K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2013, 21:30   #1
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Question Lotto gevindst

Hej med jer,

Der er sikkert blevet spurgt om det her mange gange før, og jeg har også søgt op det, men dog har jeg ikke fundet det.


Hvis man er førtids pensionist efter 2003 og spiller lotto og er så heldig at vinde de der mange millioner.
Hvad er konsekvensen så af det ifg. ens førtidspension?



Mads
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 21:35   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mads87 Se meddelelser
Hej med jer,

Der er sikkert blevet spurgt om det her mange gange før, og jeg har også søgt op det, men dog har jeg ikke fundet det.


Hvis man er førtids pensionist efter 2003 og spiller lotto og er så heldig at vinde de der mange millioner.
Hvad er konsekvensen så af det ifg. ens førtidspension?



Mads
Sandsynligvis ingenting.

Din formue (og en Lotto gevinst er jo formue) berører ikke din pension, men renterne af formue regnes med som indtægt, og der er noget med, at hvis din indtægt kommer over et vist beløb, så kan det påvirke din fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 21:39   #3
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Sandsynligvis ingenting.

Din formue (og en Lotto gevinst er jo formue) berører ikke din pension, men renterne af formue regnes med som indtægt, og der er noget med, at hvis din indtægt kommer over et vist beløb, så kan det påvirke din fp.
Kan det dokumenteres evt.?

Og hvis det er, kan man så bare sætte dem ind på en rentefri konto? - så det ikke er indtægt evt.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 21:51   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mads87 Se meddelelser
Kan det dokumenteres evt.?

Og hvis det er, kan man så bare sætte dem ind på en rentefri konto? - så det ikke er indtægt evt.
Dokumentationen findes i pensionsloven, læs fra §32 a - §32 c.

Hmmm, kan man oprette en konto, og indsætte penge på den, uden, at man optjener renter?

Det er jo ikke lottogevinsten, der er en indtægt.
Men hvis du sætter lottogevinsten ind på en konto, så betaler banken dig nogle få procent i rente om året, og denne rente er en indtægt.

Lige så vel som man betaler renter hvis man skylder banken penge, men når man har formue, så er det bare omvendt, så er det banken der udbetaler renter til dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 22:19   #5
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dokumentationen findes i pensionsloven, læs fra §32 a - §32 c.

Hmmm, kan man oprette en konto, og indsætte penge på den, uden, at man optjener renter?

Det er jo ikke lottogevinsten, der er en indtægt.
Men hvis du sætter lottogevinsten ind på en konto, så betaler banken dig nogle få procent i rente om året, og denne rente er en indtægt.

Lige så vel som man betaler renter hvis man skylder banken penge, men når man har formue, så er det bare omvendt, så er det banken der udbetaler renter til dig.
Ja, men kan godt have rentefri konto, altså på den måde at man ikke selv får renter for sit indlån.
Men rentefri lånekonto får du aldrig.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 22:19   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ingen grund til at de ikke skal trække renter, der trækkes ikke fuldt ud i pensionen, så det giver stadig overskud..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 22:24   #7
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Ingen grund til at de ikke skal trække renter, der trækkes ikke fuldt ud i pensionen, så det giver stadig overskud..
Tja, det er jo det.
Tænker bare at med fx. 17mill. på bogen vil jeg gøre den rentefri, så er jeg os fri for at tænke på at der skal trækkes det ene og det andet i pensions udbetalingen.
Kan lige så godt gøre det nemmest.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 22:40   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det bedste for alle vil vel være at få de renter du nu kan og så få det trukket i din pension...alt efter hvor mange renter der er tale om...

Med så mange penge burde det vel ikke være et problem for dig....og når alt gøres efter bogen...ja så er alle glade...

Du vil jo ikke lægge mærke til forskellen...og du vil ikke have noget tab ud af det...

Men det er selvfølgelig bare min mening...og sådan jeg ville gøre det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 23:54   #9
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Andre ville måske bare vente med at spekulere ... indtil pengene stod på kontoen - for medmindre man lige har vundet 17 millioner er det vel (rent statistisk) nærmest en hypotetisk situation?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 00:03   #10
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Hvem betaler gildet...???

Jeg tænkte at man måske kunne få et tilskud til lotto kuponen fra kommunen... jeg mener, nu de kommer til at spare penge, når man vinder 17 mill.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lotto vindere (måske) og eje hus fx. luske Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 28-06-2011 08:28
førtidspensions kone vandt lotto kurtlar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 13-03-2010 12:51
Hvad hvis man vinder i lotto ? amik Dit og Dat 4 05-07-2007 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension