K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2007, 18:11   #1
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
Venter på visitering til fleksjob

Jeg har været til status møde, hvor dette blev aftalt

Min sagsbehandler vil supplere min ressourceprofil med de nye oplysninger fra statusrapporten, hvorefter hun sender den til partshøring hos mig.

Når jeg har sendt materialet retur, vil sagsbehandleren indstille/videresende materialet til det Team i jobcentret, som har beslutningskompetencen vedr. tilkendelse af fleksjob. Jeg vil så senere få svaret tilsendt pr post.
Der foretages først visitation til virksomhedsservice, når resultatet af ovenstående foreligger.

Lige netop det blev aftalt på statusmødet. Jeg er vurderet til at kunne arbejde højst en fire fem timer dagligt alt efter hvilket arbejde jeg får.

Er der nogen af jer, der er kommet så lang og så fået afslag. jeg har sådan en uro, fordi jeg er bange for afslag.

Teamet består af to sagsbehandlere samt lederen for dem alle samme.

Gad vide om det kun er arbejdevnen de vurderer, eller hvad? Jeg tænker siden jobcentret er nævnt?

Jeg vil meget gerne hør, hvis der er andre der ved noget om det her.

Knus Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2007, 18:39   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Venter på visitering til fleksjob

Citat:
Bea skrev:
Jeg har været til status møde, hvor dette blev aftalt

Min sagsbehandler vil supplere min ressourceprofil med de nye oplysninger fra statusrapporten, hvorefter hun sender den til partshøring hos mig.

Når jeg har sendt materialet retur, vil sagsbehandleren indstille/videresende materialet til det Team i jobcentret, som har beslutningskompetencen vedr. tilkendelse af fleksjob. Jeg vil så senere få svaret tilsendt pr post.
Der foretages først visitation til virksomhedsservice, når resultatet af ovenstående foreligger.

Lige netop det blev aftalt på statusmødet. Jeg er vurderet til at kunne arbejde højst en fire fem timer dagligt alt efter hvilket arbejde jeg får.

Er der nogen af jer, der er kommet så lang og så fået afslag. jeg har sådan en uro, fordi jeg er bange for afslag.

Teamet består af to sagsbehandlere samt lederen for dem alle samme.

Gad vide om det kun er arbejdevnen de vurderer, eller hvad? Jeg tænker siden jobcentret er nævnt?

Jeg vil meget gerne hør, hvis der er andre der ved noget om det her.

Knus Bea
Kære Bea.

Jeg tror det er arbejdsevnen de vurderer....

Jeg kender det godt den nervøsitet...jeg var igennem samme proces som dig

Det der sker er det samme som før ..bare flyttet til jobcenteret...men jeg må sige at da jeg fik fleks var det på kommunen de sad...men første gang fik jeg den besked at det team ville vide noget mere om mig så jeg skulle til to lægekonsulenter ...en somatisk...en psykolog...det gjorde mig meget nervøs og så måtte jeg jo gå til dem...det vil sige den somatiske ville slet ikke se på mig men sagde bare jeg ikke fejlede noget...selv om jeg har været til ...jeg ved ikke hvad af undersøgelser der siger noget andet...sjovt nok sagde han/hende alligevel ja til et fleksjob til mig ?

Jeg klagede over ham og sagsbehandler skrev det da også ind i R-profilen og var heller ikke enig med ham/hende ..Jeg aner ikke hvem det er ? ( Jeg kunne se det var en ham på kopi af attest)
Jeg mødte den anden og hun var mægtig rar og hun mente et ja til fleksjob ...og så fik jeg det.

husk du har ret til at få en kopi af alt i din sag...også læge attesterne.

Det jeg vil Sige her er at du måske, men det er ikke sikkert, kan få et nej først, men med den besked fra team at de vil vide noget mere og så skal det undersøges...måske bliver du godkendt med det samme hvilket jeg håber for dig

De ved godt at hvis du søger et fleksjob ..ja så er det fordi du er varigt syg...

Så jeg tror du bliver godkendt.

Mit råd til dig er : prøv at slappe af fordi du kan ikke gøre noget alligevel før du får svaret...men jeg ved det er svært...men tænk over det...jeg har selv den uro...men nogle gange tænker jeg ved mig selv....det er ikke et liv.... så Bea prøv...:|

Hvornår får du besked...sagde sagsbehandleren det ?

venligst Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2007, 18:53   #3
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Venter på visitering til fleksjob

Hej Stella

Tusind tak for dit hurtige svar.

Jeg prøver at tage den med ro, som du skriver. Jeg kan jo hverken gøre fra eller til.

Det jeg klamrer mig til er, at både sagbehandleren på Reva og min egen fra kommunen begge var næsten sikre på det gik igennem. De kunne bare ikke love mig det 100 procnt og det ved jeg jo også godt.

Måske skal jeg omkring en psykolog, for det har jeg ikke været. Somatisk er min sag så velbeskrevet, men man ved jo aldrig hvad de kan finde på.

Jeg vil have svaret tidligst om tre uger og senest om en måned. der er gået en uge idag.

Hilsen Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2007, 11:19   #4
mijanne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2007
Indlæg: 7
Styrke: 0
mijanne er ny på vejen
RE: Venter på visitering til fleksjob

hej bea

jeg har de samme følelser som dig, for jeg går også og venter på besed fra kommunen om jeg får fleks job eller ej, og det er ret fustrerende at vente og vente imens man ikke rigtigt tør tro på at man får flex. det er hårdt psykisk.
jeg har ventet ½ år på at min sag kom igenem på kommunen og der er møde om 14 dage ca. jeg gik også på reva og det var jeg glad for.

men ja vi må prøve at lade være med at tænke på det hele tiden og håbe på det bedste.

held og lykke

kh mijanne
mijanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2007, 12:43   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Venter på visitering til fleksjob

Hej Bea

Det er da dejligt at du er kommet så langs som du er , og jeg krydser alt hvad der kan krydses for, dig og håber på at din sagsbehandler får lidt fart på med din ressourceprofil sådan at det kan komme til at gå lidt hurtigt

Citat:
Der foretages først visitation til virksomhedsservice, når resultatet af ovenstående foreligger.
Oki her er jeg lidt tabt hvad er virksomhedsservice ? (he he nok for mange år siden jeg blev visiteret )
Citat:
Lige netop det blev aftalt på statusmødet. Jeg er vurderet til at kunne arbejde højst en fire fem timer dagligt alt efter hvilket arbejde jeg får.
Den her bemærkning får mig til at tro at det er en form for praktik eller arbejdsprøvning har jeg ret i det ?

Citat:
Er der nogen af jer, der er kommet så lang og så fået afslag. jeg har sådan en uro, fordi jeg er bange for afslag.
Nu er der nogle år til forskel mellem vores visitereinger til fleksjob, men ja jeg har prøvet at komme så langt også får afslag, jeg var grædefærdig men heldigvis havde jeg en god støtte person og da jeg begyndte at snakke anke ringede hun med det samme til kommunen og spurgte med vilke begrundelse jeg fik afslag også skulle jeg lige til en arbejdspsykolog og have lavet en test der (jeg er bevilliget fleks da jeg har svært ved at koncentre mig og huske i længere tid) og skal lige sige at da jeg havde fået afslag gik alt andet hurtigt og jeg fik rimlig hurtigt bevilliget fleks efter det, uden at være nød til at anke på noget tidspunkt, grunden til et afslag kan jo også være at der lige mangler en lille detalje.. og de er jo strikse :|

men det er jo langt fra sikkert at det går dig på samme måde, jeg krydser fingere for dig og tror på det bedste for dig...



Citat:
Teamet består af to sagsbehandlere samt lederen for dem alle samme.

Gad vide om det kun er arbejdevnen de vurderer, eller hvad? Jeg tænker siden jobcentret er nævnt?

Jeg vil meget gerne hør, hvis der er andre der ved noget om det her.
Bea hvad mener du med om det kun er arbejdsevne de vudere ?

Altså jeg svare lige ud fra det jeg tror du mener he he
Det de skal vudere er jo netop din arbejdsevne ud fra det ordinære markde, har din sagsbehandler og reva udarbejde din profil ordentligt så vil de ikke have svært ved det, og hvor mange timer du så kan skal arbejde det finder i ud af bagefter, også ud fra det perspektiv at det jo har en del at sige hvilke slags job det er du skal bestride.

Jeg er feks visiteret til 3-4 timer om dagen, men da jeg var i arbejdspraktik i en Aldi var mine ressourcer helt nede på 1½ time pga stress og tunge løft, der hvor jeg er nu er mine ressourcer helt oppe på 4 timer pga de omstændigheder der er i det job..

Så det de skal det er nok mere at se om de er enige i at din rest arbejdsevne er så begrænset som reva og sagsbehandler også er enige i eller om de kan pege på feks en uddanelse der vil kunne sætte dig i stand til at varetage et job på ordinære vilkår, men min erfaring siger mig nu at de lytter mest til dem der ved hvad de laver og som sammenarbejder med dig...

I mit eget tilfælde skyldes afslaget at min læge samtykkede i at der med de diagnoser jeg havde ofte var dårlig hukommelse og koncentrationsbesvær som følge af en sygdom, men det var aldrig testet det var observeret hos reva, og i en arbejdspraktik, men noget entelig dokumentation forelå der ikke,, derfor skulle jeg forbi en arbejdspsykolog for at få testet det, og det syntes jeg entelig var meget fair

Kryder finger for dig Bea og tror såmænd nok at det skal gå, men kan godt forstå din nervøsitet, den er helt normalt
  Besvar med citat
Gammel 30-01-2007, 15:18   #6
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Venter på visitering til fleksjob

Hej Hejdien og Mijanne

Det er som Mijanne siger sejt at gå og vente, men jeg fortælle at jeg har fået min ressurceprofil i dag. Jeg har læst og der er en lille smule jeg vil have tilføjet. Nu skal den sendes tilbage og så har socialrådgiveren lovet at den kommer for ugen efter. der er møde hver uge.

Du har ret i Hejdien at de skriver jeg skal i en praktik for at afprøve min udholdenhed. Det skal jeg først. når jeg er visiteret til fleks. Arbejdsevnen skulle være afprøvet og dokumenteret set i forhold til alle erhverv og til yderligere revalidering.

Jeg er bange for afslag, men kan ikke se nogen grund til det at de skulle komme med et afslag, da samtlige læger skriver det samme. Jeg har ikke været til psykolog, men de har ikke vurderet at det er nødvendigt. Lægerne skriver at jeg er kronisk smertepatient uden mulighed for operation. Kroniske smerter og indtagelse af stærk smertestillende medicin bevirker at jeg har dårlig koncentration. Omfanget af arbejdsevnen er forskellige alt efter hvor smerteplaget jeg er og om jeg har fået min nattesøvn. Jeg er vurderet til at kunne arbejde ca. fire timer om dagen under hensyntagen til mine skånehensyn.

Når jeg skriver om det er arbejdevnen de vurderer, så tænker jeg på sagen i hele sit omfang, og hvad de beslutter.

Vitrksomhedsservice er den konsulent, der skal hjælpe mig med at finde et praktik sted. Det er nok bare et fint nyt ord.

Jeg håber virkelig at udvalget kan godkende det som Reva, de andre praktiksteder er kommet frem til. Der er en rød tråd gennem det hele, og jeg synes altså ikke der er noget der kan misforstås og skal afprøves. Det tror Reva og min sagsbehandler heller ikke. Alligevel er jeg bange. Når jeg tænker på et afslag, ja så tænker jeg at jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre. Heldigvis er min sygedagpenge forlænget i yderligere 13 uger.

Jeg håber altså din sag snart kommer for Mijanne. Et halvt år, er til at slå folk ihjel med.
Det er dejligt for dig, du har været glad for Reva. Det betyder meget for en selv og humøret. Jeg synes der var flere på Reva, som jeg ikke synes var klar til at blive afprøvet. De var vrede og usamarbejdsvillige. de mødte ikke op og jeg kunne høre i pauserne at de rent faktisk pjækkede og var rasende over, de skulle være der. Når amn er glad for at være der og kan se et formål kan man afprøves på en god måde.

Tak for jeres dejlige svar, det hjælper mig.

Nu vil jeg aflevere min ressourceprofil, så de har den fredag. Så kan jeg måske allerede have et svar i næste uge uge, men ugen efter igen kan jeg ikke undgå at kende det svar jeg egentlig er så bange for at få. Underligt at gå og være bange oh glæde mig på en og samme tid. Som du skriver Hejdien, så er det helt almindeligt og det trøster mig.

Knus Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2007, 19:13   #7
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Venter på visitering til fleksjob

Har snakket med min sagsbehandler i dag. Hun sender rapporten og om alt går vel, vil jeg få besked i næste uge.

I dag da sagsbehandleren ringede fik jeg rystefingre og ondt i maven. Jeg forstår sgu godt alle jer herinde, der bare går og venter og venter og på samme tid har følelsen af at være i andres vold. fy føj.

Nu håber jeg at jeg i næste uge kan skrive om en positiv historie.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2007, 19:26   #8
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Venter på visitering til fleksjob

Hej Bea

Det håber jeg også ......pøj pøj

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2007, 19:49   #9
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Venter på visitering til fleksjob

Har snakket med min sagsbehandler i dag. Hun sender rapporten og om alt går vel, vil jeg få besked i næste uge.

I dag da sagsbehandleren ringede fik jeg rystefingre og ondt i maven. Jeg forstår sgu godt alle jer herinde, der bare går og venter og venter og på samme tid har følelsen af at være i andres vold. fy føj.
Jeg synes det er så dejligt når jeg sidder og læser alle de indlæg, hvor det trods alt er lykkedes at få job og blive visiteret. Jeg sluger det råt og har stor glæde af at læse disse indlæg.


Nu håber jeg at jeg i næste uge kan skrive om en positiv historie.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2007, 19:52   #10
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Venter på visitering til fleksjob

Jeg tror det hjælper at du siger pøj pøj

Nå nu er der sket noget kludder. Det så ud, som om jeg ikke havde fået gemt mit indlæg, men jeg kan nu se, at det har jeg.:|

Jeg er ikke så god til al det tekniske, men det bliver nok bedre jo mere tid jeg bruger herinde.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan søge om visitering til fleksjob? mikelzen Spørgsmål ang fleksjob 9 27-03-2013 18:30
Visitering til fleksjob-antal timer? Håber Spørgsmål ang fleksjob 62 08-08-2011 13:55
visitering til fleksjob Tito Spørgsmål ang fleksjob 9 26-03-2010 19:49
Tidsbegrænset visitering til fleksjob? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 7 23-02-2010 07:38
Kommune undskylder manglende visitering til fleksjob zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 11-04-2008 11:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension