K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2008, 10:49   #1
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
´langtrukken sag

Hej!
jeg er nu ved at være godt træt af kommunens sagsbehandling (og er nok ikkk den eneste).jeg har en meget dårlig ryg og efter div. scanninger, gen -optræning på rygcenter, blokader og specifikke lægeattester er jeg stadig ikke kommet videre.min læge snakker om førtidspension, da hun siger jeg ikke vil kunne klare et fuldtidsjob, men kommunen vil have mig på fuld tid. nu udløber mine sygedagpenge d. 31.08.08. og hvad gør jeg nu... snakkede med kommunen igår som sagde de nu vil beslutte om forløbet kan forlænges med henblik på arbejdsprøvning og ellers er det kontant hjælp...hvad hvis de ikke forlænger den, skal jeg så bare på fuld tid og bide smerterne i mig?? har haft 5 sagsbehandlere på 1 år, og har ikke nået at møde dem endnu, da samtalerne foregår pr. telefon. og hver gang skal jeg starte på ny med at fortælle min historie da de ikke har sat sig ind i den. hjælp !!!!er der nogen der har et god råd???.oven i det hele fik jeg for ca. et halvt´års tid siden konstateret en depression der efter min læges vudering skyldes konstante smerter og angst for hvad der skal ske i fremtiden. håber i herinde kan hjælpe mig.... mvh. carina
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 11:09   #2
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Hvis jeg var dig ville jeg bede din sagsbehandler om at sætte et erhversafklaringsforløb igang og i den forbindelse sikre dig at der også blev lavet en ressource profil som loven foreskriver.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 11:10   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ring til DR 1 vedr. syge der kommer på kontanthjælp.
Fortæl din historie. Fortæl at du har set Claus H. der netop udtaler på TV 2, at der ikke er folk på kontanthjælp der ikke er til rådighed for arbejdsmarked.
du er netop på vej, fra sygedagpenge som ca. 30.000 andre i samme situation.
3.000-5.000 havner i den pine hvert år.
Claus h. forsøger endnu engang at legalisere, pisk og straf for syge mennesker ved at indikere at 300-timeres reglen virker.
PS har selv lige ringet. desværre fik jeg ikke navnet på journalisten. men det gør ikke noget det breder sig til flere.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 11:32   #4
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
hej igen. tak for svaret. den ressource profil er blevet lavet 2 gange nu, da den 1. åbenbart er " blevet væk" . min sagsbehandler sagde igår at nu kommer ferien jo så det hele vil gå istå... og jeg har kun til d. 31-8. så er det kontanthjælp. men henblik på flexjob eller førtidsp. er det slet ikke det de vil ud i med mig.... jeg søgte om revlidering sidste år men den blev afslået...så kan ikke se hvilke muligheder der snart er tilbage....har spurgt mange gange om arbejdsprøvning men så er svaret, at enten er det ikke lige hende der har sagen normalt eller også bliver min sag lagt til vedkommende og så høre jeg ikke fra dem, igen før jeg selv ringer og brokker mig, og der har de stadig ikke fundet ud af noget. sådan har det kørt siden dec nu. så med det tempo er jeg meget bange for at ende på kontanthjælp igen. og alle de spekulationer gør ikke ligefrem min depression bedre
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 12:25   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Carina36 først lige hvordan kan de have lavet en ressourceprofil på dig uden at have haft et møde med dig ?

er du blevet parts hørt på den ressourceprofil ?
og er den blevet opdateret ?

Der er flere ting i det du skriver feks så kan kommunen ikke bare stoppe dine sygedagpenge uden en grund det vil sige de skal give en brugbar grund på hvorfor dine sygedagpenge skal stoppes feks at du er blevet rask, men der er måder som et sygeforløb skal opfylde før end de kan stoppe deriblandt skal du være afklaret med henblik på det videre forløb af din sag ...

Jeg ved af gode grunde ikke hvad du fejler ej heller hvad du har af lægeudsagn men det er ret vigtigt , når de har afslået revalidering så må det være fordi de mener der er noget andet du kan klare har du fået papir på det ?

altså på at du ikke kan få revaldiering og hvad det så er de mener du kan klare...

jeg vil anbefale dig at gøre følgende ting

1 som THJ skriver bede sagsbehandleren om at sætte en erhvervsafklaring af dig i gang (på skrift altid på skrift med krav om skrifteligt svar)


2 bede om aktindsigt så du kan se hvad de har skrevet om dig og hvad de ligger inde med af oplysninger omkring dig , du kan finde en fortrykt formular her ..http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html (husk at få kvittering på at den er afleveret )

3 sæt dig ned og læs hvordan en ressourceprofil skal udearbejdes det er en lang skrivelse og vil nok tage dig et par dage at tygge dig igennem den men på den måde kan du se hvorvidt din ressourceprofil er udarbejdet som den skal (det tror jeg ikke efter det du skriver)

4 hvis det er sådan at du ikke har haft møder ikke har lavet en ressourceprofil er blevet erhvervs afklaret osv så har du mulighed for at bruge den her § i loven hvor der står


§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

dette kan du se (og burde vide) om er sket ved at få aktindsigt og ved de møder du har være til (har du ikke været i nogen så kan du næppe være afklaret)

det var mange ting på en gang det ved jeg godt , men det er ting du kan have nytte af at vide , man kan ikke bare stoppe for sygedagpengene uden at kommunen har lavet deres del af arbejdet og det lyder det ikke som om din kommune har ....


du kunne også feks sende et brev til den sagsbehandler som du snakkede med i telefon og kort og godt skrive til hende....


Citat:
under vores telefon samtale den (skriv dato) oplyste du mig om at i nok ville stoppe for mine sygedapgenge den 31-8-2008.

Denne besked stiller jeg mig uforstående overfor da jeg når jeg læser loven om sygedagpenge kan læse

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

disse ting mener jeg bestemt ikke er i orden i min sag, jeg har ikke været til møder og jeg mindes ikke at have været med til at udarbejde en ressourceprofil ej heller at være partshørt i en ressourceprofil, i følge loven står der også at jeg skal til møder med jer ,men alle vores møder er foregået vha en telefon og jeg mener derfor ikke at i har kunne afklare mig erhvervsmæssigt ..

Derfor vil jeg nu gerne have på skrift fra dig at du mener at mine sygedagpenge skal stoppes den 31-8-08 og hvad meningen så er jeg skal (du sagde kontanthjælp, men dette er ikke en holdbar løsning da jeg jo stadig er syg) derudover vedlægger jeg en aktindsigts erklæring og forventer at have mine sagsakter inden for de 10 dage som loven foreskriver sådan at jeg kan tage skridt til at få hjælp udefra da jeg ikke selv magter det..

mvh
dit navn og adresse
Sådan et brev skal du selvfølgelig kun sende hvis og så frem det jeg skriver passer

men aktindsigts erklæringen den burde du nu sende under alle omstændigheder

mvh

Hejdien

PS også pia`s råd om at gå til dr 1 syntes jeg du skulle overveje
  Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 12:59   #6
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
ressourse profil pr post

hej igen.det er ca. 8 mdr. siden jeg var til møde derinde sidst, ellers er det hele foregået pr. post og tlf. Jo min ressourse profil blev sendt pr. post til mig og jeg skulle så udfylde og retunere den inden 8 dage.. men partshørt, tja det tror jeg da ikke den er... det var i feb 2008. hvor sagen blev kategoriseret til en 3 er. Jeg har bedt om akt insigt, men det er sjældent at jeg får de papirer efter de tlf. samtaler. min diagnose fra Ringe rygcenter er, lumbago med ischias.....skæv ryg, samt hybermobile led. og discusdegeneration L5/S1, på højre side protrusion/prolaps, samt modic forandringer type 11....min læge har i den specifikke helbredsattest.. skrevet at alle behandlingsmuligheder anses for at være udtømte. men tak for rådet. jeg vil forsøge at få kontakt til min igen nye sagsbehandler , og forslå det du skrev. og nej jeg fik aldrig papir på at min revalidering var afslået, men pr. tlf. grunden var, at da jeg ingen uddannelse har, var der ingen grund til en revalidering.har forøvrigt prøvet at ringe til Dr1 men blev henvist til at skriv en mail istedet.
carina

Sidst redigeret af carina36; 24-06-2008 kl. 13:26.
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 17:33   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Carina36

Velkommen til her på sitet..

Andre her har allerede givet dig nogen gode råd...

Vil dog lige sige, at hvis de vil stoppe dine sygedagpenge, må du sørge for at få den på skrift samt en klagevejledning. Du har muligheden for at klage over "stop af sygedagpenge". Med det du har, burde de hjælpe dig videre istedet for at tro, at du sagtens kan arbejde fuldtid....

Det kan være, du kunne sige det til din sagsbehandler, at du har tænkt dig at klage over stop af sygedagpenge. Så ændrer de måske mening....

Sidst redigeret af curls; 24-06-2008 kl. 17:37.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Usædvanlig langtrukken sagsbehandling - visitation til fleksjob Hustru Spørgsmål ang fleksjob 8 28-05-2012 08:57
Langtrukken sagsbehandling zuza Politik og Samfund 9 16-12-2008 03:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension