K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2015, 23:03   #1
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Hvad nu??

Min veninde er 54 år, har været igennem arbejdsprøvning som siger hun ikke kan arbejde, alle læge og sygehus papir siger det samme.
Hun har været til møde i rehabiliterings team som vil have et nyt møde, da de ikke havde ordentlig tid ved det første møde, vi havde håbet på førtidspension. Men det blev til ressurceforløbet.
Vi skal til møde den 24 i Rehabliteringsteam igen, skal vi der ansøge om pension på foreliggende grundlag?
Eller sige ja til ressurceforløbet og så klage?
Vi mister vel intet på at ansøge om førtidspension på foreliggende grundlag?
For vi vil ansøge om pensionen, men havde håbet vi kunne lave ressurceforløbet om til pension, det er det samme team vi skal møde.
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 23:21   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Kære Jette

Flot du hjælper din veninde.

Jeg forstår bare ikke hvorfor du oprette endnu en tråd med det samme spørgsmål som du den 15/1 stillede i tråden http://www.k10.dk/showthread.php?t=31452. Der har du svarene på dit spørgsmål.

Du får bedst hjælp ved at vedblive at skrive i samme tråd, så de som kan hjælpe dig har alle oplysningerne samlet, i stedet for spredt over mange tråde.

Venlig hilsen
Akvmarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 23:27   #3
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Jeg kunne ikke finde mit spørgsmål, smil...

Jamen jeg forstår ikke hvorfor vi skal takke ja til ressurceforløbet? Kan vi ikke takke nej og søge på det foreliggende?
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 23:40   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Jeg kunne ikke finde mit spørgsmål, smil...

Jamen jeg forstår ikke hvorfor vi skal takke ja til ressurceforløbet? Kan vi ikke takke nej og søge på det foreliggende?
Jo det kan I da. Men når rehab teamet en gang har sagt nej, siger de jo ikke ja til at indstille din veninde fordi hun nu søger på § 17.2. Der er jo ikke kommet nyere dokumentation end den de sidder med nu. Så rehab teamet vil indstille til pensionsteamet, at de ikke mener hun er berettiget til pension på det foreliggende grundlag. Og så er det yderst usandsynligt hun vil få pension.

Derfor er det bedre at deltage i ressourceforløbet og derigennem få dokumentation for at hun rent faktisk ikke har nogen arbejdsevne. Når det så er gennemført vil hendes sag igen blive bedømt og til den tid er det jo så muligt at rehab teamet indstiller til pension.

------------------------------------------

Hvilket forsørgelse er din veninde på nu?

Sidst redigeret af Akvamarin; 14-02-2015 kl. 23:57. Årsag: sp om forsørgelse
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2015, 00:05   #5
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Ikke i mit tilfælde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
.....Men når rehab teamet en gang har sagt nej, siger de jo ikke ja til at indstille din veninde fordi hun nu søger på § 17.2. .....
Det gjorde de så hos mig !

Jeg fik tilkendt 5 års ressourceforløb ved et møde 23/9-2013
Et par dage senere afleverede jeg ansøgning på §17,2 og samme indstilling iøvrigt. (men jeg var til gengæld også fuldstændig sikker på at der ikke var et komma forkert i noget af materialet overhovedet, det var jeg allerede inden det møde hvor jeg blev tildelt ressourceforløb)

23/10-2013, var jeg atter hos rehabiliteringsteamet som allerede efter 20 minutter stoppede mødet, idet de ikke fandt anden udvej end at give mig pension.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2015, 03:11   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Som Akvamarin skriver, er det smartest at få det ressourceforløb i hus, da dette er din venindes bedste kort på hånden, da hun der igennem kan bevise, at der ikke er en arbejdsevne.

At søge førtidspension på det foreliggende, er blot at trække tiden ud, da hun vil få afslag.

Samtidig lægger loven op til, at man ikke kan få tilkendt førtidspension uden et ressourceforløb først. Dog er der sager, hvor det er direkte kontraindiceret for borgeren med et ressourceforløb, hvorfor der så kan ses bort for de gældende regler.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2015, 12:59   #7
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Jeg kunne ikke finde mit spørgsmål, smil...

Jamen jeg forstår ikke hvorfor vi skal takke ja til ressurceforløbet? Kan vi ikke takke nej og søge på det foreliggende?
Hej Jette2, når du ikke kunne finde dit tidl. spørgsmål, har du så heller ikke læst de gode svar, der kom på det?
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2015, 13:43   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Jeg kunne ikke finde mit spørgsmål, smil...

Jamen jeg forstår ikke hvorfor vi skal takke ja til ressurceforløbet? Kan vi ikke takke nej og søge på det foreliggende?
Jette2 du skal bare klikke på dit eget navn, så kan du se noget der hedder statistik, så klikker du på den....og så kan du se alle de indlæg du har svaret på ELLER alle de indlæg du selv har oprettet. Så klikker du bare på det, og starter videre der

Det kan også være der bare står - find alle indlæg. Prøv at leg lidt med det, det er super smart.

Det andet bliver alt for uoverskueligt for dig selv - og for os.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2015, 17:52   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man behøver faktisk bare trykke på det link der findes øverst på siden på den grønne bjælke der hedder MINE TRÅDE

Hvis man vil se de svar man har lavet herinde så kan man trykke på linket SVAR lige ved siden af MINE TRÅDE
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 13:47   #10
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Som Akvamarin skriver, er det smartest at få det ressourceforløb i hus, da dette er din venindes bedste kort på hånden, da hun der igennem kan bevise, at der ikke er en arbejdsevne.
Ja, deltag i ressourceforløbet med størst mulige fremmøde.
Det er bedre, at møde op for straks efter at gå hjem igen end at meddele sygefravær telefonisk. Hun skal huske, at give personalet en fyldestgørende forklaring på fraværet.
Vågner hun en morgen, og ikke er i stand til at komme ud ad døren, så ring og sig; ”jeg vil gerne prøve at møde senere, hvis helbredet tillader det – ringer igen klokken x:xx og giver besked”. Dermed viser hun, at VILJEN til at møde op findes.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension