K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2014, 12:35   #1
RoNa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
RoNa er ny på vejen
Afslag-hvad gør jeg nu?

Hej alle.

Jeg fik pr.20/12-13 afslag på førtidspension på det foreliggende grundlag. 1: hvad sker der med min sag hvis jeg ikke klager før den fastsatte frist, kan jeg så søge igen senere eller er det lukket land? 2: vil det være en fordel for mig at bede om ressourceforløb, da kommunen jo så vil være forpligtet til at få min afklaret?

På forhånd tak.
RoNa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 13:35   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal klage inden 4 uger
ja du kan snakke med din sagsbehandler omkring et ressourceforløb
det får du dog kun tildelt hvis alle andre muligheder er udtømte
også fleks ned til et par timer om ugen

hvis der ikke sker noget afgørende i din sag, før du søger igen
yderligere lægepapir eller yderligere afklaring af din arbejdsevne
er det spild af tid for alle, da du bare vil få afslag igen.

du må nok skrive lidt mere omkring hvad der stå i dit afslag
ellers bliver det rent gæt om hvad der måtte mangler i din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 17:18   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af RoNa Se meddelelser
Hej alle.

Jeg fik pr.20/12-13 afslag på førtidspension på det foreliggende grundlag. 1: hvad sker der med min sag hvis jeg ikke klager før den fastsatte frist, kan jeg så søge igen senere eller er det lukket land? 2: vil det være en fordel for mig at bede om ressourceforløb, da kommunen jo så vil være forpligtet til at få min afklaret?

På forhånd tak.
Hvad skrev rehabiliteringsteamet i deres indstilling til pensionsnævnet, var det:
-Indstilling til pension ?
eller
Indstilling til afslag på pension ?

I rehabiliteringsteamets indstilling står der hvorfor de indstiller som de gør.
Hvad skriver de ?
Prøv at skrive det her, så kan vi bedre hjælpe dig med at se hvad der evt. mangler i sagen.

Hvad skriver pensionsnævnet som årsag til afslag ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 17:32   #4
RoNa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
RoNa er ny på vejen
Afslag idet vi ikke finder det dokumenteret at din arbejdsevne på det foreliggende grundlag kan anses for varigt nedsat. Vi vurderer også at der ikke foreligger særlige forhold der betyder at det er åbenbart at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings,- revaliderings og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger... Der er henvist til behandlingsforløb på psykoterapeutisk afsnit, det fremgår ikke af det foreliggende dokumentationsgrundlag om denne behandling er påbegyndt. Der er muligvis kognitive forstyrrelser på baggrund af misbrug og depression, men dette er ikke nærmere undersøgt. Det fremgår du er 35 år, samlevende og født i Grønland og der er beskrevet en svært belastet opvækst og tidlig debut i et betydeligt misbrug af alkohol og andre rusmidler. Der er begrænset erhvervstilknytning og ingen afsluttet uddannelse, du er beskrevet som velbegavet og har været optaget på Musikkonservatoriet. Vi har lagt vægt på der ikke har været et længerevarende terapeutisk behandlingsforløb, for den psykiske problemstilling. Din tilstand kan således ikke på det foreliggende dokumentationsgrundlag vurderes som stationær og varig. Ud fra de foreliggende oplysninger i sagen, finder vi ikke grundlag for at fastslå at fremtidig behandling ikke afgørende kan have indflydelse på funktionsevnen. Vi kan efter vores opfattelse heller ikke udelukkes at en livskvalitetsforbedrende behandling også kan være med til at bedre funktionsniveauet. Hensynet til din unge alder er indgået i vurderingen.

I min sag indgår der udtalelse fra både privatlæge og psykiater, begge siger at min arbejdsevne er varigt nedsat.

Sidst redigeret af RoNa; 06-01-2014 kl. 17:46.
RoNa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 17:44   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Endnu engang kan en sag stå og falde på kravet om dokumentation.

Det der står er simpelthen at der ikke er dokumentation nok.

Uanset hvad man fejler, så er det fuldstændig ligemeget set i forhold til kommunen, hvis det ikke er dokumenteret.

ALT skal være dokumenteret og beskrevet, ned i mindste detajle, og gerne fra flere forskellige vinkler.
Alt skal være prøvet, ja ikke bare alt, men alt+++

Når de efterlyser dokumentation, så er der ingen grund til at klage, for så bremses sagen i den tid.

Det der skal ske nu er at der skal indhentes dokumentation så sagen atter kan indstilles.
Der vil sikkert blive indhentet lægelige dokumenter og du vil blive sendt i afklarende forløb, arbejdsprøvning, misbrugsbehandling mm. inden dokumentationen er på plads.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 17:52   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære RoNa.

Fremover bliver du her på din tråd, som du altid kan vende tilbage til, når der dukker flere spørgsmål op i fremtiden.

Læs og forstå disse begynderråd, som er gavnlige at kende.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Når en borger modtager en afgørelse, som man ikke er tilfreds med har man mulighed for at anke. Det står nederst, ofte med små bogstaver i dit afslag.

En ankefrist er 4 uger = 28 dage og er en lovbunden frist der ikke bliver dispenseret fra, udover i meget få tilfælde. Hvis man ikke overholder denne frist mister man ankemuligheden.

Om du skal anke kan jeg ikke råde om i første omgang. Men læs begynderråd og vend tilbage.

Du har søgt pension iht §17 på det foreliggende grundlag.

Hvem har rådet dig til det?

Kender du ALLE dokumenter i din journaler fra alle dem du har været i forbindelse med, læger, hospitaler etc.? Se begynderråd under aktindsigt.

Kommunen er IKKE interesseret i diagnoser, men udelukkende din arbejdsevne.

Men nu skal du, uanset hvad, have en dialog med hvilke planer kommunen ønsker at igangsætte for dig.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 06-01-2014 kl. 17:55.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 18:08   #7
RoNa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
RoNa er ny på vejen
Hej, tak for jeres svar. Jeg har været her hele tiden men siden har ikke opdateret gg
Da kommunen ikke ville indstille mig til hverken flex eller pension besluttede jeg at søge selv.. min sagsbehandling er blevet trukket i langdrag og jeg kunne ikke få min sagsbehandler til at agere, så jeg tog beslutningen om at søge selv.
Jeg har alle dokumenter der indgår sagen, allesammen udtalelser osv. som jeg selv har indhentet fra de forskellige behandlere.

Min sag startede tilbage i 2012, så rehabiliteringsteamet var ikke opfundet endnu..

Sidst redigeret af RoNa; 06-01-2014 kl. 18:12.
RoNa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 19:56   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af RoNa Se meddelelser
Jeg har alle dokumenter der indgår sagen, allesammen udtalelser osv. som jeg selv har indhentet fra de forskellige behandlere.
Hvis du har "mere" end det kommunen har, så skal du se og få det indleveret.

Men ifølge det du skriver, er det en hel del der mangler, ja faktisk rigtig meget der mangler at blive dokumenteret.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 19:57   #9
RoNa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
RoNa er ny på vejen
Lidt udvidet forklaring

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det der står er simpelthen at der ikke er dokumentation nok...

..Det der skal ske nu er at der skal indhentes dokumentation så sagen atter kan indstilles.
Der vil sikkert blive indhentet lægelige dokumenter og du vil blive sendt i afklarende forløb, arbejdsprøvning, misbrugsbehandling mm. inden dokumentationen er på plads.
Angående dokumetationen, så har kommunen ikke indhentet et eneste stykke papir selv, alt hvad der ligger i min sag har jeg selv fremskaffet.. jeg aner ikke hvordan jeg skal "tvinge" dem til at hente de oplysninger de skal bruge..? Jeg har givet udvidet fuldmagt til min sagsbehandler men hun har ikke benyttet sig af den.
Al fremgang i min sag de sidste 4 år har jeg selv stået for. Mine forslag om først flex og senere pension er blevet afvist, men der kommer ikke nogle alternativer. Der er ikke blevet indhentet speciallægeerklæring eller andre udtalelser.. jeg søgte i 2012 og sagen har varet 1 år pga "arbejdspukkel".

Hvis jeg ikke klager over afgørelsen aner jeg ikke hvor jeg ender, og er bange for at blive tabt på gulvet mere end jeg er i forvejen..

Suk, jeg er desperat! Så forslag, erfaringer er meget velkomne
RoNa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 20:06   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af RoNa Se meddelelser
Angående dokumetationen, så har kommunen ikke indhentet et eneste stykke papir selv, alt hvad der ligger i min sag har jeg selv fremskaffet.. jeg aner ikke hvordan jeg skal "tvinge" dem til at hente de oplysninger de skal bruge..? Jeg har givet udvidet fuldmagt til min sagsbehandler men hun har ikke benyttet sig af den.
Al fremgang i min sag de sidste 4 år har jeg selv stået for. Mine forslag om først flex og senere pension er blevet afvist, men der kommer ikke nogle alternativer. Der er ikke blevet indhentet speciallægeerklæring eller andre udtalelser.. jeg søgte i 2012 og sagen har varet 1 år pga "arbejdspukkel".
Så må du ganske enkelt holde dig til, og holde dem til ilden...

Jeg fik kørt dem så trætte på jobcenteret, pga. utallige opkald, så snart der var gået 2 dage mere med noget end der skulle efter min mening, så til sidst blev jeg udredt med henblik på pension.

Og jobcenterets arbejdspukkel...
Enhver forsinkelse i din sag skal være begrundet i dine forhold, og ikke i hvordan politikere og jobcentre har valgt at tilrettelægge arbejdsgangen.
Det kan du hilse og sige fra mig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension