K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2014, 21:03   #1
Nanotech
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2014
Indlæg: 10
Styrke: 10
Nanotech er ny på vejen
Overvejelser om flexjob

Hej alle sammen.
Dette er mit første indlæg i dette forum, så I får lige historien.

Jeg er blevet opereret 4 gange i ryggen sidste år.

Umiddelbart startede det hele godt, men har nu kæmpet med store smerter hver eneste dag gennem de sidste 6 måneder. Det vil sige at min situation for tiden, er sådan at jeg går med 2 krykker og kan gå cirka 250 meter.
Jeg er 32 år og vil gerne arbejde, har fået en paragraf 56 aftale med min arbejdsgiver. Jeg slæber mig gennem 37 timer om ugen på morfin og deslige, da jeg er bange for at miste mit job. Jeg har 2 børn og en vidunderlig samlever, som desværre allerede kæmper med ryggen også. Hun er syltet på kontanthjælp. Men realistisk burde hun have flexjob.

Jeg afventer lige for tiden afklaring på sygehuset, men frygter de ikke kan hjælpe...

Har lige fået tilkendt parkering skørt gennem DH.

Mit spørgsmål er som følger:

Jeg må komme til den erkendelse, at med mindre at sygehuset kan hjælpe kan jeg ikke klare fuld tid på job. - et eller andet sted burde jeg stoppe nu.

Hvordan bærer jeg mig bedst ad hvis jeg gerne vil afklares med hvor mange timer jeg kan klare og så blive godkendt til flexjob?

Der er ikke meget sandsynlighed for at arbejdsgiver vil beholde mig, hvis jeg ikke kan klare fuld tid.

Håber I kan hjælpe.
Nanotech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 21:31   #2
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Flexjob er ikke noget man bare lige får du skal igennem mange ting før kommunen vil overveje at se på flexjob.
Først ser de på hvad arbejdsevne du har og kan du arbeje mere end 20 timer om ugen så må du klare dig med det.
hvis ikke du kan klare de 20 timer så ser man på om du kan tage andet arbejde end det du har og nå op på fuld tid/ mere end 20 timer
kan det så ikke findes så ser de på om du kan revalideres (uddannes) til at få et job på fuld tid/ mere end 20 timer
først når du har været alt det igennem kan du over tid så måske få et flexjob

det hele hæmmes så yderligere af du kun er 32 selv for dem over 40 så er det ikke ualmindeligt at det tager 8-10 år eller mere at nå til hvor kommunen er åbne for flexjob
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 23:19   #3
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Det er rigtigt at det er svært at få fleksjob - men det er ikke umuligt. Første skridt er måske at tale med lægen /hospitalet om dine problemer med at klare jobbet. Er der hjælpemidler der kan lette arbejdet? kunne du få andre arbejdsopgaver? Hvordan vurderer lægerne prognosen? Kommunen vil nok ikke starte en fleksjobsag før lægerne vurderer at sygdommen er stationær - og der ikke er flere behandlingsmuligheder. God bedring!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 00:14   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er nogle ting der er gode at vide inden man går i gang...

Læs bla denne tråd med gode råd http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Alt skal kunne dokumenteres i din sag....og du skal helst selv have den samme dokumentation som kommunen har....da det er set mange gange at papirer bliver væk...

Det skal kunne dokumenteres fra lægelig side at din tilstand er varig og at der ingen behandlings muligheder er...

Man skal have målt sin arbejdsevne og den skal være nedsat med mere end 50 % før man kan visiteres til fleksjob...

Det vil nok være mere end svært for dig at blive afprøvet imens du er i job...

Du kan forsøge at starte med at kontakte jobcenteret for at fortælle dem hvordan og hvorledes ang dit nuværende job....måske de har en løsning...

Alfa omega i en sag er og bliver dokumentation på alt...

Så derfor bør man ikke have telefonsamtaler med kommunen men alt bør ske på skrift...

Er man til møder så tager man bisidder med og/eller optager mødet....det er fuldstændig lovligt at gøre...også uden at fortælle det...

Fortæller du at du optager ja så kan du risikere at de nægter at holde møde med dig...

Du skal gøre op med dig selv og dit helbred....at du kan forvente at få økonomiske problemer i form af at du kan miste dit nuværende job...jeg går ud fra at det er derfor du skriver at du er bange for at miste dit job pga økonomien...

Når man selv står i situationen ja så kan man sagtens forstå at man er bange for evt økonomiske problemer og hvad det kan medfører....men sådan tænker kommunerne ikke...

De tænker mere ala hvis man er syg ja så er man syg også selv om det giver økonomiske problemer...

De har svært ved at forstå det med at man faktisk kan ja direkte slæbe sig på job og lave mere end ens helbred faktisk kan holde til...

Så tænk det nøje igennem evt sammen med din samlever...ikke at du har så mange valgmuligheder for andet...ikke hvis du er for syg til at kunne klare dit nuværende job...

Du vil som sagt have større muligheder for at kunne blive afprøvet hvis du ikke er i job..

Man kan ikke selv søge om at blive fleksjobber...så det er noget kommunen selv skal komme frem til evt igennem dine afprøvninger og ud fra dine lægelige papirer...

Man kan selvfølgelig fortælle at det er det man helst vil...i fleksjob...men personligt vil jeg tro at man kommer længst med at undlade selv at fortælle at man "går" efter et fleksjob....det er jo noget de selv vil komme frem til når de finder ud af at du ikke kan arbejde normalt ej heller på en §56...

Sørg for med jævne mellemrum at få aktindsigt og hold styr på din dokumentation...dette både ved kommunen og ved lægerne...

Det er korrekt at det kan tage umenneskelig lang tid at blive visiteret til et fleksjob...men er man for syg til at arbejde normalt ja så har man jo ikke de store muligheder og jo før man kommer i gang jo før kommer man igennem...

Husk at lade være med at tage noget personligt...altså hvis du bliver udsat for en af de sagsbehandlere som mistror dig eller hvad de nu kan finde på...

De er desværre sådan over for de fleste....og du kan jo være heldig at få en der bare ved hvordan reglerne er og hvordan man skal opfører sig over for en borger...

Man skal altid starte med at give dem en chance....altid være venlig....og altid samarbejde med dem...for det kommer man nu engang længst med...

Men finder man ud af at man har fået en af de sagsbehandlere som lyver over for en eller som direkte mistror en...trækker ens sag....ja så skal man selvfølgelig ikke finde sig i dette...så må man klage....forlange alt skriftligt da det er sjældent at de vil lyve på skrift..plus du så kan dokumentere dette...

Har du muligheden...evnerne osv...ja så skal du sætte dig ind i de gældene regler og love i din sag....dette vil gavne dig hen af vejen....du kan få hjælp til dette herinde hos de søde mennesker som findes her...

Er du smart så bliver du i denne tråd...for så slipper du for at gentage de ting du allerede har skrevet her i tråden...og det er nemmere for alle dem som skal svare at finde relevant info om din sag...

Håber ikke at ovenstående var for rodet eller for skræmmende....det var bestemt ikke meningen med det...men mere for at du er opmærksom på tingene inden de sker...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 19:50   #5
Nanotech
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2014
Indlæg: 10
Styrke: 10
Nanotech er ny på vejen
Tak for Jeres svar!

Tusind tak for Jeres svar.

Jeg afventer stadig afklaring fra sygehuset. Og jeg vil, hvis de mener de ikke kan gøre mere, bede om aktindsigt og få alle papirerne.

Jeg har en speciallæge erklæring, der også postulerer at det er usandsynlig at jeg kan holde til fuld tid, sådan som det ser ud nu.

Mine overvejelser har nu været om det var smartest at melde sig syg oftere og reelt og så komme ind i kommune systemet på den måde?

De er allerede bekendt med mig, da jeg har haft langvarigt sygefravær på grund af mine operationer sidste år.
Nanotech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 20:03   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er nok den nemmeste vej, men nem er det ikke nogen få kommer fra sygepenge til fleksjob men desværre kommer rigtig mange på kh først i mange år, så derfro er det vigtigt, at du er stationær, ingen medicin der ikke er afprøvet, Husk at komme omkring et smertecenter, for det vil de kræve.
At lægen siger det ikke kan gøres mere oprativt, ikke igennem genoptræning osv. altså der må ikke nogen muligheder for du kan få det beder,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 23:17   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vær opmærksom på, ikke at overmedicinere dig selv, for at klare dig.

Det var måske første skridt, og tal gerne med lægen om dette.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension