K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2014, 12:10   #1
RockDitten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
RockDitten er ny på vejen
Spørgsmål vedr. paragraf 34

Hejsa alle sammen.

Nu har jeg simpelthen søgt overalt og med så mange forskellige formuleringer uden at finde svar, at jeg mest af alt har lyst til at opgive det. Så jeg håber at nogen herinde ved noget.

Jeg er i alle henseender berettiget til støtte efter paragraf 34.
Men! Min sagsbehandler fortæller mig at jeg intet kan få, fordi der bor en anden person på adressen.

Så vidt jeg har kunne se, er der intet på nettet eller i lovgivningen der fortæller om reglerne i forbindelse med at bo flere på en adresse.

Det skal lige siges at den anden person er min lillebror, så det er ikke et spørgsmål om hvorvidt vi er samlevende eller ej.

Er der mon et klogt hovede eller to herinde der kan fortælle mig hvad reglerne helt præcist er, og guide mig i retning af noget dokumentation på samme?

Jeg takker på forhånd og krydser fingre.


-Mille
RockDitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 13:33   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er lige meget om det er en kæreste, søster, bror eller ven. Det handler om, om man deler adresse med nogen.

§34 stk 110

Deling af boligudgiften

110. For personer, der har fælles husførelse med andre, opgøres boligudgiften som udgangspunkt med lige andele til hver af parterne.

Hvis -papirløst- samlevende i fællesskab ejer en fast ejendom, opgøres udgiften dog forholdsmæssigt efter de tinglyste andele.

Reglen om, at udgangspunktet ved opgørelsen af boligudgiften til personer, der har fælles husførelse med andre, er ligedeling af boligudgiften, er begrundet i administrative hensyn. Når det angives, at ligedelingsreglen er udgangspunkt, ligger heri, at ligedeling af boligudgiften kan fraviges i de enkelte tilfælde, når kommunen skønner, at en ligedeling vil være urimelig. Dette vil typisk være tilfældet, hvis parterne har store boligudgifter og betydelige forskelle i de hidtidige indtægter. I dette tilfælde vil det være rimeligt at fravige ligedelingen og i stedet beregne nettoboligudgiften forholdsmæssigt efter de pågældendes indtægter, før behovet for hjælp er opstået. Citat slut

http://www.sociale-rettigheder.dk/forum/post1587.html

Hvis din bror bidrager til husførelsen, er det jo et problem. For så ser dit regnetykke meget anderledes ud.

Hvis han ikke bidrager, er det også et problem, da §34 ikke kan udbetales og dække for to personer.....hvor af den ene slet ikke bidrager økonomisk til husførelsen.

Det bedste vil være om han måske kunne flytte og få sit eget. Ellers må prisen være manglende §34 så længe i bor sammen.

Sidst redigeret af Ninja; 19-03-2014 kl. 13:36.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 13:37   #3
RockDitten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
RockDitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er lige meget om det er en kæreste, søster, bror eller ven. Det handler om, om man deler adresse med nogen.

Hvis din bror bidrager til husførelsen, er det jo et problem. For så ser dit regnetykke meget anderledes ud.

Hvis han ikke bidrager, er det også et problem, da §34 ikke kan udbetales og dække for to personer.....
Det var pokkers.
Han står ikke på lejekontrakten og efter råd fra sagsbehandler (vi har den samme ) står jeg som selvbetalende på det hele, da alt fra ham ville skulle modregnes min kontanthjælp.

Så der er slet ikke noget at gøre?
RockDitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 13:39   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad dine omgivelser siger...

Kære RockDitte.


... herunder en kommunal sagsbehandler, har ingen betydning, overhovedet.

Læs og følg disse råd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Så går du ind på din kommunes hjemmeside og søger på:

Sagsbehandlingsfrister
Svarfrister
Frister

Hvis din kommune overholder Retssikkerhedslovens §3 stk.2 og har vedtaget og offentliggjort sociale sagsbehandlingsfrister, hvor du finder en frist, som SB som udgangspunkt skal overholde. Indenfor denne frist skal der træffes en afgørelse.

Herefter taler du ikke med din SB, men alt foregår på skrift.

Du afsender en ansøgning om hjælp iht §34.

Du undersøger om din kommune har ansat en "Borgerrådgiver" som du henvender dig til, hvis du lber ind i problemer.

Hvis ikke din kommune har en sådan, vender du tilbage.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 13:44   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næææ, ikke andet end at flytte hver for sig, eller klare jer uden §34 så længe han bor der....

Sådan er reglerne nu også for os andre, selvom man selv står på lejekontrakten, og selv betaler alle sine udgifter, så har det en konsekvens lige så snart der flytter en anden ind på adressen hvad angår boligsikring, §34, og andre tillæg.....

Men søg det, få afslaget på skrift, og klag evt...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 14:57   #6
RockDitten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
RockDitten er ny på vejen
Jeg har nu læst alt og kan godt se at det ikke har nogen betydning om han betaler eller ej.
Til gengæld har jeg læst at faste udgifter i forbindelse med boligen inkl afbetaling på boligindskudslån også har noget at sige, så nu har jeg sendt en mail til min sagsbehandler og spurgt om ikke min afbetaling på 1000,- månedligt har betydning.

Viser det sig at være korrekt, er jeg pludselig berettiget, på trods af min lillebrors eksistens
RockDitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 00:33   #7
himbo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
himbo er ny på vejen
jeg søger hjælp til at logge på og spørge noget. det drejer sig om paragraf 34. jeg forstår det sådan at det har noget med huslejestørrelse at gøre. min husleje er på 3500 om måneden. så ved ikke om jeg kan få ekstra penge. hilsen henrik.. fortsat god dag...
himbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 00:38   #8
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Har ikke lige læst så grundigt med på tråden, men kunne nu søge noget via paragraf 100?
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension