K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2011, 00:56   #41
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

tak popaiya for dit svar.jeg har givet op jeg tror aldrig jeg vil for det bedre men hober jeg kan gore mit bekymringer vedr okonomi mindre ved at soge om ftp so jeg ikke skal blive mere stresset over okonomi da jeg kan ikke magte ret meget.har svert ved at pas min egn hygiejne.jeg har alt for mange smerter i nak ryg skulder og bekkenet.
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 22:23   #42
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

hej allesammen .jeg har det daarliger end for derfor er jeg tilbage efter saalang tid.foler jeg.er der nogen der kan hjelpe mig der er nogen som har truede min mand i tlf og vil lave splittelse mellem mig og min mand


de har osse trude med at sige vi vil gore dine kone fortrad vi ved at hun bor alene med bornene.

efter det har jeg faaet det saa skidt har svert ved at sove .har faaet det meget verre.mine smerter paa min krop er blevet verre.

politi kan ikke gore noget siger de da det er med taletidskort.

er der noget hjelp og hente for at finde ud af hvem det er som truer.jeg har det saa daarligt at jeg er bange for at verre hjem og bange for bare at gaa ud og hanldle.

jeg har det saadan som om nogen forfolger mig.jeg er rigtigt bange.
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 08:30   #43
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Undskyld ; men skriver du ikke tidligere at du har mistet din mand?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 09:41   #44
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Undskyld ; men skriver du ikke tidligere at du har mistet din mand?
Jeg tænkte det samme. Noget hænger ikke sammen
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 16:40   #45
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

det er rigtigt jeg tror jeg fik ikke fortalt det hele.jeg har faaet kerste som ikke bor her i danmark.jeg er vand til og sige mand istedet for at sige kerste.og jeg har barn nr 3 med ham. de 2 andre er med min tidliger mand
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 18:40   #46
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Swinky.

Sidst du skrev, skrev du, at du ikke kunne overskue at gå i bad, ikke kunne overskue at ordne ting der hjemme og meget mere, og nu siger du, at du har fået det dårligere.

Mit bedste råd til dig er, at du tager på psykiatrisk skadestue, og ser om du kan blive indlagt på psykiatrisk afdeling, så du kan få den hjælp du har brug for.

Du har så svært ved at formulere dig overfor dine behandlere og sagsbehandler og så videre, så du er NØDT TIL at komme i trygge rammer hvor du kan få behandling og få hjælp til at overskue alle de der ting.

På psykiatriske afdelinger er der også tilknyttet socialrådgivere som kan hjælpe med kontakten til kommunen.

Du har jo også brug for at der er nogen der hjælper dig med det med din butik!!!! Du ender jo med at gå fuldstændig ned økonomisk.

Du må og skal have hjælp, og du kan ikke selv rumme hvordan du kan få det.

Derfor: Tag på psykiatrisk skadestue.

Det er fuldstændig som en almindelig skadestue. Man kommer når man har ondt i sjælen og får en snak med en læge (psykiater), som vurderer, om man kan blive indlagt. Man kan også bare få en snak og komme hjem igen.

Her kan du finde den nærmeste:
http://www.netdoktor.dk/tema/sorg_krise/psyk.htm


Swinky; hvorhenne er dine børn i alt det her? Bor de hjemme hos dig? Uden at din kæreste bor der? Hvem passer dem, sørger for mad til dem og giver dem omsorg?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 22:46   #47
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

hi. jeg har veret indlagt paa skadestuen.men jeg vil ikke vere vek fra mine born.jeg har det lidt bedre nor jeg er sammen med mine born.det er kun pga bornene jeg lever uden dem vil ikke leve.jeg er allerede meget okonomisk haard ramt.jeg har aupair pige som hjelper mig.det smule energi jeg har bruger jeg ikke paa mig selv.det bruger jeg paa mine born.men jeg kan ikke de samme ting som jeg har kunne og tror heller aldrig jeg kommer til.nor men tilbage til min sporgsmol tror i der er muliighed for at finde personen selvom det er taletidskort.da der er blevet ringet fra det nr til udlandet maa den

person havde tankede kortet op .mht mine butik kommer jeg af med den ene til sep.

jeg er meget nervos for hvordan jeg skal klare mig.bare tanken om det for jeg det rigtigt daarligt

det med at blive indlagt har jeg provet jeg fik det verre at se alle de syge mennesker.

det som om deres problem deres sorg blev mit.

jeg ved ikke hvad der sker med mig i fremtiden.
men jeg hober at bare jeg kan ha energi til at pas paa mig selv.bornene passer jeg paa saa godt jeg kan.

de er mine et og alt og de er det eneste der gir mig gled , jeg kan kun merke lykken pga dem.ellers er mine folleser helt dead.
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 23:07   #48
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zwinky Se meddelelser
hi. jeg har veret indlagt paa skadestuen.men jeg vil ikke vere vek fra mine born.jeg har det lidt bedre nor jeg er sammen med mine born.det er kun pga bornene jeg lever uden dem vil ikke leve.jeg er allerede meget okonomisk haard ramt.jeg har aupair pige som hjelper mig.det smule energi jeg har bruger jeg ikke paa mig selv.det bruger jeg paa mine born.men jeg kan ikke de samme ting som jeg har kunne og tror heller aldrig jeg kommer til.nor men tilbage til min sporgsmol tror i der er muliighed for at finde personen selvom det er taletidskort.da der er blevet ringet fra det nr til udlandet maa den

person havde tankede kortet op .mht mine butik kommer jeg af med den ene til sep.

jeg er meget nervos for hvordan jeg skal klare mig.bare tanken om det for jeg det rigtigt daarligt

det med at blive indlagt har jeg provet jeg fik det verre at se alle de syge mennesker.

det som om deres problem deres sorg blev mit.

jeg ved ikke hvad der sker med mig i fremtiden.
men jeg hober at bare jeg kan ha energi til at pas paa mig selv.bornene passer jeg paa saa godt jeg kan.

de er mine et og alt og de er det eneste der gir mig gled , jeg kan kun merke lykken pga dem.ellers er mine folleser helt dead.
Kæreste zwinky

jeg føler med dig dybt dybt dybt, Men jeg vil også sige, at nogle gange står man ikke med så mange valg - valg der kan føles som pest eller kolera.

Jeg er 100% enig med annagw i at du har brug for hjælp til din psyke, din sag, dit liv. Der er ingen herinde der kan hjælpe dig med dit taletidskort - det er en politisag.

Når det så er sagt læser jeg også, at dine børn giver dig stor glæde, men jeg læse også at hvis ikke de var der, ville du ikke leve. DET ER ET STORT ANSVAR AT LÆGGE PÅ SINE BØRN. Og tro mig - de mærker det, selvom du ikke siger det.

Dine børn fortjener en glad og tryg mor, og selvom du måske ikke lige nu synes psykiatrisk skadestue, er hvad du ønsker, er det måske netop den vej du skal gå, for at din børn kan få hvad de fortjener. Og igen også hvad du fortjener - et godt,trygt og glad liv.

Jeg kan godt umiddelbart forstå din modstand mod det, men modstanden stammer sandsynligvis fra din uligevægt - og derfor er det vigtigt nogle gange at handle på trods. Så vidt jeg læser, har du behov for hjælp til din psyke - og dette forum kan støtte dig i din vej frem - med omsorg og forståelse og vejledning omkring FP - men lige nu står du stille i din psyke, og her kan vi ikke hjælpe - den eneste der kan hjælpe dig er dig selv og dine initiativer til at få det bedre. Et lille bitte første skridt - bed om mere hjælp hos professionelle som kan hjælpe! Det vil føre til det næste lille bitte skridt - en vej, en proces frem mod at få det bedre.

Den vej er din, og kun du kan gå den og træffe nogle fremadrettede valg for dig og dine børn.

Jeg ønsker dig det bedste, og beklager hvis jeg er lidt 'hård'


Sidst redigeret af tigerbia; 29-04-2011 kl. 01:35.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2011, 01:14   #49
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

hej og tak vil jeg sige for din svar .jeg synes ikke du har veret haard.

det med bornene.jeg viser ikke dem mit sorg og prover og vere glad foran dem.du har ret jeg skal ha mere hjelp men jeg har gaaet til phykiater i snart 2 aar og har faaet medicin forskellige.men det har ikke hjulpet.

phsykiatisk skadestue har jeg provet og fik det daarlige og saa mener jeg virkeligt .nogen gang har jeg lyst til at slet ikke se laage eller phsykiater og kun se dem der er glade og har det godt.

det som om jeg for det verre nor jeg gaar hos phsykiater .det minder mig for meget for at jeg er phsykisk syg og handicap.

mht ftp.jeg vil gerne soge tidlige .da min sygdagpenge vil stoppe til okt fik jeg at vide af min sagsbehandler.

saa jeg ikke skal tenke paa okonomi og kun mig selv og bornene.jeg vil gerne ha fred.

hvad synes i efter den trusel ku jeg godt tenke mig og flytte til anden by men jeg vil forst gerne ha min ftp gik igennem saa jeg ikke skal starte forfra.

det kun noget jeg tenkte paa .ved ikke om det er en go ide.men ja jeg vil gerne have fred og ikke skal tenke po okonomi da det er absolut en af min stor bekymring.for jeg ved jeg ikke kan magte noget og foler mig som handicap .

og jeg er glad for at jeg fandt k10.jeg foler mig ikke saa alene lengere som jeg har gjort
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2011, 01:36   #50
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zwinky Se meddelelser
hej og tak vil jeg sige for din svar .jeg synes ikke du har veret haard.

det med bornene.jeg viser ikke dem mit sorg og prover og vere glad foran dem.du har ret jeg skal ha mere hjelp men jeg har gaaet til phykiater i snart 2 aar og har faaet medicin forskellige.men det har ikke hjulpet.

phsykiatisk skadestue har jeg provet og fik det daarlige og saa mener jeg virkeligt .nogen gang har jeg lyst til at slet ikke se laage eller phsykiater og kun se dem der er glade og har det godt.

det som om jeg for det verre nor jeg gaar hos phsykiater .det minder mig for meget for at jeg er phsykisk syg og handicap.

mht ftp.jeg vil gerne soge tidlige .da min sygdagpenge vil stoppe til okt fik jeg at vide af min sagsbehandler.

saa jeg ikke skal tenke paa okonomi og kun mig selv og bornene.jeg vil gerne ha fred.

hvad synes i efter den trusel ku jeg godt tenke mig og flytte til anden by men jeg vil forst gerne ha min ftp gik igennem saa jeg ikke skal starte forfra.

det kun noget jeg tenkte paa .ved ikke om det er en go ide.men ja jeg vil gerne have fred og ikke skal tenke po okonomi da det er absolut en af min stor bekymring.for jeg ved jeg ikke kan magte noget og foler mig som handicap .

og jeg er glad for at jeg fandt k10.jeg foler mig ikke saa alene lengere som jeg har gjort
Hej igen. Det er slet ikke usædvanligt at man får det værre, når man begynder en behandling på den ene eller anden måde. Tvært om er det ganske naturligt. Man tager fat og åbner op for de følelser som i bund og grund gør at man har det svært, og derfor bliver det ofte værre før det begynder at blive bedre, og det kan tage rigtig lang tid.

Jeg tænkte at du måske kunne få en henvisning til en god psykolog eller psykoterapeut - god samtaleterapi er faktisk noget af det bedste, og altid en god ide at kombinere med medicin. Nu kender jeg ikke din psykiatriker, men jeg ved, at ikke alle psykiatrikere har taget en terapeutisk overbygning, og derfor ikke umiddelbart kender til dybdegående samtaleterapi.

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have ro på, og at FTP umiddelbart ville kunne give dig det - men at få FTP er for mange en lang og besværlig vej, hvor psyken ikke altid lige bliver styrket. Så hvis du hægter din lykke, fred og ro op dette alene, kan det have lange udsigter - sorry :-)

Jeg ved du tidligere har spurgt om du skal søge på en paragraf 17 - mange siger dette er en dårlig ide, men måske skulle du overveje at tage en bisidder med op til din SB og få diskuteret din sag igennem, og hvilke tiltag der skal tages for at du kan få det bedre. Igen du er 'nødt' til selv at tage nogle skridt for at komme nærmere end afklaring af din livssituation. jeg kan ikke rigtig gennemskue om du har en god SB eller ej, men det ved du sikkert selv

Er 100% enig i, at K10 er en guldgrube med de mange søde, kompetente og hjælpsomme mennesker.

Held og lykke med det hele
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stor ros til min kommune og SB paf Dit og Dat 23 13-05-2013 12:52
Stor beslutning kalona Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2010 01:21
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10
stor tak til FOA superkok Politik og Samfund 3 05-04-2010 13:06
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension