K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2013, 16:11   #1
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Gode råd søges ift jobprøvning

Hej med jer jeg står og venter på en udtagelse fra min nuværende psykolog. Der skulle meget gerne fremgå at min lidelse er stationer, så jeg kan komme i flexjob. er super nervøs om min psyk er enig med mig. Skal siges at jeg har været igennem et utal af psykologer og behandlingssteder i mange år. Talte for nydeligt med min SB som vil have mig i praktik. GISP...... . bliver helt vild angst bare ved tanken om at skulle ud et sted i x antal uger for igen og igen at skulle hele møllen igennem igen inden jeg bliver erklæret stationer. er jeg i min fulde ret til at sige til min sb at jeg vil afvente hvad min psykiater kommer frem til..? Har angst og vil helt ungå alt for mange steder inden jeg forhåbentlig bliver tilkendt flex. Det handler i bund og grund for mig om antal af timer jeg kan bevare fokus "ADHD" og ikke om jeg skal skifte erhverv. Derfor kunne det være super at jeg kunne komme direkte ud i en arbejdsprøvning for at vurderer hvor meget jeg kan klare af timer om ugen. Skal hertil siges at min psykiater har modtaget skemaet fra min SB. Mange varme hilsner
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 16:22   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Hej med jer jeg står og venter på en udtagelse fra min nuværende psykolog. Der skulle meget gerne fremgå at min lidelse er stationer, så jeg kan komme i flexjob. er super nervøs om min psyk er enig med mig. Skal siges at jeg har været igennem et utal af psykologer og behandlingssteder i mange år. Talte for nydeligt med min SB som vil have mig i praktik. GISP...... . bliver helt vild angst bare ved tanken om at skulle ud et sted i x antal uger for igen og igen at skulle hele møllen igennem igen inden jeg bliver erklæret stationer. er jeg i min fulde ret til at sige til min sb at jeg vil afvente hvad min psykiater kommer frem til..? Har angst og vil helt ungå alt for mange steder inden jeg forhåbentlig bliver tilkendt flex. Det handler i bund og grund for mig om antal af timer jeg kan bevare fokus "ADHD" og ikke om jeg skal skifte erhverv. Derfor kunne det være super at jeg kunne komme direkte ud i en arbejdsprøvning for at vurderer hvor meget jeg kan klare af timer om ugen. Skal hertil siges at min psykiater har modtaget skemaet fra min SB. Mange varme hilsner
På det stadie du er nu, så er en praktik og en arbejdsprøvning nok een og samme ting ;-)

Uden en arbejdsprøvning, så er der nok lang vej til fx. fleks. Stort set ingen bliver tilkendt fleks uden at være arbejdsprøvet først. Man skal stort set mangle alt fra halsen og ned, hvis man skal slippe.

Men måske var det din løsning hvis du selv fandt et praktiksted, hvor du kunne arbejde med de ting du kender. Spørg din SB om det ikke var en idé
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 16:57   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er vigtigt at du prøver at få alle dine skånebehov indført i den aftale/kontrakt i laver....så der er en chance for at du kan klare den...

Som vi siger til alle herinde....det er vigtigt at du ikke bare melder dig syg og lader være med at møde op...

Det eneste der vil komme ud af det ja det er en ny arbejdsprøvning...

Det er langt bedre at altid møde op...hvis man overhoved kan....og så melde sig syg og gå hjem...

Kommunen vil bare fortælle dig at de ikke har kunne måle din arbejdsevne og så sende dig ud i en ny...

Så husk at få de skånebehov du har med i aftalen....det vil bedre din chance for at kunne fuldfører din praktik/arbejdsprøvning...

Det kunne også være en rigtig god ide at fører dagbog undervejs i forløbet...så du hele tiden kan dokumentere hvordan det har været gået....

Send den til din sagsbehandler en gang om ugen eller hver 14 dag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 17:09   #4
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Tak for jeres svar det der forvirre mig det er at min sb kalder praktik og arbejdsprøvning to forskellige ting!? fordi hun mangler at høre om min lidelse er stationer.

Og ved endnu ikke hvad min psyk vil svare :-/
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 17:22   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Tak for jeres svar det der forvirre mig det er at min sb kalder praktik og arbejdsprøvning to forskellige ting!? fordi hun mangler at høre om min lidelse er stationer.
Nu kunne det være interessant at vide HVAD der skræmmer dig.. Du skriver at praktik er rædselsvækkende, men at arbejdsprøvning er okay
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 17:52   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Arbejdsprøvning skal klar lægge din arbejdsevne ,det kan en praktik også,men den kan også have et et andet eller flere formål.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 18:12   #7
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Nu kunne det være interessant at vide HVAD der skræmmer dig.. Du skriver at praktik er rædselsvækkende, men at arbejdsprøvning er okay
Det er nemt at svare på. En praktik/prøvning er som en eksamen for mig. Døjer med panikanfald. Ved at eksamen er uundgåeligt, så kan jeg gå til EN eksamen frem for flere. . Så er jeg klart tilhænger af en enkelt i helvede :-D : ved ikke lige hvilken smiley der passede til mit svar
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 13:06   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Beklager men hvis du visiteres til flex og ikke kommer i job så kan man det svære se frem til mange arbejdsprøvninger .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 17:45   #9
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Beklager men hvis du visiteres til flex og ikke kommer i job så kan man det svære se frem til mange arbejdsprøvninger .

Ja det er gået op for mig..øvv

Jeg må give all-in i forsøget at komme i job når jeg når så langt. Nu skal jeg have fundet mig et praktiksted..GULP
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 00:17   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen skal finde et sted du kan få afklaret din restarbejdsevne, i samarbejde med dig.

Jeg anbefaler, at man bliver afklaret i et reva-center, da de har rette fagpersonale til dette, og kan finde alle skånebehov og timeantal, uden at du presses ud over hvad du kan.

En praktik foregår oftest i en privat virksomhed/foretning, hvor det er arbejdsgiver der dermed skal afklare dig? det virker i min optik helt forkert, at kunne have ansvar for et menneske der har helbredsproblemer af den ene eller anden art, og lave en afklaring, som du skal have en afgørelse om, for måske resten af dit liv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges... pipse3 Alt det andet 11 12-08-2012 09:49
Gode råd søges.... PiaTT Spørgsmål ang fleksjob 25 04-11-2011 00:08
Gode råd søges! Enyja Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 21-06-2011 18:11
Gode råd til fp søges... bettenussen At søge førtidspension 6 22-12-2010 08:35
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension