K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2011, 15:25   #1
macca
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
macca er ny på vejen
Stop af sygedagpenge!

Hej
Ny her på K10, men har læst en del i andre indlæg. Jeg er sygemeldt med stress fra 15/9-10, som er blevet til PTSD og nu skal jeg til psykiater om mulig ADHD diagnose.
Jeg er pt. i virksomhedspraktik inden for mit fag og det er svært. Mine sygedagpenge ophører lige om lidt og der kan i følge min sagsbehandler være problemmer med at få dem forlænget. Der er også en extren konsulent på min sag, men hvor meget har han at skulle have sagt i min sag? Jeg kan læse mig frem til at jeg måske kan forlænge mine sygedagpenge via. pgra.27 stk,3 eller 4. Men skal jeg så stadig være i virksomhedspraktik?? Håber der er nogen der kan hjælpe mig igennem denne tåge af måsker?
RedigerAnmeld
macca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 19:51   #2
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af macca Se meddelelser
Hej
Ny her på K10, men har læst en del i andre indlæg. Jeg er sygemeldt med stress fra 15/9-10, som er blevet til PTSD og nu skal jeg til psykiater om mulig ADHD diagnose.
Jeg er pt. i virksomhedspraktik inden for mit fag og det er svært. Mine sygedagpenge ophører lige om lidt og der kan i følge min sagsbehandler være problemmer med at få dem forlænget. Der er også en extren konsulent på min sag, men hvor meget har han at skulle have sagt i min sag? Jeg kan læse mig frem til at jeg måske kan forlænge mine sygedagpenge via. pgra.27 stk,3 eller 4. Men skal jeg så stadig være i virksomhedspraktik?? Håber der er nogen der kan hjælpe mig igennem denne tåge af måsker?
RedigerAnmeld
Altså først og fremmest er der milevid forskel på 27,1,3 og 27,1,4

Med 27,1,3 er kravet, at du med behandling kan komme tilbage til ordinær beskæftigelse på det niveau du var på før.

Med 27,1,4 bliver du forlænget med henblik på at afgøre, om du skal have fleks eller pension.

Du kan selvsagt IKKE være kandidat til begge dele på en gang.

Hvad er formålet med din virksomhedspraktik?
Hvad siger din psykiater om din fremtid?
Hvornår har du tid til udredning for adhd?
Hvordan går det i din virksomhedspraktik (hvor mange timer er du på)?
Hvor længe har du været i virksomhedspraktikken?

Det er lettest at give svar, hvis der er lidt mere info, så kom med så meget du synes du har lyst til, så er det lettere at komme med bud
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 00:05   #3
macca
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
macca er ny på vejen
Hej Håber,
Formålet med min praktik har været at få mig hurtig tilbage på arbejdsmarked igen! Men det har været noget af en nedtur for mig, da det har været svært feks. at sidde til personalemøde og kunne holde fokus på samtaler, hvor der har været meget støj og mange der taler på engang. Har svært ved at holde focus. Jeg har været i virksomhedspraktik siden starten af september og er nu på 11 timer om ugen. Ang. ADHD har jeg tid hos psykiater i januar og skal nok regne med 3 samtaler. jeg er henvist af både psykolog og læge. Mine sygedagpenge udløber pr.1/12. Vil det giver mening at forsætte i en virksomhedspraktik, før jeg ved hvor arbejdsduelig jeg er og om jeg har adhd( som det godt nok tyder på, at jeg på den ene eller anden måde har)?

Sidst redigeret af macca; 23-11-2011 kl. 00:37.
macca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 09:02   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvor lang tid har du været i praktik, og hvornår forvendtes du færdi?

Har de varslet sygedagpengestop skriftlig, og hvilke begrundelser?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 10:38   #5
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af macca Se meddelelser
Hej Håber,
Formålet med min praktik har været at få mig hurtig tilbage på arbejdsmarked igen! Men det har været noget af en nedtur for mig, da det har været svært feks. at sidde til personalemøde og kunne holde fokus på samtaler, hvor der har været meget støj og mange der taler på engang. Har svært ved at holde focus. Jeg har været i virksomhedspraktik siden starten af september og er nu på 11 timer om ugen. Ang. ADHD har jeg tid hos psykiater i januar og skal nok regne med 3 samtaler. jeg er henvist af både psykolog og læge. Mine sygedagpenge udløber pr.1/12. Vil det giver mening at forsætte i en virksomhedspraktik, før jeg ved hvor arbejdsduelig jeg er og om jeg har adhd( som det godt nok tyder på, at jeg på den ene eller anden måde har)?
Altså du finder jo ud af, hvor arbejdsduelig du er gennem en afprøvning i form af fx virksomhedspraktik. At du får diagnosen ADHD gør ikke nogen forskel ifht hvorvidt du er arbejdsduelig som du kalder det. Men hvad siger din sb om virksomhedspraktikken?

Den eksterne konsulent der er tilknyttet, er det ifbm din virksomhedspraktik eller hvor kommer denne ind?

Og som popiae skriver - har du fået skriftelig besked om stop af sdp og med hvilke begrundelser?

Umiddelbart ser jeg problemet i at du netop afventer psykiatrisk udredning. Hvis det viser sig du har adhd skal du formentlig først derefter i gang med at afprøve medicin og det kan sagtens tage flere måneder at finde rette dosis og produkt.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:23   #6
macca
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
macca er ny på vejen
Først tak for svarene og spørgsmålene :-)Virksomhedspraktiken stopper 3/12. Jeg har i løbet af forløbet fundet ud af at det er svært at fungere som pædagog igen
Jeg har ikke fået noget skriftligt om at mine sygedagpenge stopper. Kun et brev om at det skulle tages op. men jeg kontaktet selv sb, for at høre om hvad der skulle ske i sidste uge. Den eksterne konsulent, har ikke kontaktet mig om opfølgning omkring sdp og videre forløb med virksomhedspraktik. Har møde imorgen med min sb på jobcenter.
macca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 23:10   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Måske en god ide at tage din fagforening med?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension