K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2009, 22:44   #1
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
indhold/formål rp

Jeg tænker på om rp forløb og indhold er ens i alle kommuner. Når jeg læser om andres rp herinde er det tit jeg synes de fx er behandlet eller indeholder noget andet end min.
Jeg synes selv min er mudret og uklar og ikke beskriver mig særlig godt. Der er heller ingen handleplan og det har der faktisk ikke været på skrift i rp siden 2005. Alligevel mener kommunen tilsyneladende de gør et fantastisk stykke arbejde.
Jeg ser også tit at andre har skulle skrive under på den. Det har jeg aldrig gjort. Jeg har protesteret over indhold og formuleringer og sagsbehandlers temmelige frie fortolkninger af facts.
Kan det passe at man ikke kan/må slette direkte usandheder, men kun tilføje?
Der står ting i min der er løgn, som så er blevet tilføjet det rigtige, men det har alligevel givet anledning til misforståelser.

Er der nogen der har nogle input, for jeg er lidt træt af det her rod.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 07:01   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
At man skal skrive under på den....det hedder partshøring og det er lovpligtigt...

Laver de en afgørelse i din sag...hvor de ligger RP til grund....så er afgørelsen ulovlig (den bliver først ulovlig i det øjeblik du klager over den afgørelse de har lavet til ankenævnet...klager du ikke...ja så slipper de godt fra det)

Du kan læse om det mange steder herinde....prøv at søge på emnet...http://www.k10.dk/search.php

Det er rigtigt at de kun skal tilføje ting til RP....og ikke slette....men men...

De fleste kommuner gør det alligevel...der er mange der laver en helt ny RP når der er sket noget i ens sag som skal med i den...

Meningen med at man skal tilføje....det er så man kan se de udviklingerne der sker hos dig...og det er faktisk en meget god ide...specielt fordi mange får det værre med tiden og det skal RP jo afspejle...

Det er selvfølgelig ikke smart når der direkte usande ting...og det er der man skulle have brugt sin partshøring så man kunne komme med rettelser og få de rigtige ting ind i profilen...

Når der står usande ting....ja så vil den jo ikke afspejle din situation...og så kan de faktisk ikke bruge den til noget som helst...

Det sker for mange desværre...at de har en profil der ikke kan bruges eller er lavet ordentligt...
Kommunerne går først rigtig i gang med at lave den når de skal lave en vigtig afgørelse som feks førtidspension...for de ved at de får sagen i hovedet igen hvis den ikke er udfyldt korrekt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 14:55   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er rigtigt at de kun skal tilføje ting til RP....og ikke slette....men men...

De fleste kommuner gør det alligevel...der er mange der laver en helt ny RP når der er sket noget i ens sag som skal med i den...
Da jeg fik min rp lavet (iøvrigt også med løgnehistorier) viste, og forklarede, min sagsbeh. mig, at når den var færdig, så blev den "låst", så man hverken kunne slette eller tilføje i den.
Og da forklarede hun så også, at en borger sagtens kunne have flere rp'er, hvoraf det selvfølgelig er den seneste der gælder.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 15:10   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Trold ja det kan de godt lide at forklare men så kan det være en god ide at vise dem linket til hvordan man laver en arbejdsevnevurdering og mener også der er nogen sm afgørelser omkring det (skal prøve at finde dem ) det passer IKKE at de kan lave en ny.. det er en fortløbende proces .
  Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 15:23   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det vil være fint hvis du kan finde det, men det haster ikke mere end det jager.
Og det kommer ikke bag på mig hvis hun har fyldt mig med løgn, det vil jo gå fint i spænd med de løgnehistorier hun baserede hele min arb.prøvning på.
Men hun er heldigvis historie nu.
Jeg er nu igang med sagsbeh. nr. 2 efter jeg blev flex-visiteret, og hun er tilsyneladende helt ok.
Og så vil jeg da faktisk foretrække at få lavet en helt ny rp, så der ikke er nogen der risikerer at få sjove ideer, når de læser de løgnehistorier der står i den nuværende.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 17:54   #6
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
En afgørelse hvor de ligger rp til grund?

Det forstår jeg ikke. Hvad skal de ellers ligge til grund for en afgørelse.
Jeg har klaget over alt hvad de har foretaget sig i et helt år.
Afgørelser er jo udelukkende baseret på sagsbehandlers tolkning af facts og er lige til at lukke op og s.... i. Så de vurderer jo lige nu ud fra hvad der passer dem bedst. Og det der passer dem pt. er at modarbejde mig.

Jeg har en rp, min første, der er lavet i 2005. Da jeg så flytter, får jeg lavet en hel ny. det er derfor det hele undrer mig lidt.
Så kan man jo også lave den om, man laver bare en ny!

Jeg er forvirret. Hjælp!!!

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 03:32   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når du har klaget over alt...som du siger....

Har du så haft skrevet til ankenævnet det med RP og at de laver en ny hele tiden...

Jeg ved i øvrigt ikke "hvor" ulovligt det er at de gør sådan....men jeg ved hvad der står i deres lærebog om det....og der står at ting skal tilføjes efterhånden som der kommer nyt til..."i en løbende fremadrettet proces i takt med afklaringen og udviklingen af borgerens ressourcer"

Når de laver en afgørelse...og afgørelsen er truffet ud fra RP...så skal den være fuldt opdateret og den skal være partshørt...ellers er afgørelsen ulovlig...

Og ja...mange afgørelser er ud fra et skøn....men men...det skal stadig være ud fra de ting som ligger i RP...

Det er derfor at det er så vigtigt at komme med sine rettelser til den...

Citat:
Det forstår jeg ikke. Hvad skal de ellers ligge til grund for en afgørelse.
Tja...hvis de de træffer en afgørelse om at de vil sende dig i afprøvning for at se om du virkelig er til rådighed for et fleksjob....så gør de det uden at ligge RP til grund...

Så der kan træffes afgørelser uden at RP ligger til grund...

Når du har klaget...har du så henvendt dig direkte til ankenævnet og skrevet til dem....for at være sikker på at de har alle papirer og din fulde klage...
Klagen har du jo afleveret til kommunen...og du kan jo ikke være sikker på at de har videresendt alt...

Jeg fandt lige denne frem...som iøvrigt ligger under vores nyttige links...

Bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne

Citat:
Ressourceprofil

§ 6. Som redskab til og ramme for en beskrivelse og vurdering af borgerens ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer i forhold til at kunne indgå i jobfunktioner på arbejdsmarkedet udarbejdes en ressourceprofil.

Stk. 2. Ressourceprofilen består af følgende elementer:

1) Uddannelse.

2) Arbejdsmarkedserfaring.

3) Interesser.

4) Sociale kompetencer, herunder konfliktberedskab.

5) Omstillingsevne.

6) Indlæringsevne, herunder intelligens.

7) Arbejdsrelevante ønsker.

8) Præstationsforventninger.

9) Arbejdsidentitet.

10) Bolig og økonomi.

11) Sociale netværk.

12) Helbred.

Stk. 3. I beskrivelsen og vurderingen af borgerens ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer kan der efter en individuel vurdering indgå andre arbejdsmarkedsrelevante forhold.

Beskrivelse, udvikling og vurdering af ressourcer

§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren. Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med, og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. I beskrivelsen og vurderingen af de udvalgte elementer skal indgå:

1) Borgerens faktiske ressourcer, der kan anvendes i forhold til arbejdsmarkedet.

2) Mulighederne for yderligere udvikling af borgerens ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.

3) Mulighederne for at reducere eller fjerne de barrierer, der kan gøre det vanskeligt for borgeren at anvende eller udvikle sine ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.

Stk. 3. Elementerne i ressourceprofilen beskrives og vurderes i en løbende fremadrettet proces i takt med afklaringen og udviklingen af borgerens ressourcer i forhold til kravene på arbejdsmarkedet. Borgerens eget bidrag til oplysning af sagen skal indarbejdes i ressourceprofilen.

Stk. 4. Kommunen skal på grundlag af den samlede beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen efter stk. 2 tage stilling til, om der er behov for at indhente yderligere oplysninger eller sætte aktiviteter i gang, der kan afklare eller forbedre borgerens arbejdsevne, jf. § 9.

Stk. 5. Til brug ved beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen skal kommunen tage stilling til hvilke oplysninger, der skal indhentes fra læge, hospital, revalideringsinstitution, virksomheder, de faglige organisationer, staten i jobcenteret, arbejdsløshedskassen m.fl.

Stk. 6. Der skal ikke indhentes flere oplysninger, end det er nødvendigt for at beskrive, udvikle og vurdere borgerens ressourcer som grundlag for vurdering af borgerens arbejdsevne.

Stk. 7. Der skal ikke indhentes yderligere oplysninger, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.

Stk. 8. Kommunen skal forelægge den samlede beskrivelse og vurdering af ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer for borgeren. Hvis borgeren er uenig i beskrivelser og vurderinger, skal kommunen tage stilling til, om der er grundlag for at fastholde beskrivelsen og vurderingen på trods af uenigheden. Hvis kommunen vælger at fastholde beskrivelsen og vurderingen, skal borgerens bemærkninger tilføjes, således at de kan indgå i den samlede vurdering af arbejdsevnen.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034

Der er også lavet en lærebog som i kan finde her: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 12:24   #8
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Det der foregår lige nu har jeg klaget over til jobcenteret og borgerrådgiveren. Troede det var mine muligheder, vil lige undersøge det med ankenævn for det er der ingen der har oplyst mig om.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 14:36   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu har jeg ledt og ledt og ledt (og web kritisere mig tit for at jeg kommer ud på et side spor fordi jeg hele tiden falder over en masse andet intressant men så glemmer jeg det igen he he )

Nå men nu er det sådan at jeg ved at jeg har læst at en ressourceprofil skal være fremadrettet (og det er den jo ikke hvis og så frem at den bliver låst og lavet om ... )

Jeg fandt det her

Citat:
Ankestyrelsen bemærkede, at kommunen i hele den periode, hvor der udbetaltes ledighedsydelse, skulle arbejdes videre med at give tilbud med henblik på etablering af fleksjob på grundlag af ressourceprofilen i en dynamisk fremadrettet proces.
http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...l+fremadrettet

det er godt nok ikke lige i en afgørelse af den slags som vi ser her , men det er jo stadig sådan at skal det være sådan i en sag så skal det også være sådan i en anden sag...


Men jeg leder videre , falder jo over så meget
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 14:47   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg husker også at have læst (et sted, jeg ikke husker), at det er meningen, at andre sagsbehandlere skal kunne arbejde videre med ressourceprofilen... også andre steder i kommunen.

Man kan jo IKKE beskrive en udvikling i barrierer i forhold til arbejdsmarkedet, hvis disse ændringer er væk.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Legater - almennyttigge formål? Mariepigen Politik og Samfund 15 24-09-2012 09:38
Principafgørelse: overordnet formål og tidsanvendelsesområde af § 27, stk. 1, 2 gunvor Den nyttige viden vi alle har 1 24-07-2011 08:48
Kan de forlange aktivering uden noget formål?? giraffen Alt det andet 15 16-06-2011 21:48
? omkring sagsbehandlernes formål Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 14-04-2011 10:20
Ressourseprofil indhold af jyden74 Spørgsmål ang fleksjob 7 18-12-2009 13:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension