K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2008, 19:53   #1
aladdin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 15
Styrke: 17
aladdin er ny på vejen
hvad gør jeg nu???

Jeg har lige været i jobprøvning, men måtte stoppe det pga jeg er startet på medicin som gør mig skidt tilpas. Min læge mener nu at fleksjob ville være rigtig godt til mig, men kan jeg allerede søge om det nu? får jo intet at vide af sagsbehandleren om hvad der videre skal ske med mig.
aladdin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2008, 22:33   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal have en aftale med din sagsbehandler, og så går jeg ud fra, at din ressourceprofil skal opdateres.

Så kan du jo undervejs sige, at du gerne vil bevilges fleksjob, men jeg husker ikke dit hidtidige forløb.

Men ALT andet skal være prøvet først, før du bevilges fleks, og det KAN tage lang tid, dog ikke altid.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 10:14   #3
aladdin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 15
Styrke: 17
aladdin er ny på vejen
hej zuza

Har været sygemeldt siden 1 maj 2007. Kom så i jobprøvning fra d 1 januar, men måtte jo så stoppe igen. Jeg har prøvet akupunktur, psykolog, og er nu igang med medicinisk behandling for den angst. Men får det kun dårligere af medicin, så det tror jeg heller ikke er sagen for mig. Men er det så for tidligt at søge om fleks endnu?
aladdin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 11:21   #4
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Nu skal du først og fremest igennem din behandling og så skal man jo se om det virker, kan jo være du for det super bagefter og bare er klar på det hele, hvem ved.. Det kan også være det ikke hjælper og du så i samråd med din læge kan finde en anden behandlings mulighed. Men i den tid er du sygemeldt og før man for flexjob skal alt væreudtømt og afprøvet. For det kan lige så godt være en revalidering de mener man skal have. Du kan gå ind på www.boger.dk der står lidt om det hele hvis du søger derinde også omkring hvordan loven er. Håber det kan hjælpe lidt, da jeg ved at det tit og ofte er sådan at de ting man ikke kan se lige med et hos kommene(mistet ben, arm osv) så skal man kæmpe i mange år for og få den rette hjælp. Men synes skal tænke mere på nu og få buk med din sygedom, for før er du jo heller ikke i stand til alt det andet...
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 12:58   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
aladdin det er helt rigtigt hvad færdeselsuheld skriver.

Du skal tænke på at så længe du er i behandling og der er en mulighed for en bedring og så er din sygdom ikke stationær og dermed kan man ikke tage stilling til div muligheder...

men har du fra læge side at din sygdom er stationær så skulle der ikke være noget galt for at du allerede nu kom i gang med at gøre noget ved din sag

Derfor kan du jo godt prøve at bestille en tid hos kommunen og din sagsbehandler og bede om at få oplyst hvad planener er og hvad der nu skal ske, du kan også sagtens sige at du selv tænker i retningen af fleksjob og høre hvad responsen er på det.

der er kun 3 måneder til du rammer det magiske 1 års loft, så jeg ville da helt sikkert allerede nu, gå til kommunen og høre hvad handlingsplanen er sige at jeg gerne ville komme i betragtning til en fleksvisitation og så tage den derfra....
Kommunen må jo have en ide om hvad de mener der skal ske og hvordan de vil hjælpe dig til arbejdsmarkedet, det skal de nemelig have ..

jeg kan ikke huske om du har fået aktindsigt ellers så sørg for at få søgt en sådan , så kan du ud af de papir også se hvad de har skrevet og har af betragtninger omkring dig ..
Du kan hente aktindsigterklæring her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html


og så vil jeg også anbefale dig at være i god tid med at finde ud af at dine rettigheder er og hvordan kommunen skal udarbejde en sag og hvordan de skal agere og det kan du læse om her http://www.social.dk/netpublikatione...ublication.htm

Nu kan jeg ikke lige huske hele din sag, så kan godt være at jeg gentager mig selv

men hvorom alt er så vil jeg også råde dig til at finde ud af hvordan kommunen laver en arbejdsevnevurdering, på den måde kan du være på forkant med tingene og få dem rettet hen af vejen, i stedet for at det hele løber af sporet som vi jo desværre ser den ene gang efter den anden her på siden....

og det bringer mig så til linket her http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf det er en bog om hvordan man vurdere arbejdsevne ....

hmmmm ja det er sgi da meget læse arbejde, men i den lange ende vil du blive glad for at kende reglerne og lovene , der er desværre noget der tyder på at det er borgerne der skal vide hvordan en sag udarbejdes og ikke kommunen så det er hårdt arbejde at være syg

Også kan du jo selvfølgelig også spørge os til hver en tid, men vi kan desværre jo ikke hoppe i dine sko og kæmpe din kamp for dig.

Også lige en sidste ting... anskaf dig en optager og optag møderne om det skal være med eller uden din sagsbehandlers viden det er op til dig , men optag det....

Mange gange når du kommer ud fra møderne så sidder man og husker kun det katastrofale og syntes det er gået så dårligt , der kan det være en kæmpe hjælp lige at høre det der er sagt og få sorteret skidt fra kanel.

Og derud over er det jo en rigtig god dokumentation hvis det skulle vise sig at du fik en af de mindre sandfærdige sagsbehandlere eller jobkonsulenter

og en bisidder med er også altid en god ide ....

Håber at du kan overskue det hele

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension