K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2016, 10:41   #1
Klarbo12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2016
Indlæg: 6
Styrke: 0
Klarbo12 er ny på vejen
Hvad gør jeg nu??

Jeg føler mig skak mat efter møde med rehab team....

Kort opsummereing: efter mange års kontanthjælp har jeg de sidste 3 år været i praktik, jobafklaring osv, jeg lider af en kronisk sygdom, der står i konsulentens rapport at jeg kan arbejde 8 timer pr. uge.
Jeg har et hav af lægeerklæringer fra speciallæger som bekræfter.

Jeg kan læse her på forum at min sag har været typisk mht., at det er helt normalt at jobcentret skifter ens sagsbehandler ud meget ofte, og hvad værre er, det er åbenbart også helt normalt at sagsbehandleren er sød...og har fokus på de muligheder som der er, - for så at møde virkeligheden ved første møde med RH. Men altså, pga. mine sagsbehandlere de seneste år, troede jeg på min sag for at få fleksjob, og jeg viste den forberedende del til en privat rådgiver inden RH mødet, og hun sagde at den var stærk...
Men altså, så sker der det til RH teammødet, som kun tager 2 minutter, at de straks siger at de mangler lægelige oplysninger, og de sender mig til noget som hedder socialmedicin.

Kan det virkelig passe at dette sker i Danmark? At man lader mig have forskellige praktikker osv, de seneste år - efter hver praktik, skrives der en 10 siders rapport som siger at min funktionsnedsættelse er væsentligt bla bla bla..., herefter indkaldes jeg til møde med sagsbehandler og inden da har jeg været en tur forbi min praktiserende læge fordi han skal udfylde diverse helbredsattester - ventetid ventid, ny praktik, ventetid, nyt møde i kommunen, ventetid, ventetid, ny lægeattest, fordi den gamle bliver ugyldig efter 6 måneder. Hvorefter når jeg endelig frem til RH, som umiddelbart skrotter det hele, alle informationer fra læger osv... og sætter mig på pause...

Helt ærligt! sådan har forløbet være i flere år. Kan dette virkelig passe? Kan det virkelig være meningen at Danmark fungerer på den måde i 2016??

Jeg er utrolig ked af det, og frustreret og helt tom indeni.

-kan jeg gøre noget?

-kan jeg klage til nogen? F.eks til kommunen eller Ankestyrelsen. Kan det nytte?


-kan jeg klage til nogen? F,eks til kommunen eller ankestyrelsen

-hva skal jeg gøre?, jeg har det forfærdeligt er helt tom indeni

-og noget helt andet: hvis jeg ikke holder ud at gå herhjemme mere, og får tilbudt et arbejde på 2 timer hver anden dag - blot for at holde mig igang - ville jeg kunne bibeholde min "ansøgning" i fleksjobkøen uanfægtet? -jeg ved godt det er et mærkeligt spørgsmål, men efter mange år på kontanthjælp, kommer der en dag, hvor man tænker: jeg må ud, jeg må ud, om så jeg mister min kontanthjælp i x antal måneder og mine gamle forældre skal betale min husleje, så vil jeg ud og arbejde de 8 timer i ugen jeg fysisk kan klare. - men vil min ansøgning om fleksjob så gå i yderligere hårdknude?? jeg spørger, fordi man hører i pressen, at man sagtens kan få et fleksjob, selvom man er i arbejde, så fleksjob ser ikke i sig selv ud til at være knyttet til kontanthjælp.
Jeg har en væsentlig permanent funktionsnedsættelse, men kan arbejde måske 8 timer pr. uge.
Klarbo12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 11:08   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Klarbo12

BLIV HER PÅ DIN TRÅD FREMOVER!

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Alt hvad du beskriver er normalt, kommunen, sagsbehandler, socialrådgivere er din modpart. I har modsatrettet interesser.

Kommunen interessere sig ikke for diagnoser eller hvordan du har det.

Man er udelukkende interesseret i DOKUMENTATIONEN for din arbejdsevne.

Socialmedicin
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30650

Hvis ikke du har, skal du omgående søge aktindsigt ved alle 100% som betyder 100% af dem du har været i kontakt med, læger, speciallæger, fysioterapien, klinikker, hospitaler og kommunen samt Ankestyrelsen når den tid kommer.

Uden aktindsigt kan man ikke køre en social sag.

Du skal vide og forstå alt, hvad andre skriver om dig. Såre simpelt.

Stol på dig selv og med hjælp fra os andre skal du kende lovgivningen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 11:34   #3
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Den lige vej til fleksjobber.

Kender jeg ikke.

Såfremt du tager et job og ikke længere modtager kontanthjælpl, vil kommunen se dig som værende raskmeldt og det er en stopklods for din vej til fleksjob.

Det positive ved at være på kontanthjælpl, er at kommunen så er forpligtiget til at afklare dig.

At kommunen så måske prøver, at lave alle mulige krumspring for at få dig i en anden retning end dit ønske om fleksjob, er så en anden side af sagen.

Det er vigtigt at din arbejdsevne er veldokumenteret via arbejdsprøvninger og din helbredssituation ligeså via din læge.

Det er også vigtigt, at vise, at man samarbejder og gør hvad man kan for at få det bedre/ være velbehandlet.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 11:39   #4
Klarbo12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2016
Indlæg: 6
Styrke: 0
Klarbo12 er ny på vejen
Men er det ikke sådan, at hvis jeg klager til kommunen eller Ankestyrelsen, så vil hele sagen blive forsinket???(yderligere!!)
Klarbo12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 12:00   #5
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Hvad står der som formål/mål med dine praktikker?

Fx afklaring af arbejdsevne?

Har du gennemført praktikkerne som planlagt, altså uden for meget fravær.?

Har du afprøvet forskellige opgaver/ funktioner, altså er du afprøvet bredt?
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 14:19   #6
Klarbo12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2016
Indlæg: 6
Styrke: 0
Klarbo12 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Klarbo12

BLIV HER PÅ DIN TRÅD FREMOVER!

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Alt hvad du beskriver er normalt, kommunen, sagsbehandler, socialrådgivere er din modpart. I har modsatrettet interesser.

Kommunen interessere sig ikke for diagnoser eller hvordan du har det.

Man er udelukkende interesseret i DOKUMENTATIONEN for din arbejdsevne.

Hilsen Peter
Okay, men hvorfor har de så sendt mig til ny læge, - de har jo dokumentation for arbejdsevnen i arbejdsprøverapporterne..!
Nu vil jeg ikke afsløre hvilken kronisk sygdom jeg lider af, men min speciallæge(som forøvrigt er fra off. hospital og ikke egen privat klinik) indenfor dette område har tilbudt kommunen at udarbejde en speciallægeerklæring som beskriver funktionsniveauet - jeg ved naturligvis ikke om teamet nåede så langt i læsningen, at de fik denne detalje med
Klarbo12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 14:36   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er sikkert Klinisk Funktion som de vil sende dig til

Klinisk Funktion er en regions enhed som kan samle alle dine lægepapirer og give et samlet overblik på evt. Behandling, udviklingsmuligheder og/eller foreslag til tiltag fremad rettet.

Loven er skruet sådan sammen at ønsker rehabiliteringsteamet flere lægelige oplysninger eller en samlet lægelig vurdering af din sag/dine papirer må de kun bede om det ved din læge eller hos Klinisk Funktion.

Så selv om du har din egen speciallæge som gerne vil lave en speciallægeerklæring til rehabiliteringsteamet, så tillader loven det altså ikke. Men det betyder ikke at din egen speciallæges papirer ikke må forelægges teamet, men at når de ønsker en samlet vurdering og/eller en speciallægeudtalelse - ja, så er det kun hos klinisk funktion de må bede om det.

Det er ikke mit indtryk at det er noget de gør for sjov, da det er ret dyrt for jobcenteret at benytte klinisk funktion (omkring 10.000kr pr. Henvist borger)

For mig var det en stor hjælp, da klinisk funktion samlede alle papirer og skrev en samlet vurdering, hvorefter jobcenteret i min sag fik meget travlt med at få lukket min sag
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 15:16   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Som Gisne siger kunne det være henvisning til "Klinisk Funktion"

Kære Klarbo12

Hvad er "Klinisk Funktion"? Det burde være en speciallæge inden for din diagnose.
http://www.aalborguh.rn.dk/Afsnit-og...edicinsk-Enhed

Hvad er Rehabiliteringsteamet?

Det er en gruppe af fagfolk fra kommunen og regionen.

De må ikke AFGØRE men INDSTILLE hvad de mener, kommunens Pensionsnævn skal AFGØRE.

Du kan ikke klage over en indstilling men udelukkende en afgørelse.

Ingen må nævne over for kommunen, hvad de mener, hvad du burde bevilges, fleksjob, førtidspension etc.

Det er kun din praktiserende læge der via en LÆ 165 http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf må foreslå kommunen, hvad du bør bevilges.

Din praktiserende læge er en vigtig person i din sociale sag.

Rehabiliteringsteamets sammensætning:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

I det øjeblik du underskriver den forberedende del af rehabiliteringsplane, som skulle beskrive din situation, er kommunens administrative lægekonsulent ude af billedet og må ikke mere sagsbehandle i din sag.

Nu bliver din praktiserende læge indgangen til sundhedsvæsnet, som "Sundhedskoordinatoren" i Rehabiliteringsteamet fra regionen, samarbejde med din praktiserende læge, med din skriftlige tilladelse.

Samtidig får du nu tildelt en "Koordinerende sagsbehandler" som skal være sammenholdende i samarbejdet med dig og alle andre.

Det er korrekt, at hvis du klager til Ankestyrelsen har sagen ikke opsættende virkning og da Ankestyrelsen ikke har fastsatte tidsfrister er en klage en udtrækning af sagen.

Min fornemmelse af din sag, er en lille interesse fra kommunens side af.

Hvorfor har din sagsbehandler ikke selv vurderet, at der mangler væsentlige oplysninger?

Men du oplyser: "men vil min ansøgning om fleksjob så gå i yderligere hårdknude"

Har du selv ansøgt kommunen om et fleksjob? S.U.

(det kan man ikke i dag)

Hvis JA, hvornår var det du søgte kommunen om fleksjob, årstal? S.U.

Prøv at søg på din kommunes hjemmeside om de har ansat en "Borgerrådgiver" hvilket ikke alle kommuner har.

Jeg fornemmer, at du er over 40 år? Be- eller afkræft.

Tag det roligt, vi skal nok guide dig videre.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-03-2016, 14:03   #9
Klarbo12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2016
Indlæg: 6
Styrke: 0
Klarbo12 er ny på vejen
Smile

Kære allle -
tak for respons - det luner...
Citat:
Det er kun din praktiserende læge der via en LÆ 165 http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf må foreslå kommunen, hvad du bør bevilges.

Din praktiserende læge er en vigtig person i din sociale sag.
Aha! det lyder meget interessant! - min praktiserende læge er faktisk min eneste medspiller i denne sag..., sådan helt... han kender mig gennem mange år, og ved hvordan min fysik er...


Citat:
I det øjeblik du underskriver den forberedende del af rehabiliteringsplane, som skulle beskrive din situation, er kommunens administrative lægekonsulent ude af billedet og må ikke mere sagsbehandle i din sag.
kommuens administrative lægekonsulent! det begreb har jeg aldrig hørt om, - men du at han har tygget min flexjobansøgning igennem? - der var også en læge fra regionen i RH, men han er vel for fin og dyr til at trevle sådan en ansøgning igennem

Citat:
Nu bliver din praktiserende læge indgangen til sundhedsvæsnet, som "Sundhedskoordinatoren" i Rehabiliteringsteamet fra regionen, samarbejde med din praktiserende læge, med din skriftlige tilladelse.

Samtidig får du nu tildelt en "Koordinerende sagsbehandler" som skal være sammenholdende i samarbejdet med dig og alle andre.
Jeg ved ikke om jeg er kommet så langt? er det ikke kun hvis RH tildeler én et af de tre alternativer: resourceforløb, flexjob eller førtidspension???
- jeg er jo i virkeligheden blevet sat lidt på stand by, idet man vil have nye lægelige oplysninger?


Citat:
Det er korrekt, at hvis du klager til Ankestyrelsen har sagen ikke opsættende virkning og da Ankestyrelsen ikke har fastsatte tidsfrister er en klage en udtrækning af sagen.
ok, nu ved jeg så heller ikke om de vil kunne hjælpe mig - det er ikke den enkelte ting/hændelse som frusterer mig så meget, det er hele forløbet - det virker så skørt..

Citat:
Min fornemmelse af din sag, er en lille interesse fra kommunens side af.

Hvorfor har din sagsbehandler ikke selv vurderet, at der mangler væsentlige oplysninger?
det var en ung sagsbehandler - det skal siges - jeg ved positivt at han har spurgt andre til råds nogle gang og har lavet nogle fejl/ikke kendt rutinerne, kan ikke her nævne hvad det drejede sig om, tror ikke det er væsentligt, men jo, væsentligt er det nok at det var en uerfaren sb.

Citat:
Citat:
Men du oplyser: "men vil min ansøgning om fleksjob så gå i yderligere hårdknude"

Har du selv ansøgt kommunen om et fleksjob? S.U.
(det kan man ikke i dag)
I 2011 kontaktede jeg kommunen da jeg fandt ud af at der var noget som hed revalidering - her sagde de efter en tid, at jeg ikke hørte til den gruppe, bl.a fordi jeg ikke havde været på arbejdsmarkedet før og vist også fordi min sygdom var kronisk. - derimod kunne jeg måske komme i betragtning til Fleksjob.
Jeg blev så frem til 2014/15 sendt i 2 praktikforløb/arbejdsprøvningeer, som der blev evalueret meget grundigt på. - Jeg havde dog også haft et praktikforløb tidligere.

Citat:
Hvis JA, hvornår var det du søgte kommunen om fleksjob, årstal? S.U.
Jeg mener jeg skrev under på ansøgning i efteråret 2015.

Citat:
Prøv at søg på din kommunes hjemmeside om de har ansat en "Borgerrådgiver" hvilket ikke alle kommuner har.
hehe det er landets største kommune, så det må de have - hvad skal jeg sige til ham?

Citat:
Jeg fornemmer, at du er over 40 år? Be- eller afkræft.
Ja! Jeg har passeret de fyrre...

Citat:
Tag det roligt, vi skal nok guide dig videre.

Hilsen Peter
[/QUOTE]

tak for hjælpen
Klarbo12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2016, 19:31   #10
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Hej Klarbo12.

Du skriver: Efter mange års kontanthjælp har jeg de sidste 3 år været i praktik, jobafklaring osv, jeg lider af en kronisk sygdom, der står i konsulentens rapport at jeg kan arbejde 8 timer pr. uge. Jeg har et hav af lægeerklæringer fra speciallæger som bekræfter.

Andet sted skriver du at du ikke har været ude på arbejdsmarkedet.


Er din kroniske lidelse alene årsag til at du ikke har været ude på arbejdsmarkedet?

Hvor mange år har du været på kontanthjælp ialt?

Er det først indenfor de sidste 3 år du har været i praktik/jobafklaring
?

Meget interessant at du er blevet oplyst om, at du ikke kunne få revalidering fordi du ikke har været på arbejdsmarkedet før og vist også fordi din sygdom var kronisk. Det er noget vås det du er blevet oplyst om. Har du fået det oplyste journalført?

Lyder godt at du stadig har gå-på-mod til at komme ud og få brugt dig selv arbejdsmæssigt i det omfang du kan. Jeg håber for dig at du kommer i fleksjob.

Mvh Mikey
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension