borger og jeg ved at vi alle 3 bla har nævnt problemerne omkring vejledning eller rettere mangel på samme, kommunen har haft mulighed for at ændre på det, men har til tilsyneladende ikke lyst til at ændre noget som helst, end ikke reagere og fortælle hvilke forslag de har brugt/taget til sig vil de.

Men hey man ligger jo gerne som man har ret, ikke sandt, og desværre er jeg slet ikke et sek i tvivl om at især Vesthimmerland har en hvis egen skyld i at der er krummer i sengen.

Jave dvs du mener ikke at SB´erne har et medansvar her eller hur??
Dvs hvis min mand kommer og siger at jeg SKAL køre i vores bil, og jeg så gør det, og der efter køre et barn ned, er det heeelt ok, jeg er uden skyld, for min mand sagde at jeg skulle, selv om at han godt ved at jeg ikke har hørekort, det er slet ikke nødvendigt at jeg tænker selv, nej det er da i orden, for det blev forlangt at jeg skulle, og ønskes det kan man godt ændre ordet mand til borgmester arbejdsgiver eller andet!

Vel har SB´erene da så et ansvar for at sige FRA! de ved udmærket godt hvornår de gør noget der er forkert som de ikke burde gøre (hvis de ikke ved det har de da slet ikke noget at lave som SB´er) de har fået en hjerne til at tænke med og en mund til at tale med, men vælger alligevel bare at være nikkedukker, i stdet for i samlet folk at sige stop, og selv fysisk stoppe (men de frygter jo for deres job, det ved jeg godt, men gør det det mere ok?)

Sidst redigeret af LUM; 25-03-2012 kl. 12:48.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og pensionsindbetaling hvordan hænger det sammen???? vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 1 04-04-2011 08:42
Kommmunal refusion hænger sammen med sagsbehandlingen zuza Nyt om loven 1 23-12-2009 04:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension