K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2014, 11:40   #1
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jeanine er ny på vejen
Kan ikke komme op i tid

Hej
Jeg har været sygemeldt siden 2011 og er først her i 2014 (februar) langt om længe kommet i arbprøvning/praktik.
Jeg har diagnoserne fibromyalgi og piskesmæld og det man kalder en skrøbelig psyke.
Min nuværende sagsbehandler er først kommet ind i min sag da jeg skulle starte i arbprøvning. Jeg har nu været i arbprøvning i 7 uger og min sagsbehandler har valgt og slutte min arbprøning/praktik (den skulle ellers være 13 uger) med den begrundelse at det går den forkerte vej timemæssigt altså ned af og ikke op. Jeg har arb 3 timer om dagen 4 gange om ugen men kunne ikke holde til det og fik lov og gå ned på 2 timer i 1 1/2 uge og så skulle jeg op i tid igen til 3 og helst videre op.
Allerede ved første møde og eneste møde sagde hun efter vi havde snakket i 5 min at hun ville stoppe arbprøvningen/praktikken fordi jeg ikke kunne komme op i tid... Jeg har en ergoterapeut som følger mig og har fulgt mig i et år snart og som har lavet papirer og haft kontakt med mig løbende i arb perioden hun er også blevet taget af min sag og min sagsbehandler vil ikke have det dokumentation /papirarb hun har udført i perioden... jeg har gjort alt hvad jeg kunne og gjort hvad de har bedt mig om , står helt uforstående over for det der er sket og det samme gør min ergoterapeut også . Min sagsbehandler vil sende mig videre til rehabeliteringsteamet i håb om de sætter mig i et resurse forløb ....
Jeg er så udkørt og så ødelagt og vil gerne bare videre med mit liv, søgte efter flexjob. Mit spørgsmål er , er der ingen regler for stopning af arbprøvning og kan det passe hun bare må stoppe den med det grundlag at det jo går den forkerte vej rent timemæssigt?
Min ergoterapeut har været godkendt hele vejen i gennem af tidligere sagsbehandlere også nuværende. Men bliver nu taget af med det grundlag at sagsbehandler ikke mener jeg hører inde under lolland ark, det hedder stedet hvor min ergoterapeut er fra og de sammenarbejder med kommunen. Fordi hun ikke mener nu jeg har piskesmæld og en eventuelt hjerneskade.
Er der nogen der kan hjælpe..? er der nogle regler angående stopning af arbprøvning.
Hilsen en meget frustreret
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 12:02   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvorfor er det ikke en god ide at stoppe arbejdsprøvning og ergoterapeut?

Når du ikke kan komme op i tid, lyder det som om der det rigtige sagsbehandleren gør ved at sende dig videre til rehabiliteringsteamet.

Her kigges der jo på både på fleks, ressourceforløb og førtidspension på en gang

Eller er der noget jeg misforstår i det du skriver?
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 14:04   #3
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jeanine er ny på vejen
Min Sagsbehandler prøver jo og slette min arbprøvning. Hvis jeg ikke har en dokumenteret arbprøvning bliver jeg ikke bevilget feks.flex pga manglende dokumentation. Hun vil jo ikke have de papirer min ergoterapeut har lavet .
Der er ikke kommet frem til hvad jeg reelt kan arb fordi hun vælger og afbryde den pga hun kun vil presse mig op i tid og hvis jeg ikke kan det , kan den ikke bruges til noget. Så vidt jeg ved går en arbprøvning ud på og finde ud af hvor mange timer man kan arb. Jeg kan umiddelbart arb en time men det resultat bryder min sagsbehandler sig ikke om og derfor lukker hun den ned og vil ikke have papirer fra arbsted og ergoterapeut som bekræfter jeg ikke kan arb 3 timer eller der over.
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 14:19   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Kontakt arbejdstedg spørg om de vil skrive lidt om din arbejdsprøvning eller hvis de allerede har skrevet noget om du selv kan få en kopi.

Spørg også ergoterapeut om du kan få en kopi af det hun har skrevet.

Når du har begge dele afleverer du en kopi af dem på jobcenteret sammen med et brev om at du ønsker dette vedlagt din sag. Gem orginalerne selv.

Få kvittering ved skranken på at det er afleveret.

Før din sag skal for rehabiliteringsteamet skal du underskrive det forberedende skeam, på en af sidderne vil der være en liste overvedhæftede bilag. Tjek her at de papirerer du har afleveret er vedhæftet. Er de ikke vedhæftet så forlang dem vedhæftet får du skriver under.

Samt husk på at du også selv skal med til mødet med rehabiliteringsteamet og jo kan fortælle om hvordan arbejdsprøvningen har foregået.

Din sagsbehandler skal faktisk ikke rigtig selv sige noget til dette møde - det skal være en samtale mellem dig og teamet.

Af den afbrydes fordi du ikke kan komme op i tid, synes jeg faktisk kun er til din fordel. For det viser at jobcenteret/sagsbehandleren ved at du ikke kan arbejde på ordinære vilkår og kan man klare et fleksjob så tror jeg ikke at man tilbydes et ressourceforløb. Ressourceforløb tilbydes for at undgå pension, ikke for at undgå fleks
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 18:05   #5
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jeanine er ny på vejen
Tak for de gode oplysninger , har allerede snakkede med ergoterapeuten om jeg ikke kan få papirerne men det hele skal op og vendes med hendes ledelse i næste uge da det ikke bare er sådan lige da ark lolland er inde under kommunen og det er kommunen der har bestilt det og nu pludselig annullere det og de normalt ikke kan stille ret meget op.. men nu må vi se.
Har også selv tænkt at se om jeg kan få arbprøvningsstedet til at give mig noget dokumentation.

Min sagsbehandler siger både at det er fordi jeg jo ikke kan klare det ( men det er jo det timetal hun vil have mig op på) men samtidig at det også er fordi jeg ikke kommer over de 3 timer?. Og at måske en uddannelse er ideen eller anden branche.. Jeg kan ikke en uddannelse da jeg har så stærke smerter og koncentrations problemer og hukommelses problemer, og en anden branche er blevet drøftet men man valgte kontor da det passede bedst til de skånehensyn jeg har, og i arbprøvningen blev samtidig en blanding af arbprøvning/praktik fordi jeg skulle læres op eller se om jeg kunne varetage lettere kontor opgaver.. (er ikke kontor uddannet)... Det hele er noget værre rod lige nu må bare vente og se hvad de forskellige ledelser siger, men du har da givet noget og tænke over og nogle råd så takker

Var mere om der var nogle regler for stopning af arbprøvning.

Ps jeg har heller ikke søgt om førtidspension. Men om flex. Da jeg så (Hvis jeg blev godkendt) kunne arb hjemme i mit og min mands firma, hvor jeg kunne varetage lettere kontoropgaver

Sidst redigeret af jeanine; 04-04-2014 kl. 18:10.
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 19:11   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Før du skal møde rehabiliteringsteamet skal der udfyldes et skema som er den forberedende del til mødet. Skemaet skal indeholde dit syn på din egen situation, samtidig er der en ru rik som handler om hvilken indsats der har været afprøvet.

Her kan der skrives om arbejdsprøvning og ergoterapeut.

Du er nød til at nævte at skrive skemaet under med mindre det er udfyldt så det er korrekt, så det beskriver dit liv og så du kan genkende dig selv.

Uanset hvad sagsbehandler gør har du ret til at få påført her arbejdsprøvning, ergoterapeut samt at sagsbehandler har aflyst begge dele.
Der er også en rubrik der handler om hvordan du ser din fremtid, her kan der jo så stå at du ser dig i et fleksjob og at du har mulighed for at få et kontorarbejde


Det kan være rigtig svært at stå i mod en sådanne sagsbehandler, men du er nød til at være stærk, evt. Have nogen med til møderne med sagsbehandleren for at komme i mål.

Du kan se skemaet her, så har du mulighed for allerede nu at overveje hvad du ønsker der skal stå - evt begynde at lave notater. Det er nemlig sagsbehandleren som i samarbejde med dig skal udfylde skemaet.

http://dom.viborg.dk/db/dagsord.nsf/69147069b83c7e5dc1256c54002e6773/cf8752180f62f8c2c1257b030037c260/$FILE/BSK-290113-3-2.pdf


Jeg har selv en skade med kroniske smerter og de kognitive følger det giver og har lige selv været i gennem hele møllen med rehabiliteringsteamet, så ved at det kan være vigtigt at forberede sig godt inden et sådan skema skal udfyldes.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 19:28   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Jeanine

De råd og betragtninger du indtil nu har modtaget, lyder fornuftige.

Men du skal forstå, at hverken din sagsbehandler eller andre bestemmer om du skal have aktindsigt i dine journaler, der ligger ved det offentlige.

Det er et retskrav og hvis offentlige myndigheder nægter dig fuld aktindsigt, skal der følge en begrundelse med.

Naturligvis skal du have fuld 100% indsigt i hvad der skrives om dig i din journal.

Derfor søg aktindsigt i alt og hos alle du har været i forbindelse med.

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Læger/speciallæger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktind...vejledning.pdf

Her findes der en lovbunden frit på 10 kalenderdage, hvor du skal have modtaget aktindsigt.

Information.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28758

http://www.tagpiskesmaeldalvorligt.dk/

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 17:19   #8
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jeanine er ny på vejen
Tak for alle de gode råd Vil jeg helt sikkert gøre brug af.

Har snakket med det sted jeg var i arbprøvning, de vil gerne skrive lidt om min arbprøvning så jeg har noget dokumentation på det. De er dog lidt i tvivl om hvad de skal skrive/formulere det? Så har tænkt mig og sende en mail med de vigtigste ting der skal være beskrevet.
såsom hvor effektivt mit arb er og hvor meget jeg cirka kan arb ? er det ikke noget i den stil det de skal besvare?

Sidst redigeret af jeanine; 07-04-2014 kl. 18:06.
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 13:03   #9
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jeanine er ny på vejen
hvilken sats og gamle eller nye regler

Har lige et par spørgsmål
1
Har været sygemeldt siden 2011 så min sag er pænt forældet, har haft en sygebarsel og barsel ind over slutningen af 2011-2012 hvor mine udbetalinger kørt uforandret. Efter barsel sagde kommunen jeg skulle sygemelde mig igen til trods for jeg aldrig har været raskmeldt. dette gjorde jeg så og med det resultat at min sygedagpenge blev halveret fordi de nu regnede min sygedagpenge sats ud fra da jeg var på barsel og ikke min reel indtjening som da jeg arbejdede... kan de det? kører jo på samme sag.. og har ikke været raskmeldt på noget tidspunkt.
2
Hører jeg ind under de gamle regler? mht forløbet ,hvordan min sag skal kører afgøres i rehabeliteringsteamet? min nuværende sagsbehandler ignorer min henvendelse vedrørende nye eller gamle regler og har tænkt sig og kører mig efter de nye med ressource forløb. min gamle sagsbehandler sagde min sag var så forældet at jeg hørt ind under de gamle, men har det desværre ikke på skrift fra hende.
Nogle der ved noget om dette?

Sidst redigeret af jeanine; 03-06-2014 kl. 13:19.
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 13:19   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ad 2. Du hører ind under de nye regler. Hvis du skulle have hørt under de gamle regler, skulle du have søgt på førtidspension efter paragraf 17 inden de nye regler trådte i kraft.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension