K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2014, 08:44   #1
Maj7
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Maj7 er ny på vejen
Post Sagsbehandlerproblem..

Hej!

Jeg har nu haft den samme sagsbehandler i et år. Helt fra start var det besværligt med kemien, men jeg forventede heller ikke nogen dans på roser.

Siden er det altså blevet værre: Jeg føler mig ignoreret i samtaler, afbrudt, ikke lyttet til, ikke taget alvorligt, talt ned til, grint ad, hånt. Derudover har hun krævet at jeg møder op trods et lægebevist sygdomsforløb, der gør at jeg ikke kan tåle bustransport i perioder grundet alvorlig svimmelhed. Alt det første er jo ikke målbart på papir, men slemt nok til at jeg nu har undersøgt nettet for muligheden for SBskift : "Retssikkerhedsloven: kommunen bør efterkomme en borgers anmodning om at skifte sagsbehandler" - hvilket også betyder at de ikke nødvendigvis skal.

Jeg har så følgende spørgsmål:

Kan Kommunen "smide mig ud", eller afbryde min kontanthjælp hvis jeg anmoder om et SBskift?

Kan en sagsbehandler virkelig kræve at jeg møder op til samtale når jeg er syg?

Hvad er det bedste jeg kan gøre i denne situation?

Mvh

Maj7

Sidst redigeret af Maj7; 01-07-2014 kl. 08:49.
Maj7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 08:54   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Maj7

Du bliver her på din tråd fremover, der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Fremover taler du ikke sammen med din SB, alt foregår på skrift.

Nå du er tvunget til fysiske møder på kommunen tager du en bisidder med. Naboen, familiemedlem eller bare en person som du har tillid til.

Du har ikke noget retskrav for udskiftning af SB, men du kender reglerne kan jeg se.

Nej, vær ikke bange for at miste din kontanthjælp bare fordi du beder om en ny SB. Skriv en anmodning til jobcenterchefen og gør opmærksom på at det er dels en klage samt anmodning om skift af SB.

Du er hovedpersonen og alle andre er ansat til at servicerer dig iht lovgivningen.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 09:11   #3
Maj7
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Maj7 er ny på vejen
Kære Peter,

Tusind tak for dit svar, det tyder godt

Dog har jeg lige et spørgsmål igen -

Vil det sige, jeg har ret til skriftlig sagsbehandling mens jeg er syg? For en uge siden tog jeg endelig den lange bustur ind til hende trods min tilstand, blev desværre en smule (7-10 min) forsinket, og da var hun allerede gået ind med en anden person. I skranken sagde de, de ikke anede, hvor lang tid det ville tage, så jeg ville ikke risikere at misse min lægetid - hvorfor jeg ikke ventede længe og dermed missede hende.

Jeg talte med hende i tlf nogle dage og tonsvis af opkald efter - da sagde hun først, jeg absolut skulle komme til personligt fremmøde, også selv om jeg var syg grænsende til det besvimende.

Jeg er blevet hånt med, man ikke kan sagsbehandle på skrift, efter jeg selv tog initiativ til at kommunikere pr mail, men de to sagsbehandlere, jeg var i kontakt med, gjorde grin - den ovennævnte gjorde et længere nummer ud af at hun SKULLE sidde foran mig, se mig dybt ind i øjnene og tale om mit privatliv, som hun påstod ikke kan forblive privat mens jeg modtager kontanthjælp.. Hvilket jeg forstår pointen i - at skulle stå til rådighed når man er rask..


Så kan du uddybe hvad du mener med at fra nu af foregår alt på skrift? Ingen tlf-opkald? Kun breve/mails? Mister jeg ikke min kontanthjælp hvis jeg ikke er tilgængelig på alle måder? Man kunne jo argumentere for, at det at eje en mobiltelefon er frivilligt

Tak igen!

- M.

Sidst redigeret af Maj7; 01-07-2014 kl. 09:25.
Maj7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 09:20   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nu kender jeg ikke ....

Kære Maj7.


.... dine diagnoser og er heller ikke læge, men hvis man er syg er det naturligt at man ikke går til møder.

En samtale med din behandlende læge kunne måske sætte tingene på plads?

SB har jo andre muligheder for at få afklaring på sin sagsbehandling og vurdering af din sag.

Men send nu en anmodning om at få en anden SB og lad os hører nærmere.

Din indstilling til sagen er at du er hovedpersonen og ikke under anklage.

Du skal være aktiv for at styre din egen sag.

Alt foregår på skrift.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 10:01   #5
Maj7
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Maj7 er ny på vejen
Question

Undskyld jeg bombarderer med spørgsmål- men denne sagsbehandler har jeg aldrig kommunikeret med på andre måder en pr tlf - hvis det alt sammen skal foregå pr skrift, hvor skriver jeg hen?

Hilsener,
M.

Sidst redigeret af Maj7; 01-07-2014 kl. 10:06.
Maj7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 10:25   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Det da rigtig

øv med din sagsbehandler.

Mens jeg var under udredning.... foregik de opfølgende samtaler tit over telefonen.

Der var så nogle møder hvor jeg skulle møde op, det var som reglen hvis der skulle laves om i planer om hvordan og hvorledes ting nu skulle gribes an.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 11:44   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hun vil nok sige, at hvis du kan møde op til lægen kan du også møde op til hende, hvilket hun jo nok har ret i, du kan risikere de stopper kh fordi du ikke mødte op til tiden.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 11:55   #8
Maj7
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Maj7 er ny på vejen
Hej JJonson,

Ja- det har du delvist ret i - men lægen tog 10-15 minutter, mens sagsbehandleren over en time, i løbet af hvilken jeg risikerer at nå besvimelsesstadiet, hvilket tager mig flere dage at komme over til bare at være fungerende stående, gående.
Maj7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 12:03   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
med mindre din læge ydtrykelig skriver du er for syg til at møde op, så skal du.

og at du kommer men for sent, og ikke kan vente kunne godt virke som en prokeret , hun har jo også nogen andre der venter.

Jeg siger ikke du ikke har problemer men set fra din sagsbehandlers side, vil jeg godt kunne forstå hvis de lukker kassen.

hvad siger din læge, hvis han ikke siger du ikke kan møde op, så skal du,

de har ret til at trække dig fordi du ikke mødte op til tiden.

du kan jo søge om en ny sb men hvis dine læge papir ikke er i orden, har i jo samme problem
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 12:13   #10
Maj7
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Maj7 er ny på vejen
@JJonson - Man bliver først trukket når man udebliver flere gange uden gyldig grund - god idé lige at sikre sig, man skriver korrekt info her på siden

SB er bare for langsom til at indhente lægeinfo, hvilket intet fejler.
Maj7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension