K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2011, 12:58   #1
frkhansen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Lokation: Vejle kommune
Indlæg: 15
Styrke: 14
frkhansen er ny på vejen
Unhappy Skal, skal ikke søge fleksjob?

Om mindre end en uge er jeg færdigudlært kontorassistent med speciale i offentlig administration, hvor jeg har været i stand til at tage uddannelsen på fuldtid, men ikke på fuld skrue. Jeg har ikke haft en eneste dag hvor jeg har været der mentalt 100%. Jeg står til at gå direkte ud i ledighed.
Jeg er berettiget til understøttelse fra a-kasse.

Nu ved jeg ikke om jeg skal tage hul på den kamp, som jeg nok godt ved er uungåelig - at søge fleksjob.

Jeg har en diskusprolaps i lænderyggen som er blevet pådraget i marts 2009. Jeg gik uden behandling i næsten et år, fordi min læge ikke mente der var noget galt. Jeg har konstante smerter som har forplantet sig ned i hofter og ben.
9 måneder senere blev jeg påkørt på vej hjem fra arbejde i min bil, og fik piskesmæld, som gør at min arvelige tendens til slidgigt i nakke er blevet fremskyndet og jeg har hovedpine hver eneste dag - dog nogle dage værre end andre. Desuden nedsat bevægelighed i nakken.
Lægerne har nu droppet at behandle på både diskus og på piskesmæld, fordi de ikke mener de kan hjælpe mig yderligere.

For 10 år siden brækkede jeg underarmen, og det betød at den ene knogle er holdt med at vokse. Jeg har siden gennemgået en forkortende operation i spolebenet, men det har været for sent for at man kunne nå at redde mit håndled, som nu har vokset sig skævt. Jeg fik i forbindelse med den forkortende operation at vide, at jeg har fået svær slidgigt (grad 3), og at man ikke kan gøre noget for at afhjælpe.

Jeg kan "godt vente" rent helbredsmæssigt, men jeg er ikke sikker på, at når jeg begynder at skrante mere, at jeg så har det psykiske og mentale overskud til at kæmpe med kommunen...

Jeg aner bare ikke hvad jeg skal gøre, for hvis det skal være nu, så må det være nu.
Jeg har en tid hos min (nye) læge på torsdag. Jeg har skiftet læge i forbindelse med en flytning, men også fordi jeg har været svært utilfreds med den passivitet og handlingslamhed som min daværende læge har udvist det sidste årstid.

Hjælp - flere folk tænker flere vinkler end én...
frkhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 09:59   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det sådan, at du lige nu arbejder fultid, så vil du slat ike komme i betragtning til fleksjob, det er kun for folk der har været syge i lange perioder og der ikke har en chance for, at arbejde på alm. vilkår som du jo gør lige nu.
Hvis du søger fleks, vil du ikke være berettet til dagpenge og vil måske ryge på kh.

Der er bare ikke så let, at søge fleks og der er meget svært,at få.
Jeg siger ikke du ikke er syg men reglerne er meget stremme og du skal helst være ½død for at søge selv om der er uretfærdigt, at det skal være være en være for at komme i betragning er det reglerne.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 10:43   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Din erhvervsevne skal være nede på ca det halve, før du kan være sikker på at blive taget alvorligt..

Hvis du har gennemført uddannelsen på normeret tid uden at kommunen har været inde over og sat mange skånehensyn i værk, så tror jeg det bliver rigtigt svært.

Du kan kun få dagpenge, hvis du står til rådighed, så eneste måde ikke at overgå til kontanthjælp på, er at være sygemeldt.

Men det kan jo også være svært at få en langvarig sygemelding, hvis du har gennemført på normeret tid uden talrige sygemeldinger undervejs... når du trods alt går arbejdsløs, og dun byrde ikke er øget siden uddannelsesstop.. tvært imod.

Du skal nok ud at have job først... og så se hvordan det går, evt sygemeldes og tage den derfra..

Når man får en revalidering, er det jo fordi du er bedømt til at kunne blive selvforsørgende, uden at skulle ned på fleks..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 14:47   #4
sfag
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2009
Indlæg: 21
Styrke: 16
sfag er ny på vejen
Vil bare lige sige at jeg gik direkte fra fuld tid dvs 37 timer til fleksjob på 20 timer.skal godt nok sige at jeg blev revalideret i halvfjerserne samt at jeg de sidste 18 år har haft en §56 erklæring med et gemminsnit på 15 sygedage om året og ingen længere syge perioder, så det kan lade sig gøre det tog 5 mdr fra jeg søgte fleksjob til det blev bevilget
sfag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 15:44   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du ikke har været inde i systemet på noget tidspunkt før
så venter der alså en længere kamp
især når du lige har taget en uddannelse på fuldtid
i dag siger man fleks hvis du har halvdelen af dine arbejdsevne i behold
samt du skal have lægedokumentation på ingen behandlingsmuligheder og du skal i arbejdsprøvning.
samt du kan faktisk ikke søge om flex, som du kan søge en pension
du kan dog bede kommunen om at undersøge om du har krav på flex
men de fleste som får fleks er det i tæt samarbejde med en sagsbehandler

men som jeg forstå det, er du ikke engang sygemeldt endnu
om du har noget arbejde eller ej, har ingen indflydelse på om du kan få fleks

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-08-2011 kl. 15:50.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 16:23   #6
frkhansen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Lokation: Vejle kommune
Indlæg: 15
Styrke: 14
frkhansen er ny på vejen
Tak for alle jeres svar. Først vil jeg lige sige, at jeg naturligvis er klar over at jeg skal sygemeldes før jeg overhovedet kan nå igennem til kommunen. Men hvis det er den vej jeg skal, så er det det jeg gør.
Skal også lige sige, at når jeg er berettiget til dagpenge fra a-kasse, så er jeg også til sygedagpenge - det var det jeg mente med at jeg var understøttelsesberettiget.
Min kæreste, som er kronisk nyresyg, har lige været igennem 2 års periode for at søge fleks, og det gik igennem for 2 måneder siden. Jeg ved det er en lang og hård kamp, som jeg iøvrigt har været med til at kæmpe for ham, så jeg ved at det er hårdt.

Jeg vil naturligvis skulle have en snak med min læge, for jeg er sikker på at jeg ikke rigtig når nogle vegne hos kommunen, hvis jeg ikke har en læges udtalelser i ryggen.

Problemet er jo selvfølgelig at kommunen nok vil have mig ud i revalidering når jeg er så ung som jeg er (22), men så er det man kan spørge sig selv hvor mange jobs man mere kan finde, som er lige så skånsomme som et kontorjob - ihvertfald for de skavanker jeg går rundt med...?
frkhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 09:04   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Først vil jeg sige at det er meget flot at du har kunnet klare uddannelden100% med alt det du har pådraget dig under vejs i uddannelsen.

Desværre så tages der ikke hensyn til hvordan arbejdsmarket er skruget sammen,gjorde men det bare en lille smule ville vi være mange er ikke var kommet her på k10.

som de andre skriver så er det udelukkende arbejdsevnen der afgør om det kan blive flex eller pension,jeg vil også mene at du nok kan tage en snak med lægen,men når du har klaret uddannelsen på fuldtid vil jeg også mene at du nok er nød til at afprøve dig selv i et job og ser om det alligevel kan lade sig gører,mener også at jobet vil være mere afvækslende end at side på skolebænken.
og skal du afprøves til flex vil du uden trivel skulle afprøves i et hvert job,da arbejdsevnen skal være mimiun 50% nedsat i en hver jobfunktion.

Tror du kommer længst ved at tage job først og lige afprøve dig selv .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 21:35   #8
frkhansen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Lokation: Vejle kommune
Indlæg: 15
Styrke: 14
frkhansen er ny på vejen
Det er modbydeligt at gå rundt og have det sådan her, at man ikke ved hvad der kommer til at ske fremadrettet.

Der er ikke nogen der vil behandle på mine skader, så jeg føler mig alene og forladt i forhold til at se noget bedring på de tilstande jeg har raget til mig. Det er modbydeligt at være så ung og ikke vide om man er købt eller solgt, hverken nu eller senere.
ØV!
frkhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 22:09   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
For din egen og sagens skyld, så tjek op på, om du har prøvet alle de andre muligheder der er for skånning, ud over fleksjob - f.eks. § 56-aftalen som nævnes længere oppe, hjælpemidler, personlig assistance mm - omkring de forskellige muligheder kan du godt henvende dig til kommunen om, uden at du er sygemeldt.

Hvis de ting er udelukket/afprøvet på forhånd, så vil du stå meget bedre, hvis de ikke er tilstrækkeligt til at hjælpe dig til at fastholde et fuldtidsjob - og hjælepr de, er det jo bare herligt
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Flytte hjemmefra -skal/skal ikke?? Tullepigen90 De Unge 7 03-02-2011 19:28
Skal man søge om fleksjob... Gunell Spørgsmål ang fleksjob 2 14-01-2011 19:21
Fleksjob skal ikke være en skraldespand phhmw Politik og Samfund 0 01-09-2010 19:54
Hvis man ikke ved hvor man skal søge? Mariepigen Alt det andet 7 19-12-2008 00:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension