K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2008, 23:28   #11
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
hej Curls
Jeg har lavet en arbejdsevnevurdering sammen med min tidligere sagsbehandler jeg ved ikke om denne er den omtalte ressourceprofil?
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 23:49   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skovgård Se meddelelser
hej Curls
Jeg har lavet en arbejdsevnevurdering sammen med min tidligere sagsbehandler jeg ved ikke om denne er den omtalte ressourceprofil?
Uha om arbejdsevnevurdering er det samme eller er med i ressourceprofil, ved jeg ikke, for den med arbejdsvurdering kom først lidt senere efter "min tid", før jeg kom i fleksjob.

Håber nogen andre kan svare på det, om det er det samme eller??
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 02:59   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skovgård en arbejdsevnevudering og en ressourceprofil er i min verden det samme

Men da jeg jo ikke ved hvad du har udfyldt og skrevet sammen med din sagsbehandler er det lidt svært at sige om det er det samme vi snakker om...

men du kan kigge her http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf på side 40 står der hvordan man laver en ressourceprofil samt de 12 punkter den skal indeholde, og er det , det samme du har fået lavet ja så er det , det samme
  Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 09:26   #14
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
Hey

Ja det er det samme. Jeg har lige siddet og læst det meste i det link. Jeg faldt også lige over det her på side 63. vil det sige, hvis jeg får en ny udtalelse fra min læge at de så skal genoverveje min arbejdsevne.

"Endvidere skal sagsbehandleren ved opfølgningen foretage en revurdering af, om borgerens arbejdsevne fortsat ikke er truet – eller om der nu foreligger forhold, der giver grundlag for at antage noget andet."

Det er bare at jeg nu har gået sygemeldt i ½ år med ugentlige fysioterapibehandlinger gennem 1½år også mens jeg var i arbejde for at holde det nede, men jeg kan ikke rigtigt komme af medd min seneskedehindebetændelse i min venstre arm, den der faktisk ikke er handicappet udover at der kun er fire fingre og at den er blevet opereret. men jeg kan bare ikke få sagsbehandleren til at forstå, at hvis det bliver værre, på et tidspunkt så kan jeg ingenting. da min højre arm er temmelig uanvendelig, til andet end at støtte ting..

men de skal nok finde noget jeg kan lave, der er lige et eller andet job, der passer til mig, som jeg kan varetage på fuld tid.

Jeg synes der er en mærkelig måde at behandle handicappet på. jeg kan sagtens forstå at det er sundt og have et forhold til arbejdsmarkedet, men det skal bare ikke være på borgerens bekostning på længere sigt.

For mit vedkommende jeg skal jo også kunne fungere normalt, om 30-40 år. i hvertfald ligeså godt som jeg gør nu. jeg tvivler bare på deres hensigter..

Skovgård

Nu har jeg så snakket med min sagsbehandlers sekretær igen igen. jeg bliver sku så skide sur., når jeg snakker med kommunen.........

Jeg kan aldrig få fat i min sagsbehandler, han er altid lige optaget. og det er jo i sig selv flot når manden kun har tlf. tid mellem 9-10 også han ikk er til træffe i det givne tidspunkt, det er kr......edme dårlig planlægning... aaaahhhrrrrr....

Jeg fik også af vide at han lige havde nogle sager, der lå i priorieteret rækkefølge og at han nok skulle nå til min... ja men hvornår... nu har jeg jo brokket mig, så bliver jeg sikkert lige lagt nederst i bunken...

Jeg synes der hersker en utrolig ligegyldighed omkring ens situaton når man snakker med kommunen..

Men de synes sikkert at de yder en særdeles fremragende service.
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 15:00   #15
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
ja nu har jeg så lige snakket med kommunen igen, altså sekretæren. som så sige at jeg vil blive ringet op i løbet af 14 dage-3 uger.

hvorefter hun så siger at jeg nok kommer ind til en ny sagsbehandler, for ham jeg har prøvet at få fat i snart en måned, ikke har tid.. ja det sku flot.

hvad er så meningen med at tilknytte ham min sag når manden tilsyneladende ikke har tid til at gøre sit arbejde. idioter.

Det er så tungt det system, det var da utroligt. også har jeg da også lige udsigt til at skulle til arbejdsevnevurdering på reva lækkert glæder mig helt vildt. (not) så kan de trække det endnu mere i langdrag... gab gab.. det er helt sort.

Det der undrer mig mest, er at de gerne vil hjælpe og støtte da jeg var i lære. hvor jeg havde 11 assistance timer ugentligt. men når jeg så er færdig med min udd. og ike kan fungere på ordinære vilkår, så får man besked på at man så skal finde noget andet man så kan holde til.

Kommunen har hjulpet mig i min udd. men vil ikke hjælpe efterfølgende. det virker da temmeligt forkert.

Jeg er glad for min udd. og det var ligesom derfor jeg tog den.
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 16:29   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skovgård Se meddelelser
Det der undrer mig mest, er at de gerne vil hjælpe og støtte da jeg var i lære. hvor jeg havde 11 assistance timer ugentligt. men når jeg så er færdig med min udd. og ike kan fungere på ordinære vilkår, så får man besked på at man så skal finde noget andet man så kan holde til.

Kommunen har hjulpet mig i min udd. men vil ikke hjælpe efterfølgende. det virker da temmeligt forkert.

Jeg er glad for min udd. og det var ligesom derfor jeg tog den.
Det er meget flot, at du har kunnet tage en udd. med assistance som støtte.
Er du på sygedagpenge nu eller dagpenge? Er du nyuddannet? Hvis du er nyuddannet, er der hjælp at hente...

Jeg vil tro, du kan komme i revalidering, hvor der skal afklares hvor mange timer, du kan holde til og evt. finde ud af, hvilke skånehensyn der skal til for at du kan blive på arbejdsmarkedet. Der findes steder, hvor man kommer på revacenter el. lignende. Det kan godt gå lidt tid, før man kan komme på sådan et hold. Selv måtte jeg vente et par måneder på at komme på revacenter dengang. Som sagt skal der nogen processesr igennem, muligheder skal afprøves, før man kan blive godkendt som fleksjobber.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 16:36   #17
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
Jeg har taget 2 udd. og er lige blevet færdig med den sidste her i sommers hvor jeg fik top karakter og det højeste gennemsnit i klassen. så.. ja jeg har gået på sygedagpenge ligesiden, de stopper jo også på et tidspunkt. jeg havde da også lovning på arbejde, der hvor jeg var hvis jeg kunne få flexjob. dette ville have været en god løsning og starte på. men gik det jo ikke. det med at jeg havde arbejde blev også nævnt i min ressourceprofil, men lige lidt hjalp det.

jeg synes måske det er en smule mærkeligt, at de så sender mig på reva hvor de skal se hvor mange timer, jeg kan arbejde for de har jo givet afslag på flexordning. hvad så hvis jeg kun kan holde til 10 timer ugentligt. jeg ved godt ikke hvad jeg skal.
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 16:55   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skovgård Se meddelelser
Jeg har taget 2 udd. og er lige blevet færdig med den sidste her i sommers hvor jeg fik top karakter og det højeste gennemsnit i klassen. så.. ja jeg har gået på sygedagpenge ligesiden, de stopper jo også på et tidspunkt. jeg havde da også lovning på arbejde, der hvor jeg var hvis jeg kunne få flexjob. dette ville have været en god løsning og starte på. men gik det jo ikke. det med at jeg havde arbejde blev også nævnt i min ressourceprofil, men lige lidt hjalp det.
Jeg har i flere år kendt til "handicap ingen hindring", men nåede aldrig selv at få denne mulighed, da ordningen kom et par år efter, jeg selv blev uddannet..:

Regler for løntilskudsordningen for nyuddannede handicappede

Ordningen gælder for nyuddannede, som har svært ved at få et job på grund af et handicap.
Der skal være tale om en normal jobfunktion på en almindelig arbejdsplads.
Ordningen omfatter nyuddannede med en uddannelse på mindst 18 måneder, som mangler erhvervserfaring inden for uddannelsens arbejdsområde.
Den handicappede skal starte i jobbet senest to år efter at uddannelsen er afsluttet.
Virksomheden kan få tilskud på op til 118,20 (pr. 1. januar 2007) kr. pr. time i op til 1 år. Tilskuddet kan over en periode på et år ikke overstige 60% af de samlede lønomkostninger.
Virksomheden søger jobcenteret om pengene.


Ovenstående (fra www.jobcenter.dk) er selvfølgelig en mulighed, men jeg tror nu, at det er meget godt, at der er lavet en ressourceprofil på dig, så du ikke skal opleve problemer på kommende arbejdsplads if. med din arm. Der er stadigvæk mulighed for at få assistance og hjælpemidler i alm. job eller fleksjob.

Lad os håbe, der sker noget...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 17:04   #19
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
Ja det lyder meget som det der også bliver kaldt isbryder ordningen, jeg har nemlig snakket med ham der bevilgede de 11 assistance timer dengang, og ja der var forskellige ordninger for nyuddannede.

Ja jeg tror snart der sker noget , jeg har brugt hele dagen på at komme i kontakt med forskellige personer, der har med min sag at gøre. så jeg tror at de er klar over at de skal stramme balderne. ellers falder der brænde ned.

Tak for hjælpen det er altid rart at have nogle at snakke med omkring ens kommunale problemer.
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 17:13   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Forstår det godt.

Da jeg blev uddannet, skete der nemlig heller ikke rigtig noget. Det er sværere, hvis man har et handicap, som man skal tage hensyn til. Efter udd. var jeg arbejdsløs i flere år. Jeg manglede simpelthen erhverserfaring, og virksomhederne, ja, jeg tror også, de mangler større viden om de forskellige muligheder, der er, når man ansætter en med handicap.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension