K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2007, 01:20   #1
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Red face På herrens mark

Kære alle lidelsesfæller
Jeg har lige et par spørgsmål vedr. min situation:
Jeg er fleksjobber som desværre pga. sygdom er blevet fyret fra mit arbejde.
Jeg har været til opfølgningssamtale hos kommunen (sygedagpenge) og sagsbehandleren vil have mig i virksomhedspraktik, selvom jeg er sygemeldt og stadigvæk er i min opsigelsesperiode fra mit gamle arbejde.
Kan nogen hjælpe mig med viden om denne situation
Jeg er nu bange for at miste min fleksjobbevilling og evt. havne på kontanthjælp, hvis nu sagsbehandleren mener at jeg ikke længere er berettiget til fleksjob og jeg så senere får det så godt at jeg raskmelder mig.
Hvordan iøvrigt med ressourceprofil, da jeg aldrig har set den og hvordan vurderes erhvervsevnen når jeg "giver" 2/3 tilskud.
Tak for svar
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2007, 02:07   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej ajmj

ja det lyder lidt underligt ikke at du skal i arbejdsprøvning for det gør de jo rask væk når man er sygemeldt , men at du skal det mens du stadig er i din opsigelse periode , kan du ikke bede din sagsbehandler (på skrift ) om at oplyse dig om hvad formålet med virksomhedspraktikken er ?

der skal være et formål med det, jeg er også sygemeldt og ved også godt at jeg risikere at komme ud i arbejdsprøvninger men jeg tror ikke at vi skal frygte for vores fleksbevilling , for det de skal afklare om noget, det er jo om du magter et job stadigvæk og om du evt skal ned i timer, eller om der skal sættes andet i værk (og her er det en pension der gælder og ikke kontanthjælp)

men jeg ville holde på at du sagtens kunne sende et brev til din sagsbehandler hvori du påtaler at du skal i virksomhedspraktik men at du ikke har fanget hvad formålet med den er, samt hvordan det kan være at du skal det mens du er i arbejde (for det er du jo faktisk når du er i en opsigelse periode)

jeg ville samtidig sende en erklæring om aktindsigt og påtale at du aldrig har set en ressourceprofil på dig (så må man formode at den ikke er lavet for i så fald skal du jo være partshørt ) alene det at der ikke er en ressoruceproil på dig gør at din sag ikke er ordentligt lavet , så hvis jeg var dig så ville jeg se at komme igang med at skrive et brev om formål med virksomhedspraktik og en aktindsigterklæring ...

og så ikke tage sorgerne på forskud , det er ikke sådan at man bare lige kan tage en fleksbevilling fra folk , og da slet ikke fordi du er blevet syg , det understøtter jo bare din fleks ...

men jeg kan godt forstå din frustration for hvis det er ny sygdom der er kommet til men hvor der er mulighed for at man bliver rask fra den sygdom men at det kan tage tid, så er det frustrerende at skulle sendes i arbejdsprøvninger med fare for at forværre ens helbred , i stedet for at kunne få den tid det nu må tage at komme sig
  Besvar med citat
Gammel 22-11-2007, 16:52   #3
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Tak for dit svar Hejdien
Det med at der måske aldrig er lavet en ressourceprofil på mig - er det noget som kan skade mig senere
Jeg skal til møde med sagsbehandler igen om 14 dage. (der bliver fulgt op hver 3. uge) så vil jeg spørge om formål med praktik samt muligheden for at gennemgå min sag.
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2007, 01:10   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
ressourceprofil

Der er noget jeg ikke forstår ( det er der sq meget jeg ikke gør, hehe) men altså: nu er jeg flere gange stødt på emnet herinde, at folk ikke har set deres ressourceprofil!! Jeg var på et kursus i 2003/o4, det varede 6 uger, sendt ud af min daværende sagsbehandler, og det var netop er kursus, hvor vi lavede vores profil. Det er det bedste kursus jeg nogensinde har været på.

Her fik jeg en mulighed for at, skrive om mit arbejdsliv, og privatliv og følgende begrænsninger, og jeg vidste at nu kunne, jeg Aldrig, møde en ny sagsbehandler, uden at vide/ høre om De havde læst min profil.
Den har været en kæmpe hjælp, idet jeg har haft utallige sagsbehandlere efterfølgende, men idet jeg selv har en kopi, har jeg blot skullet tilføje en side eller 2 o.s.v når jeg har haft ændringer i mit liv.

Jeg kan ikke forstå at " nogen " ikke selv har skrevet Deres profil, Vi er sq da de eneste der ved hvordan vores liv/ arbejdsliv er foregået??
Ellers kan jeg kun sige Skriv den selv!! Mange knus Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2007, 00:24   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ajmj Se meddelelser
Tak for dit svar Hejdien
Det med at der måske aldrig er lavet en ressourceprofil på mig - er det noget som kan skade mig senere
Jeg skal til møde med sagsbehandler igen om 14 dage. (der bliver fulgt op hver 3. uge) så vil jeg spørge om formål med praktik samt muligheden for at gennemgå min sag.
ajmj hvis ikke der er lavet en ressorceprofil så kan det selvfølgelig skade dig på den måde at kommunen ikke har en ide om hvad det er de foretager sig de kan ikke se et samlet billede af det hele, ressourceprofilen er jo netop til for at gøre det nemmere at se hvor forcer og ressourcer ligger...

også når de bevilliger fleksjob og førtidspension er ressorceprofilen den der ligger til grund for deres beslutninger, skulle det feks ske at du søger ftp og får afslag så ville ankenævnet skulle sende din sag tilbage til kommunen som en ommer , da kommunen ikke har noget som helst at have en afgørelse i hvis de mangler den ressoruceprofil , så det er faktisk et nødvendigt værktøj og lad mig så lige sige , at hvis den er udarbejdet rigtigt og ordentligt så kan den være det værktøj der søger for at der bliver truffet det rigtige afgørelser omkring dit liv , både af dig selv og kommunen ...

så den er simpelthen tvingende nødvendig
har du den ikke så er det om at få dem i gang med at få den lavet NU

Citat:
helle4 skriver
Der er noget jeg ikke forstår ( det er der sq meget jeg ikke gør, hehe)
også her også her

Citat:
men altså: nu er jeg flere gange stødt på emnet herinde, at folk ikke har set deres ressourceprofil!! Jeg var på et kursus i 2003/o4, det varede 6 uger, sendt ud af min daværende sagsbehandler, og det var netop er kursus, hvor vi lavede vores profil. Det er det bedste kursus jeg nogensinde har været på.
Nu er det sådan at ressourceprofilen kom frem netop i 03 og det er efter denne tid at man ikke kan træffe afgørelser omkring fleks og ftp uden den profil ...

Men det at du har været på kursus og selv har lavet den, det er i strid med loven som foreskriver at en ressourceprofil SKAL laves i samarbejde mellem borger og sagsbehandler.

Men det behøver du ikke klage over hvis din er god nok og du er tilfreds

Jeg fik også lavet min i 03 og det jeg gjorde var at jeg udfyldte punkterne selv, så havde jeg et par timer oppe ved min sagsbehandler hvor vi gennemgik hvert punkt og hun spurgte ind til hvert punkt ...

Herefter havde hun den i tre uger hvor hun så efter hvert punkt skrev sine kommentar og tilføjede hvis hun syntes der var mere der skulle tillægges (feks om socialefærdigheder om det indtryk hun fik af mig osv ) jeg fik den så igen tilbage og skulle rette i den hvis der var noget jeg ikke var enig i og op til hende igen og her gennemgik vi den igen og skrev begge under og hun brugte den så til at indstille mig til fleksjob efter ..

Citat:
Her fik jeg en mulighed for at, skrive om mit arbejdsliv, og privatliv og følgende begrænsninger, og jeg vidste at nu kunne, jeg Aldrig, møde en ny sagsbehandler, uden at vide/ høre om De havde læst min profil.
Den har været en kæmpe hjælp, idet jeg har haft utallige sagsbehandlere efterfølgende, men idet jeg selv har en kopi, har jeg blot skullet tilføje en side eller 2 o.s.v når jeg har haft ændringer i mit liv.
der er her på denne side http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf mulighed for at læse om hvordan sagsbehandlerne skal udvikle og beskrive borgernes arbejdsevne og hvordan ressourceprofilen skal skrives...

da jeg i 06 fik opdateret min ressourceprofil der skrev jeg også selv hvad jeg mente var ændret siden sidst og på hvad måde og det godkendte min sagsbehandler så og det skulle så indføres i min ressorceprofil , men inden det nåede at blive gjort kom der et job i vejen

det vil sige man kan for så vidt godt selv skrive opdateringerne og så tage en snak med sagsbehandleren om det ...

men hvorvidt den er en kæmpe hjælp , ja det er den hvis og så frem at sagsbehandlerene lige tager sig tid til at læse den , men det sker desværre alt for ofte at de ikke gør det ... men så må i bare som helle4 have en kopi af den og simpelthen tage den med til møde og tvinge dem til at høre efter (det gør jeg )


Citat:
Jeg kan ikke forstå at " nogen " ikke selv har skrevet Deres profil, Vi er sq da de eneste der ved hvordan vores liv/ arbejdsliv er foregået??
Ellers kan jeg kun sige Skriv den selv!! Mange knus Helle.
Jeg kan ikke forstå at nogen kommuner IKKE overholder deres forpligtigelser og ser at få lavet den ressourceprofil , jeg kender feks en der fik sin ftp på ressourceprofilen (selv om lægekonsulenten mente nej ) ene og alene fordi det var muligt at påvise igennem ressourceprofilen at han IKKE var i stand til at få det til at hænge samme med sygdom og arbejdsmarked, den er så vigtigt ...

Husk det ajmj
er du i tvivl om hvorvidt du har fået lavet din eller ej , så er det aktindsigten der tæller ...
så på med vanten og kom i gang , og når du skal til møde med din sagsbehandler så bed om at få lavet den ressourceprofil , hvis ikke du har en , hun ved lige så godt som nogen anden at den skal laves

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2007, 01:34   #6
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Hej Hejdien
Jeg tror at det er fordi jeg blev bevilget fleksjob i 2002 og ikke har snakket med sagsbeh. før nu, hvor jeg altså er fyret/sygemeldt.
Men selvfølgelig vil jeg bede om at få lavet den, da jeg sagtens kan se fordelen ved ikke at skulle fortælle ens livshistorie, hver gang jeg møder en ny sagsbehandler
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2007, 13:00   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ajmj ja så er det nok derfor du ikke har fået lavet den (selv om de burde have lavet den hvis du har været kontakt med dem siden ) men i 02 var der ingen lov om at den skulle laves , det er der nu og når så du alligevel skal have kontakt til dem , mon så ikke at det er meningen at du nu skal have den lavet og ellers er det at bede om det
  Besvar med citat
Gammel 19-12-2007, 18:34   #8
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Så er jeg kommet på kursus vedr. udfærdigelses af min ressourceprofil.
Vi fik kaffe og rundstykker og en kort orientering i at udfylde profilen. Derefter fik vi et ubs-stik udleveret med skemaet og så farvel og tak. Hjemmeopgave til næste møde i januar blev at lave halvdelen af profilen. I januar møde omkring udfærdigelse af resten og til sidst møde med sagsbehandler ved kommunen. Så skulle den profil være opdateret - dejligt nemt ikke
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2007, 23:45   #9
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hej ajmj

Hej min ven, jeg kan godt forstå du er lidt ironisk.. Hvis du har fået det samme skema, som jeg fik udleveret i 2003/ 4, så virker det uoverskueligt, men men, fat mod

Jeg ville ønske jeg havde min profil liggende på computeren, for så kunne jeg sende den til dig, så du havde lidt af en rettesnor, det har jeg desværre ikke, da min harddisk gik i stykker, men jeg vil gerne hjælpe dig, hvis jeg kan.!

Du er velkommen til at ringe til mig privat, så bare send mig en mail, så må jeg se om jeg kan , få dig i julehumør.

Det er feks. ikke nødvendigt at,: udfylde Alle Kommentarer, da de blot bliver en gentagelse, af, hvad Man en gang har skrevet`, og så videre.

Lyder måske lidt som volapyk jeg skriver, men jeg håber du ringer, hvis du ikke får hjælp, af andre herinde.

mange tanker Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2007, 23:57   #10
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
ps, sorry, jeg læser nu, at du: er bevilliget Fleksjob, så den KAN DE IKKE TAGE FRA DIG,

Det er ihvertfald ikke muligt, med de nuværende regler ( det siger Heidien, hehe), og jeg tror på Heidien, men du er stadig velkomme til at kontakte mig, hvis du får brug for det, knus Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp- på herrens mark 57mercury Alt det andet 15 29-05-2013 12:26
Mark sat på bænken zuza Accept fra vores omgivelser 2 18-08-2007 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension