K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2013, 16:09   #11
magoli
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
magoli er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
hvis du var udstationeret i tjekkiet ,har du så ikke haft nogen forsikringer i forbindelse i med det

min mand er tit i slovakiet og har ekstra forsikringer - arbejdsforsikringer og regnede med han var dækket fuld ud - både på vejen og på arbejdet..

det kommer meget bag på ham hvis det ikke er tilfældet..
han har både forsikringer i dk og i slovakiet pga arbejdet dernede...

stribe ftp
Den eneste forsikring firmaet havde, var den lovpligtige arbejdsskadeforsikring, og så havde vi europæriske rejseforsikring. De har nu efter min ulykke sørget for at de ansatte er bedre forsikret ved arbejde i udlandet, men det hjælper jo ikke mig idag. Har tit undret mig over om der er nogle regler, der afgør hvordan medarbejdere skal være forsikret ved udlandsophold?
Magoli
magoli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:19   #12
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af magoli Se meddelelser
Hej Igkh62
Trafikulykken skete på vej hjem til Danmark fra et udstationeringssted i Tjekkiet, der er en ansvarlig skadevolder som er polak, så jeg er uden skyld. Erstatningen for tabt arbejdsfortjeneste og svie og smerte kører endnu, til april er det 7 år siden. En dansk domstol bestemte i december at erstatningen skal opgøres efter Tjekkisk erstatningslov. Hvilket min advokat der kører sagen mener er forkert. Der er flest tilhørsforhold til Danmark, så han mener den skal opgøres efter danske regler. Ulykken kort, jeg sidder som passager i en dansk indregistreret udlejningsbil, mig og en arbejdskollega kører tidlig om morgenen på vej hjem til Danmark, da en lastbil er ved at lave en U-vending på en 4 sporet hovedvej. Føreren af lastbilen er polak i en polsk indregistreret lastbil. Nej jeg var ikke klar over at der er forskel på at det er en arbejdsskade med eller uden ansvarlig skadevolder, forældelsesfristerne er jeg heller ikke inde i. Men jeg har advokat på i forhold til erstatningen, men det er en langsommelig proces. Men der er en masse ekstra ting der skal føjes til erstatningskravet, da min praktikker i forbindelse med uddannelsen har vist at jeg ikke komme til at arbejde på normale vilkår igen.
Magoli
Hej Magoli
Din sag er kompleks, som du fortæller den. Regler er ikke altid logisk når man kommer til forsikringsdelen.

Det er trykt du har sagen via advokat for den har efterhånden kørt flere år. Mht regler om forældelse er jeg sikker på din advokat har styr på det, så miine spørgsmål var på baggrund af om du havde professionel hjælp på til en kompliceret sag.

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 08-10-2013 kl. 16:29.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:24   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Husk...

Kære Magoli.

Når du modtager skriftlige afgørelser som du ikke er enig i, skal der ankes inden 4 uger = 28 dage på minuttet, en frist der er lovbunden og ufravigelig normalt. 28 dage.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 21:16   #14
magoli
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
magoli er ny på vejen
møde med kommunen

Hej jeg var til møde med kommunen i dag, og fik svar på hvorfor de stopper sygedagpengene.
De hæfter sig ved en dag. Havde jeg været raskmeldt en dag ville jeg være berettiget til sygedagpenge.
loven siger:
Hvis borgeren har været arbejdsdygtig i mindre end 13 uger, har han efter § 26, stk. 1, 2. pkt., kun ret til sygedagpenge, hvis han opfylder beskæftigelseskravet i § 32, stk. 1, og opfylder en af betingelserne i § 27 for at få forlænget sygedagpengene.
De siger, havde jeg været raskmeldt en dag og så sygemeldt mig, så var jeg berettiget til sygedagpenge igen.
det er sådan de tolker principafgørelsen D-107-13.
Jeg var fuldstændig blå i hovedet af raseri, da kommunen selv har dikteret hvordan jeg skulle forholde mig i forhold til A-kassen for at være berettiget til sygedagpenge igen.
Jeg blev ringet op af min sagsbehandler i revalideringen, der dikterede hvad A-kassen skulle skrive for at jeg vil være berettiget til sygedagpenge igen. Jeg fik mailen af A-kassen og sendte den videre til min sagsbehandler, der sendte det videre til sygedagpenge afdelingen.
Det er helt klart kommunen der har lavet fejlen i denne har sag, hvis det er en fejl. Det kunne jo også være bevidst for at få mig ud af systemet. Da de sikkert mener de har hjulpet mig nok i denne sag, ved at revalidere mig Maskinmester.
Hvordan skal jeg forholde mig til det udover at anke afgørelsen?
Der kan vel klages et sted internt i kommunen for at trække deres sygedagpenge stop tilbage?

Sidst redigeret af magoli; 09-10-2013 kl. 21:46.
magoli er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
ophør af sygedagpenge fibro At søge førtidspension 14 10-07-2011 21:37
ophør af sygedagpenge. futtefreja Alt det andet 69 03-04-2011 23:23
sygedagpenge ophør Jepsen10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 25-02-2011 08:44
Sygedagpenge ophør??? Kinnberg Alt det andet 5 22-12-2010 11:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension