K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2011, 20:35   #11
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
LUM, tusind tak for dit svar!

Jeg har selv ledt og ledt og kunne nemlig heller ikke finde ud af HVAD de 10 dage dækker. Jeg fik mine sagsakter igår 7 juli. Så i princippet bør jeg jo være ligeglad NU. Men jeg prøver at hjælpe andre videre i systemet, og jeg vil gerne gøre det korrekt, og netop DERFOR undrer jeg mig over at det ikke skrives tydeligere.

Og selvfølgelig skal man vælge sine kampe - jeg hat kun klaget ÉN gang tidligere på 4 år! Grunden til jeg valgte at klage lige netop her, er at min sd udløber "lige om lidt" og jeg vil gerne forberede mig lidt INDEN jeg evt får partshøring pga afslag - eller i bedste fald får forlængning.

Det er jo LIDT mærkeligt mine kopier er udskrevet og underskrevet af min sb'er dagen efter jeg klager - og at jeg ikke har hørt et kvæk før det! Men men...

Jeg har gået hele dagen og overvejet om jeg skal sende en mail til min sb'er. Simpelthen skrive at jeg har modtaget akterne og gennemlæst disse. Og at jeg beklager klagen, men at det ikke oplyses nogen steder om det er det ene eller andet der gælder - og at der i borgers tilfælde gælder kalenderdage, og at jeg derfor forventer det samme fra kommune. Samtidig vil jeg gøre opmærksom på at der er fejl i de papirer der foreligger - til trods for det jo ikke er en partshøring....

For som frk konfliktsky og "hej jeg vil ikke skabe problemer for nogen eller blive upopulær" har jeg det faktisk rigtig dårligt over dette! Skrækkeligt som vi påvirkes på så underlige måder og faktisk blir halv paranoide i dette system

__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 11:17   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hejsa
Nej jeg opfatter dig absolut ikke som et "brokkehoved".
Ja de 10 dage er 10 arbejdsdage. Jurist siger, at der ellers ville stå kalenderdage.
Min kommune har også yderligere lukkedage omkring diverse højtider.
Desværre er der kun sanktionsmuligheder over for kommunen, hvis frister ikke overholdes i sager, hvor det er kommunen, der har truffet en afgørelse, som kan ankes. Det er ikke særlig retfærdigt. De frister, som kommunerne skriver på deres web er og bliver hensigtserklæringer og ganske sanktionsfrie. Ikke særlig rart. Mener absolut en kommune bør informere borgeren, hvis de nævnte frister ikke kan overholdes. Det er vel blot almindelig høflighed. Men som tidligere nævnt, vil jeg da altid spørge ind til sagen, hvis den syltes.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 03:08   #13
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære allesammen

Den har været op at vende før herinde.

Det er IKKE arbejdsdage !

Det er KALENDERDAGE !

Se i vores allesammens "Bibel" : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Side 136 :

Når en borger beder om aktindsigt i sin sag,
bør anmodningen imødekommes straks.
Ifølge FVL § 16, stk.2, skal det ske inden for 10 dage.
Ved dage forstås kalenderdage.
Der bør normalt udleveres fotokopier af alle de akter,
der er blevet bedt om – gratis, hvis det er første anmodning.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 12:00   #14
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære allesammen

Den har været op at vende før herinde.

Det er IKKE arbejdsdage !

Det er KALENDERDAGE !

Se i vores allesammens "Bibel" : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Side 136 :

Når en borger beder om aktindsigt i sin sag,
bør anmodningen imødekommes straks.
Ifølge FVL § 16, stk.2, skal det ske inden for 10 dage.
Ved dage forstås kalenderdage.
Der bør normalt udleveres fotokopier af alle de akter,
der er blevet bedt om – gratis, hvis det er første anmodning.
TUSIND tak Florken....

Lige netop det jeg manglede - ikke bare i forhold til mig selv, men også i forhold til at hjælpe andre
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 08:06   #15
joa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Lokation: københavn
Alder: 54
Indlæg: 29
Styrke: 15
joa er ny på vejen
vedr. aktindsigt jobcentret Musvågevej

jeg er ved at hjælpe en god ven med hans sag.
jeg har fået underskrevet fuldmagt af ham til at anmode om aktindsigt
fuldmagten og anmodningen om aktindsigt sendte jeg den 17/6 2011 den 12/7 2011 sendet jeg en rykker og har stadig ikke hørt en lyd fra dem.
jeg har før sendt mail til min egen sagsbehandler uden at få svar, derfor valgte jeg at sende med post danmark denne gang.
hvem skal jeg sende klagen til når Musvågevej ikke svare på de breve/mail man sender?
håber nogen kan hjælpe mig lidt videre
joa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 10:56   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af joa Se meddelelser
jeg har før sendt mail til min egen sagsbehandler uden at få svar, derfor valgte jeg at sende med post danmark denne gang.
Post Danmark laver også fejl.

Det sikreste er, at gå op på kommunen og aflevere tingene ved skranken og bede om en kvittering på, at de har modtaget det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 12:01   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Næste rykker(gør det bare nu) sendes til ansvarlig afd., samt evt direktør for området.
Med kopi til den du tidligere har sendt til.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 07:22   #18
joa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Lokation: københavn
Alder: 54
Indlæg: 29
Styrke: 15
joa er ny på vejen
Takker for jeres råd, jeg har nu printet de breve ud jeg har skrevet fundet navnet på centre chefen for Musvågevej, og i dag tager jeg så der ind og afleverer det personligt samt beder om kvittering på at det er modtaget, men hvor er det dog bare irritereene at det skal være så besværligt. og s¨tænker man da lidt over at hvis jeg ikke overholder en frist så er der ballade og træk i kontanthjælp, og de er helt ligeglade men om det er post danmark eller lukket internet eller hvad der nu er skyld i at man ikke har overholdt en aftale.
nå, men det er nu engang systemet i danmark GAB ønsker jer alle en god dag og tak for alle de gode råd og vejledninger man kan få her på k10
joa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktindsigt - klage? - til hvem? saksen Spørgsmål ang fleksjob 2 29-04-2013 18:57
Afslag på FTP klage frist ? Lupo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-12-2012 21:01
Ang. klage frist c.l.e.o. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 13-09-2012 09:15
HURTUGT SVAR: Frist for bemærkninger til partshøring VS. aktindsigt Bellini Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 28 29-01-2011 15:53
Opfølgning klage over aktindsigt LUM Dit og Dat 12 28-02-2009 02:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension