K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2011, 11:16   #11
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Hej

Hvis det er et stykke tid siden du har bedt kommunen om aktindsigt, så bed om det igen. Du burde kun få de akter der er nye siden du sidst fik det, men ofte sender de bare det hele igen.

Hvis din sag bliver hjemsendt vil du i 99% af tilfældene fortsætte på det du er på nu fx kh eller egenforsørgelse. Hvis dine sygedagpenge er blevet stoppet før varighed og BAN så hjemsender til genbehandling sker det at de pålægges at genoptage sygedagpengene indtil de har lavet en ny afgørelse, men hvis der er tale om varighed og du klager over afslag på forlængelse, fleks eller ftp, så vil dine sygedagpenge ikke blive genoptaget før en ny afgørelse viser, om du kan forlænges/komme på fleks osv.

Kan du ifølge kommunens nye vurdering stadig ikke forlænges, så kan du klage til BAN igen osv....
Puha hvor er det bare surt det hele takker mange gnge for dit svar
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 11:19   #12
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Med mindre at de giver dig 100% medhold, så genoptages sygedagpengene ikke...

Hvis de skal genoptages er det med tilbagevirkende kraft
Hmm. og dette sker jo ikke særlig tit.

Ved en hjemsendelse er det så i kontanthjælps systemt hvor jeg er nu de skal afklare. eller kommer man over til de behandler der har lavet fejlen...?
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 11:22   #13
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det er en gode ide, som jeg selv praktiserer, men i stedet for sider og dato skriver jeg altid nummer på sekvens, fordi antal af sider ændrer sig i takt med tilskrevne informationer.
Altså hvis sidste sekvens man har fået var nr. 50, så skal man bede om udskrift fra og med sekvens 51.

Hier tænker jeg på et udskrift af det elektroniske journal, som er alfa og omega, at have kendskab til.
ok det vil jeg nok også gøre selv om der var kluder i det første de sendte... der var pludselig en status attest på en anden borger med
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 14:53   #14
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Hmm. og dette sker jo ikke særlig tit.

Ved en hjemsendelse er det så i kontanthjælps systemt hvor jeg er nu de skal afklare. eller kommer man over til de behandler der har lavet fejlen...?
Du kommer over i sygedagpengeafdelingen igen, men ikke nødvendigvis til samme sb
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 14:58   #15
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Du kommer over i sygedagpengeafdelingen igen, men ikke nødvendigvis til samme sb
Ok men stadig med en kontanthjælps udbetaling. ?? Jeg er helt rundtosset af alt det frem og tilbage imellem de forskellige intandser
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 14:59   #16
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis det pålægges kommunen at de skal genoptage sagen, er det med sygedagpenge ydelse
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal til at søge fleks job Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 24 23-11-2011 10:03
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Skal man søge om fleksjob... Gunell Spørgsmål ang fleksjob 2 14-01-2011 19:21
Skal jeg søge kontanthjælp?? Hanstad Alt det andet 16 11-12-2010 09:39
Skal vi søge fp ? frklarsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-02-2010 13:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension