K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2014, 23:49   #21
RoNa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
RoNa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det var kun dem hvis sag nåede at overgå til behandling i pensionsvævnet inden 2013 der gjorde det... men hvis det afslag du har fået nu, er på en ansøgning hvor sagen er overgået til behandling i tide, kan du anke den under de gamle regler. Men ved afslag kommer du ind under de nye regler.
Sagen er behandlet under de gamle regler, så klagen må også blive det.. men hvis jeg så klager, får afslag og skal anke.. går det så over til de nye..? synes at det er så forvirrende..
Tilføjer lige: min sagsbehandler har været super langsom og tung at danse med, så sagen blev først sendt videre i 2013. Heldigvis har jeg på skrift at den overgik til behandling i 2012 og derfor har jeg krav på det.

Ok, jamen så er jeg med. Tak Kokser ret meget rundt i hvordan jeg svarer direkte til hvem.. jeg lærer det nok.
RoNa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 11:15   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mine råd, med det oplyste.....

Kære RoNa.

Først lidt fakta:

Du har søgt pension iht §17, på det foreliggende grundlag. Fordi du med rette, har oplevet en manglende interesse for din sag. Nye eller gamle regler, som har været forvirrende over hele landet.

Du har modtaget skriftligt afslag den 20. december 2013. Hvor ankefristen er 28 dage efter at du har modtaget det skriftlige afslag.

I begynderråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928 nævner jeg at man gemmer konvolutter fra kommunen, fordi at brevet SKAL afsendes samme dag brevet er dateret, som har indflydelse på hvornår din ankefrist udløber.

Flere har rådet dig til ikke at anke, fordi du og dermed kommunen først kender afgørelsen fra Ankestyrelsen om 6 - 8 - 10 eller 12 måneder, hvilket er korrekt.

Jeg råder dig til IKKE mere at være alene om din situation. Du skal have en bisidder eller en du kender der kunne hjælpe dig fordi du skal igennem et årelangt forløb, uanset hvad.

Du skal videre i dit liv, men du skal begynde at kende til, hvor du skal træde.

Du nævner at det er forvirrende og uforståelige regler.

Det syntes vi andre også på trods af at vi har været med i mange år, så du er ikke alene.


Hvis du læser dette inden få dage ville jeg:

.. undersøge om din kommune har en Borgerrådgiver. Spørg om du skal have hjælp til det.

... du ringer til DUKH, sideløbende, og beder om rådgivning.
http://www.dukh.dk/fa-radgivning/ring-til-dukh

.... du kontakter SIND og ser om de kan hjælpe dig på vej.
http://www.sind.dk/

Ring 70 23 27 50 og få hjælp

SINDs landsdækkende rådgivning er åben for psykisk sårbare og pårørende 60 timer om ugen. Alle er velkomnen til at ringe

Åbningstiden er klokken 11-22 mandag - fredag og klokken 17-22 om søndagen.

Alt så hurtigt, som muligt. Der dukker muligvis nogle vinklinger op som du kan have glæde af og som vi andre ikke kan se.

Din ankefrist er endnu ikke udløbet, men som det er nævnt er DOKUMENTATION dit kodeord.

Kommunen har endnu ikke lagt armen omkring dig, for at hjælpe og vejlede dig. Du har været alene.

Nu er du ikke alene mere og skal begynde en vandring der fører dig hen hvor du, dels har lyst og hvor lovgivningen støtter dig i dine mål

Flexjob, revalidering, hjælp, behandling hvad det så måtte være.

Indtil nu har kommunen afslået pension fordi der mangler DOKUMENTATION.

Håber du læser dette.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 21:45   #23
RoNa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
RoNa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Nu er du ikke alene mere og skal begynde en vandring der fører dig hen hvor du, dels har lyst og hvor lovgivningen støtter dig i dine mål
Kære Peter.

Tusind, tusind tak for dine ord og din hjælp, det er virkelig rørende!
Jeg har fået kontakt til en ret fantastisk advokat som arbejder frivilligt for udsatte på Fyn og han tager hånd om alle aspekter i min sag Så nej, jeg er ikke alene mere og takket være jeres hjælp ser jeg lidt lys midt i alt møget Tak tak tak

Mange hilsener fra Rosa.

Og et lille ps: hvis andre kan bruge hans hjælp kan I finde ham på www.srfyn.dk
RoNa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 00:33   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ER lidt usikker på, nødvendigheden, eller resultat af evt klage, men..

Du bør med afgørelsen i hånden be om SKRIFTLIG SVAR, hvilken dokumentation, de mener at mangle, samt hvorfor der IKKE er indhendtet nødvendig SPECIALLÆGEERKLÆRING, til at belyse, at du helbredsmæssig, IKKE får en bedre arbejdsevne(funktion)!

Du bør få svar på, hvordan og hvilke tiltag kommunen agter at tilbyde dig, således at du kan få en endelig afklaring, af din RESTARBEJDSEVNE!

Når dette er klarlagt, kan man efterfølgende tage stilling til om der er muligheder for at optimere din RESTARBEJDSEVNE, eller du skal tilbydes fleks eller førtidspension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension