K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2012, 14:45   #1
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hvad blev der af sidste års debat om tvangsmedicinering af dagpenge-modtagere ?

Er der nogen der ved hvor debatten sluttede henne da der sidste år var en stor debat om tvangsmedicinering med lykkepiller af sygedagpenge-modtagere ?

Ved nogen hvad det endte med ?

Det lyder ifølge en sagsbehandler fra kommunen som om man kan blive trukket i sin kontanthjælp såfremt man ikke vil købe den medicin en psykiater foreslår én, selv om man har prøvet til med flere forskellige mærker. Min sagsbehandlers kommentar lød jamen så ved du da i det mindste hvilke mærker du får det dårligt af

Kan det passe at de må være så vedholdende omkring medicin også når éns egen praktiserende læge siger at nu er det nok ?

Tror I at kommunen får psykiateren til at tjekke én om man så også tager medicinen og ikke kun har nøjedes med at købe den ?

Hvad gør man når man dårlige erfaringer med lykkepiller og bare ikke orker at skulle afprøve div. mærker af dem blot for at glæde kommunen ?
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 14:57   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Birkes-musen ...... Nej, jeg ved ikke hvor sidste års debat omkring sagsbehandleres tvangsmedicinering blev af .....Jeg regner med at den løb ud i sandet som så mange andre vigtige spørgsmål .....

Jeg vil dog lige sige til dig at din sagsbehandler ikke er læge, så han/hun har bare at rette sig efter din praktiserende læge eller evt. speciallæge!

Så på med vanten hvis din sagsbehandler forsøger at presse dig og opsøg din læge og fortæl hvad sagsbehandleren forsøger på!

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 15:09   #3
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Kære Birkes-musen ...... Nej, jeg ved ikke hvor sidste års debat omkring sagsbehandleres tvangsmedicinering blev af .....Jeg regner med at den løb ud i sandet som så mange andre vigtige spørgsmål .....
Ej, ved en nu hvad, hvis du er utilfreds med at debatter løber ud i sandet har du sandelig også selv et ansvar for at holde dem igang !
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 15:46   #4
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
De kan ikke tvinge dig til at tage medicin -så det er nok bare tomme trusler. Ved en ansøgning om fleks eller førtidspension kan de sige du ikke er færdigbehandlet men når din læge også har sagt slut burde det ikke blive et problem!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 16:24   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kære @ABC

Nu er du ret urimelig...eller også har du ikke selv forsøgt at holde gang i sådan en debat...imellem hovedpersonerne...

Jow man kan holde gang i den her feks på K10....men man har ikke en chance for at holde gang i den imellem dem der burde diskutere dette...eller i medierne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 17:22   #6
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Kære @ABC

Nu er du ret urimelig...eller også har du ikke selv forsøgt at holde gang i sådan en debat...imellem hovedpersonerne...

Jow man kan holde gang i den her feks på K10....men man har ikke en chance for at holde gang i den imellem dem der burde diskutere dette...eller i medierne...
Det jeg reagerer på er at der bliver banket et hoved ind i en mur, over at en debat er gået i sig selv her på siden, ikke over at det sker ude i samfundet.

Hvis man vil være sikker på at en debat fortsætter kan man jo som minimum trække sagen frem med mellemrum.

Jeg synes det der blev skrevet var en dyb kritik af at ting går i stå her på siden, at påpege det, kan jeg ikke lige se det urimelige i.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 18:27   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15927

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 19:58   #8
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Smile Ikke skændes !

Nej nej, det var den debat der var oppe i alle medier sidste år hvor man hørte at folk på sygedagpenge blev tvunget til at tage lykke-piller mod deres vilje. Så nåede jeg ikke at følge så meget med i tv og aviser at jeg egentlig fandt ud af hvad det hele endte med... og så tænkte jeg at nogen herinde fra måske havde nået at høre mere end mig.

Der kan jo ske misforståelser det er da helt normalt
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 22:53   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm hvor læser du at det var debatten her i forummet der blev snakket om...

Det står ingen steder...

Så måske man lige skulle slappe lidt af med kritikken....

Det hjælper ihvertfald ikke på den gode omgangstone der SKAL være herinde....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 01:39   #10
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Du har fuldstændig ret Birke-musen ...... det var også den debat (og andre i medierne) jeg refererede til og Kære §ABC jeg beklager meget at jeg ikke var mere præcis i min formulering. Det må både du og alle andre undskylde mange gange.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidste chance: Bydelreporter kurset, for sidste gang. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 12-08-2013 13:46
Så blev man endlig ansat i fleks job, hvad får jeg før skat. HvadNuLilleDu Spørgsmål ang fleksjob 7 27-06-2013 07:27
det blev idag jeg blev godkendt nikkoshadow Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 12 17-06-2011 22:25
Cavling-modtagere udfordrer Barfoed buster Politik og Samfund 3 16-01-2011 12:31
Tvangsmedicinering af sociale klienter? Tante Ana Det er da strengt ! 13 06-07-2009 13:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension