K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2010, 22:27   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Tidsbegrænset visitering til fleksjob?

Hej.

Jeg vil lige høre, om I ved om det er muligt blive visiteret til fleksjob midlertidigt?

Spørgsmålet har bagrund i, at jeg er sygemeldt og nu på kontanthjælp.
Jeg har ikke en sikker diagnose, men flere forskellige muligheder/teorier "at vælge imellem". Se evt. mine tidligere tråde.

Problemet er nu, at den sidste speciallægeerklæring lyder på, at jeg formodentlig bliver rask spontant over de næste 2 år. Øvrige lægeerklæringer lyder på varig sygdom.

Min sagsbehandler at udtalt, at da jeg bliver rask spontant kan jeg ikke visiteres til fleksjob, men skal forblive på kontanthjælp de næste par år. Skønne udsigter ikke sandt ....

Er der ikke en "passende kasse" de kan putte mig i, mens jeg venter på at blive rask?

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 22:31   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nej der er ikke noget, som hedder midlertidigt fleksjob.

For at få fleksjob skal mulighederne være udtømte, før man kan få fleksjob.
Iøvrigt er det ikke diagnoser, man skal kigge på, men selve den varige nedsatte arbejdsevne.

Jeg tænker på, at måske revalidering er noget for dig. Revalidering kan være vejen til senere fleksjob. Det var sådan jeg fik det i hvert fald. Hvis lægerne allerede nu mener, du har har nedsat arbejdsevne og skånehensyn i forbindelse med arbejdet, kunne du måske nævne det for din sagsbehandler, om revalidering ikke var en god mulighed.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 00:23   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Helt enig med Curls, hvis altså du kan magte en revalidering nu....

Men ellers er det korrekt, at kontanthjælp er den eneste kasse, selvom det er i modstrid med reglerne om at skulle stå til rådighed for arbejdsmarked.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 07:39   #4
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Tak for jeres svar - lige hvad jeg forventede, men ikke håbede at høre.

Problemet er, at visitation til fleksjob er afslået én gang ( anken er igang ) og revalidering er blevet afvist, da jeg har en længerevarende uddannelse i rygsækken. Jeg har så aldrig brugt min uddannelse, men istedet arbejdet på fabrik.
Fleksjob blev i første omgang afslået af kommunen, da jeg ikke har en sikker diagnose.
Nu kom så den sidste speciallægeerklæring, hvilket virkelig går mig på. Især, da jeg ikke tror på, at jeg bliver spontant rask igen. Har ikke mærket fremgang de sidste 2 år.

Jeg er pt. aktiveret med 20 timer i ugen på et sted, der virkelig tager hensyn til mine problemer og behov for pauser.

Jeg forstår ikke, hvorfor jeg ikke kan visiteres til fleksjob - så vidt jeg har forstået skal det jo tages op ( = kontrolleres ) efter 2 år. Det må da være bedre, at jeg bliver delvis selvforsørgende, end at jeg sidder på kontanthjælp resten af mine arbejdsår. Jeg har før kæmpet mig fra kontanthjælp til job og dagpenge - nu skal jeg starte forfra.

Hilsen
Cordulla
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 15:29   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cordulla Se meddelelser
Tak for jeres svar - lige hvad jeg forventede, men ikke håbede at høre.

Problemet er, at visitation til fleksjob er afslået én gang ( anken er igang ) og revalidering er blevet afvist, da jeg har en længerevarende uddannelse i rygsækken. Jeg har så aldrig brugt min uddannelse, men istedet arbejdet på fabrik.
Fleksjob blev i første omgang afslået af kommunen, da jeg ikke har en sikker diagnose.
Nu kom så den sidste speciallægeerklæring, hvilket virkelig går mig på. Især, da jeg ikke tror på, at jeg bliver spontant rask igen. Har ikke mærket fremgang de sidste 2 år.

Jeg er pt. aktiveret med 20 timer i ugen på et sted, der virkelig tager hensyn til mine problemer og behov for pauser.

Jeg forstår ikke, hvorfor jeg ikke kan visiteres til fleksjob - så vidt jeg har forstået skal det jo tages op ( = kontrolleres ) efter 2 år. Det må da være bedre, at jeg bliver delvis selvforsørgende, end at jeg sidder på kontanthjælp resten af mine arbejdsår. Jeg har før kæmpet mig fra kontanthjælp til job og dagpenge - nu skal jeg starte forfra.

Hilsen
Cordulla
Selvom du har en uddannelse, synes jeg da godt, man kan komme på revalidering. Jeg havde selv en uddannelse, da jeg kom på revalidering, men de mente, jeg skulle afklares om, hvor meget jeg kunne klare mig i et arbejde, da de godt kunne se i forvejen, at jeg havde skånehensyn. Da jeg var i revalidering, vurderede de, at jeg ikke behøvede mere fagligt uddannelse, da de syntes, jeg kunne en del.
Nogle bliver omskolet til en anden uddannelse, hvis man ikke længere kan arbejde med den uddannelse, man har (arbejdsfunktioner osv.). Jeg synes næsten, at du skulle prøve at søge om at komme på revalidering. Og hvis de vil give dig afslag, så få afslaget på SKRIFT! Det er meget vigtigt, da du har som retssikkerhed retten til at klage over et afslag. Man har 4 uger til at klage over deres afslag.
Din arbejdsgiver kan også henvende sig til kommunen og oplyse dem, at du har nogle skånehensyn, som der bør tages hensyn til.
Du skal dog også være opmærksom på, at der kan fås hjælpemidler til arbejdspladsen via jobcentret, hvis det kan afhjælpe nogen problemer.

Du burde høre til gruppen som er ledig på grund af anden årsag. Altså bør de undersøge og hjælpe dig frem i systemet, da du har skånehensyn.

Hvad er deres mål nu med dig? Har du en ressorceprofil?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 21:48   #6
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej Curls.

Kommunens "plan" på papiret er "ordinært arbejde" - det kan jeg jo bare ikke, så det må vente mens jeg venter på at blive "spontan rask" - altså kontanthjælp.

RP´en er næsten opdateret - igen. Der skal lige føjes det sidste ½ års aktivering til. Resten er uændret.

Mit helbred er det samme, som for 1 år siden. Det spontane mirakel lader vente på sig Som du kan høre, tror jeg ikke på den ide, men det ville da glæde mig, hvis det skete, så jeg slipper for denne belastende situation.
Ét er at slås med helbredet, noget helt andet er at få andre til at indse, hvordan man har det.

Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 22:33   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cordulla Se meddelelser
Hej Curls.

Kommunens "plan" på papiret er "ordinært arbejde" - det kan jeg jo bare ikke, så det må vente mens jeg venter på at blive "spontan rask" - altså kontanthjælp.

RP´en er næsten opdateret - igen. Der skal lige føjes det sidste ½ års aktivering til. Resten er uændret.

Mit helbred er det samme, som for 1 år siden. Det spontane mirakel lader vente på sig Som du kan høre, tror jeg ikke på den ide, men det ville da glæde mig, hvis det skete, så jeg slipper for denne belastende situation.
Ét er at slås med helbredet, noget helt andet er at få andre til at indse, hvordan man har det.

Cordulla.
Det kan jeg godt forstå, det kan virke frustrerende. Nu hvor du skriver, at du er aktivering 20 timer ugentligt, så håber jeg, at de må indse, at du ikke kan arbejde på fuld tid.

Tænkte på, at du kan lige læse målgrupperne i loven. Læg mærke til § 2 i denne lov. Du kunne evt. spørge din sagsbehandler om, hvilken målgruppe, du er i. Hvis du føler, du ikke mener at høre til den rigtige målgruppe, så må du sige det til dem:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=128679#K2
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 07:38   #8
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Problemet er, at jeg har flere lægeerklæringer der siger "varig", mens den sidste lægeerlæring siger at jeg bliver rask. Jeg er derfor sådan en underlig mellemkategori - midlertidigt syg. Min sygdom ( ifølge sidste læge ) er af en type, der forventes at gå over af sig selv i løbet af 5-6 år.

Sygedagpengeperioden kan jo ikke strækkes helt til 6 år og så er der ( ifølge sagsbehandleren ) kun kontanthjælpen tilbage. A-kassen kan/vil heller ikke give mig dagpenge på fuld tid.

I mine papirer står, at jeg pt. kun kan klare nedsat tid. Har også været i en længere arbejdsprøvning og er nu aktiveret. Super sted, men ingen muligheder for ansættelse på min vilkår.

Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan søge om visitering til fleksjob? mikelzen Spørgsmål ang fleksjob 9 27-03-2013 18:30
Visitering til fleksjob-antal timer? Håber Spørgsmål ang fleksjob 62 08-08-2011 13:55
Møder og aktivering efter visitering til fleksjob ihogåh Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 15-12-2010 17:34
visitering til fleksjob Tito Spørgsmål ang fleksjob 9 26-03-2010 19:49
Venter på visitering til fleksjob Bea Din historie 13 08-02-2007 00:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension