K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2012, 09:54   #161
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du skulle ende med at få tilkendt førtidspensionen, på denne ansøgning, kan/bør du efterfølgende klage over dato for tilkendelse.

Men det kan og bør du nok afvendte, for at det ikke påvirker afgørelsen.

PS bare du selv har en kopi af ansøgningen, ellers få det via aktindsigt.

held og lykke

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 18:04   #162
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ifølge offentlighedslovens § 6 er der notatpligt....

Dette gælder dog ikke for oplysninger som findes i forvejen i sagen...

Læs selv mere om notatpligt her http://www.kk.dk/Nyheder/2012/Marts/...FAA6C809C.ashx

Ang din tidligere ansøgning om førtidspension....

Så er der begået fejl....

Det er deres pligt at spøger ind til om du søger på foreliggende grundlag eller ej og om konsekvenserne af dette....

Det jeg ikke forstår...det er at de vil have den i et møde d. 28/11 og først bagefter vil du få mulighed for at få et møde inden de endelig træffer en afgørelse...

Hvis det passer...så overgår din sag først d. 28/11...altså om en uge...og så vil de tre måneder gælde derfra...

Det er bare ufatteligt at de vil have den på det møde...for uanset hvad der sker på det møde...ja så kan de ikke sige nej til at sagen skal overgå....

Men det kan selvfølgelig være at de vil komme med en indstilling til om det skal være et ja eller nej til førtidspension....

Dim ressourceprofil SKAL være færdig inden det møde d. 28/11
Nu har jeg været inde og læse det der står der inde og for mig at se har jeg i tilfælde af en klage til ankenævntet osv, er jeg rigtigt dårligt stillet da jeg ikke kan bevise noget via mine notater som ikke findes da de har klokket i den.

Dog står jeg stærkt fordi de ikke har lavet sådanne, således at jeg har kunnet følge min sag og de har pligt til at lave notater.


Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sååsåå LS1980, nu må du sgu ikke give op, nu hvor du endelig er ved at få hold på sagen...

Jeg tror du har ret mht at de mener §17 og IKKE §17 på det foreliggende, og at den derfor har været så længe under vejs.....
Men skidt nu med det.

Nu er det §17 på det foreliggende det gælder, og så vidt jeg kan regne, så overgår den til reglerne om førtidspension inden 2013.
Nej det er rigtigt Helene, men det er bare utroligt svært når man bliver ved med at opdage hvordan de prøver at lægge hånden over mig. Men jeg kan også godt se at uanset hvor mange nedture jeg får i forbindelse med denne sag, så hjælper det heller ikke at give op, for så har de endnu engang fået lov til at vinde ved at bruge "psykisk terror".

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Prøv om du kan slippe bekymringerne om den gamle ansøgning og koncentrer dig om den du har afleveret for nylig.

Det er den gamle ansøgning, der laver al forvirringen, kommunen har simpelthen kludret gevaldigt i det.

Det vigtigste lige nu er, at du har en kvittering på, at du har søgt om førtidspension på det foreliggende grundlag inden den nye lov er trådt i kraft.

Så du kan såmænd roligt tage en time-out for en stund.
Jeg vil da mene at være godt dækket ind med bevis fra jobcenterchefen fra den første ansøgning på at jeg har rejst sag om førtidspension og en kvittering på at jeg på ny har søgt førtidspension.

Jeg vil indtil videre prøve at slippe grebet om alle de fejl de har lavet i forbindelse med den første ansøgning og prøve at fokusere på den nye ansøgning.

Men det bliver også kun indtil videre, for uanset hvad så er der nogle som nok skal få at vide hvad som er foregået og vores kære borgmester går vist af i år og skulle jeg få et afslag så tager sagen jo en hel anden drejning og så bliver der ikke lagt låg på noget af det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis du skulle ende med at få tilkendt førtidspensionen, på denne ansøgning, kan/bør du efterfølgende klage over dato for tilkendelse.

Men det kan og bør du nok afvendte, for at det ikke påvirker afgørelsen.

PS bare du selv har en kopi af ansøgningen, ellers få det via aktindsigt.

held og lykke

VH Popiae
Det tænker jeg også at jeg vil gøre, for det jo ikke ligegyldigt for hvornår en ftp sats skal påbegynde.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 18:13   #163
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Endelig godkendelse af ressourceprofilen

Jeg har i dag skrevet mail til sb ,at når hun ikke er der før mandag og ressourceprofilen skal stå klar til møde onsdag. 28/11 om hun så ikke kan lave den færdig til tirsdag middag / eftermiddag for så tager jeg selv derhen og får skrevet under, da der ikke er tid til at sende den frem og tilbage med posten. Ligeledes har jeg bedt hende svar mig mandag, så jeg ved besked herom.

Men så er det jeg tænker, hvad var det der skulle skrives hvis hun fx. ikke har taget diagnosen med og lavet vurdering derpå. Hvad var det så jeg skulle skrive for kommentar og hvorpå? Skal det stå på ressourceprofilen eller kan jeg forbedre et særskilt papir, hvor min kommentar hertil fremgår?
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 22:27   #164
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Men så er det jeg tænker, hvad var det der skulle skrives hvis hun fx. ikke har taget diagnosen med og lavet vurdering derpå. Hvad var det så jeg skulle skrive for kommentar og hvorpå? Skal det stå på ressourceprofilen eller kan jeg forbedre et særskilt papir, hvor min kommentar hertil fremgår?
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener.

Men nu har du afleveret din rp sammen med de kommentarer du havde (og det er lige meget om dine kommentarer står i selve rp'en eller på et vedhæftet stykke papir, bare du kan dokumentere dine kommentarer, f.eks. med kvittering).
Nu skal sb så læse dine kommentarer og forholde sig til dem.
D.v.s., at sb skal skrive om hun er enig i dine kommentarer, eller om hun er uenig og dermed fastholder det hun havde skrevet fra start.

Og så skal du skrive den under.

Første gang jeg fik lavet en rp havde jeg god gavn af, at læse denne:
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 22:42   #165
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener.

Men nu har du afleveret din rp sammen med de kommentarer du havde (og det er lige meget om dine kommentarer står i selve rp'en eller på et vedhæftet stykke papir, bare du kan dokumentere dine kommentarer, f.eks. med kvittering).
Nu skal sb så læse dine kommentarer og forholde sig til dem.
D.v.s., at sb skal skrive om hun er enig i dine kommentarer, eller om hun er uenig og dermed fastholder det hun havde skrevet fra start.

Og så skal du skrive den under.

Første gang jeg fik lavet en rp havde jeg god gavn af, at læse denne:
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
Det var noget med at hvis sb ikke var enig i mine kommentarer og hvis der var noget hun ikke ville tilføje rp'en fra mine kommentarer, så var der en af jer der skrev noget med, at så skulle jeg huske at skrive et eller andet sted. Noget med, at i tilfælde af et afslag på ftp så ville jeg bruge den manglende kommentar i en klage eller ankesag???
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 22:48   #166
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Det var noget med at hvis sb ikke var enig i mine kommentarer og hvis der var noget hun ikke ville tilføje rp'en fra mine kommentarer, så var der en af jer der skrev noget med, at så skulle jeg huske at skrive et eller andet sted. Noget med, at i tilfælde af et afslag på ftp så ville jeg bruge den manglende kommentar i en klage eller ankesag???
Jeg tror det er noget web har skrevet, så du kan gå tilbage i tråden og kigge i hans indlæg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 10:17   #167
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tror det er noget web har skrevet, så du kan gå tilbage i tråden og kigge i hans indlæg.
Det var det og det var også først noget man kunne klage over efter en afgørelse hvad jeg kan forstå på det webmaster skrev helt i starten
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 11:01   #168
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis SB forlanger at din partshørring/bemærkninger, kun skal lægge som bilag, ville jeg henvise til dette v. underskrift, eller lign. sted der ikke kan undgås at ses, feks forside.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 13:31   #169
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener.

Men nu har du afleveret din rp sammen med de kommentarer du havde (og det er lige meget om dine kommentarer står i selve rp'en eller på et vedhæftet stykke papir, bare du kan dokumentere dine kommentarer, f.eks. med kvittering).
Nu skal sb så læse dine kommentarer og forholde sig til dem.
D.v.s., at sb skal skrive om hun er enig i dine kommentarer, eller om hun er uenig og dermed fastholder det hun havde skrevet fra start.

Og så skal du skrive den under.

Første gang jeg fik lavet en rp havde jeg god gavn af, at læse denne:
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
Jeg har været inde og læse det mest relevante i ovenstående link og for mig at se når jeg sammenligner den med rp'en (alle dens vurderinger) vil jeg selv mene at en førtidspension bør tilkendes.

Med hensyn til at sb. ikke har overholdt notatpligt er det noget som jeg bør klage over til jobcenterchefen inden 1. møde ved pensionnævnet? Hvis ikke hvornår mener man så at dette skal ske?

Jeg er godt igang med at lave en oversigt over alt der er sket i min sag, vil jeg kunne bruge den som notatbevis, når sb ikke har ladet sig lave sådan en. Der er mange ting i denne som kan bevises med breve,datoer, mail osv. det er kun de telefoniske samtaler som jeg ikke kan dokumentere, dog kan jeg udfra hvad der snakket om i en telefonisk samtale, henvise til efterfølgende træk (hvad jeg så har foretaget mig)

Denne oversigt med mine notater, hvor ville jeg kunne bruge den?, i en ankesag, i en stor samlet klage til jobcenterchefen eller borgmester og kommunalbestyrelsen? Men hvornår fra?

Sidst redigeret af LS1980; 24-11-2012 kl. 13:33.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 14:35   #170
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
det er kun de telefoniske samtaler som jeg ikke kan dokumentere,
En mulighed kunne være, at få et udskrift af sin telefonregning evt. med ind og udgående opkald, hvis det er muligt i dit tlf.selskab. så kan man da vise, at der har været kontakt, men selvfølgelig ikke hvad det har drejet sig om.
Men lidt har da også ret.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension