K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2014, 11:30   #1
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Flexjob i 5 år?

Hej alle
jeg har et spørgsmål om flexjob, jeg har nu været flexjobber i 12 år (først 1,5 år og derefter nyt firma 10,5 år) nu har jeg så skiftet job og er kommet under de nye regler (
kan det så være rigtigt at jeg skal akseptere at min flexjob bevillig er imiddelertidig 5 år?? jeg er 48 nu og har dermed været flexjobber i mere end de 5 år efter jeg blev 40
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 11:53   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er kun første gang du får tildelt fleksjob

da du har fået det under de gamle regler, er den varig

det er kun løn vilkår som du desværre så bliver ramt af
da du har fået et andet job
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 12:01   #3
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Er du sikker på det? brevet jeg har fået fra kommunen hvor de godkender mig til det nye job siger det er for 5 år?
har du et sted jeg evt. kan læse det for så har jeg loven på min side og kan være ligeglad med brevet fra kommunen
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 12:39   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Henrikb.

Begynderråd som bør følges:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Flexjob regler:

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...-fleksjob.aspx

"Bevilling gælder i fem år ad gangen

1. januar 2013 trådte nye regler om fleksjob i kraft. De gælder, hvis man bliver visiteret til eller skifter fleksjob herefter. For personer, der før 1. januar 2013 var ansat i et fleksjob, gælder de hidtil gældende regler, så længe de er ansat i samme fleksjob.

Med de nye regler får man ret til et fleksjob for en periode på fem år. Når perioden på fem år er gået, skal kommunen vurdere, om borgeren fortsat har ret til fleksjob. De midlertidige fleksjob betyder dog ikke, at man skal skifte fleksjob hvert femte år, men alene at kommunen hvert femte år skal vurdere, om den enkelte fortsat er berettiget til fleksjob.

For personer over 40 år gælder der lidt andre regler for retten til fleksjob. Efter det første midlertidige fleksjob er det muligt at få et permanent fleksjob.

Fleksjob på hidtidig arbejdsplads

Ønsker man at blive ansat i fleksjob på ens hidtidige arbejdsplads, kræver det, at man har været ansat på arbejdspladsen i mindst 12 måneder under overenskomstens sociale kapitel eller på særlige vilkår. Det gælder dog ikke, hvis man har været udsat for en alvorlig arbejdsskade eller pludselig bliver ramt af en alvorlig sygdom
."

Ny Vejledning.

http://bm.dk/da/Aktuelt/Nyheder/Arki...0fleksjob.aspx

Hvad betyder reformen for dig?

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...for%20dig.aspx

Flexjobområdet- Hvad sker der?

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...bomraadet.aspx


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 23-04-2014 kl. 12:46.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 12:46   #5
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Hej Peter
Tusind tak for dit svar men jeg forstår det stadig ikke måske er jeg bare ikke for hurtig
jeg mener bare at jeg er over 40 og har haft flexjob i mere end 5 år efter jeg blev 40
så må det da allerede være permanet? også efter de nye regler
jeg er sku blevet forvirret nu og ved ikke rigtig om jeg skal brokke mig eller om jeg skal lade det falde på at kommunen bare har sendt en standart tekst som jeg ikke høre under nu jeg er felxjobber fra før de nye regler
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 13:57   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Forvirret....????

Kære Henrikb.


... ja, det skal du ikke være ked af, det er vi andre også, trods vi har været med i dette cirkus, i mange år.

Lad det nu bundfælde og tag mine link med til din SB og hold fast på at du ønsker permanent flexjob, uden revision.

Det bliver din SB opgave at modbevise at det ikke kan lade sig gøre, i dit tilfælde, med dokumentation via henvisninger til lovgivningen.

Jeg fornemmer at sagen falder ud til din fordel.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 16:19   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har allerede et permanent flexjob, når du har været i et fleksjob over 12 år

den nye regel gælder udelukkende for nye som får tildelt et fleksjob efter de nye regler
fra den 1 januar 2013.

Det er kun din løn som bliver regnet anderledes ud, når du har skiftet job
efter den 1 januar 2013


Bevilling gælder i fem år ad gangen
1. januar 2013 trådte nye regler om fleksjob i kraft. De gælder, hvis man bliver visiteret til eller skifter fleksjob herefter. For personer, der før 1. januar 2013 var ansat i et fleksjob, gælder de hidtil gældende regler, så længe de er ansat i samme fleksjob.

kan ikke tolke det anderledes

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...-fleksjob.aspx

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-04-2014 kl. 16:25.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 16:57   #8
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Det er også det jeg mener men man bliver jo i tvivl nu de skriver sådan i brevet om mit nye job og skånehensyn er godkendt
samtidigt er man jo glad for tingene er faldet på plads så man vil jo heller ikke rokke båden for noget som ikke har betydning (gud hvor bliver man paranoid af at have med kommuen at gøre)
jeg tror jeg lader den ligge her og nyder mit nye job er godkendt, i sidste ende er jeg desværre ikke raskere om 5 år og kan derfor ikke få taget Flex status fra mig

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du har allerede et permanent flexjob, når du har været i et fleksjob over 12 år

den nye regel gælder udelukkende for nye som får tildelt et fleksjob efter de nye regler
fra den 1 januar 2013.

Det er kun din løn som bliver regnet anderledes ud, når du har skiftet job
efter den 1 januar 2013


Bevilling gælder i fem år ad gangen
1. januar 2013 trådte nye regler om fleksjob i kraft. De gælder, hvis man bliver visiteret til eller skifter fleksjob herefter. For personer, der før 1. januar 2013 var ansat i et fleksjob, gælder de hidtil gældende regler, så længe de er ansat i samme fleksjob.

kan ikke tolke det anderledes

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...-fleksjob.aspx
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 17:05   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du har skiftet job her efter de nye regler er trådt i kraft....hvilket jeg kan læse at du har....ja så vil du ryge ind under de nye regler og det første job vil være af en varighed på fem år...og derefter vil det blive permanent eftersom du er over 40 år...

Det er KUN hvis du var ansat i et fleksjob og stadig er i det nu at det er de gamle regler der gælder...

ALLE vil ryge under de nye regler når de skifter job her efter de nye regler er trådt i kraft...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 11:37   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Send en mail og angiv, du mener det skrevne er en fejl og bed kommunen korrigere.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension