K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2009, 13:37   #1
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Godkendelse af ressourceprofil

Hej

Jeg har læst en del på denne side omkring ressourceprofiler og har i den anledning et spørgsmål.

Jeg har været til møde i forbindelse med at jeg ansøgte om førtidspension.
Til mødet kommenterede jeg at jeg ikke synes min RP var god nok da jeg ikke synes der er nogen konkret fremtidsplan i den. Desuden har jeg ikke skrevet under på den eller blevet partshørt i den.

Deres kommentar var at jeg da sandelig hverken skulle godkende den eller underskrive den for den var gyldig. Men jeg havde ret til at kommentere den. Jeg fik stort set af vide at jeg ikke skulle blande mig i hvad der stod og at kommunen måtte skrive hvad de havde lyst til. Min kommentar kunne blive tilføjet under "borgerens kommentar" og det var det. Så de synes min RP var udemærket og det vat der ingen grund til at ændre på. De kom ikke nærmere ind på hvordan min fremtid kunne være - fx hvilke job jeg ville kunne bestride osv. Det troede jeg faktisk de skulle ved et afslag...

Kan det godt passe jeg ikke på nogen måde hverken skal godkende eller underskrive min RP?

Hilsen Rossi
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 13:52   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Rossi selvfølgelig passer det ikke og her ville jeg så anbefale dig at være lidt smart og ikke ringe snakke med dem eller noget mere , men simpelthen kort og godt skrive til dem ....


Citat:
På mødet den og den dato gjorde jeg opmærksom på at jeg mente at min ressourceprofil var mangelfuld og ikke hverken godkendt eller underskrevet af mig , svaret på dette var at det var ikke nødvendigt , med henblik på en evt senere anke sag vil jeg derfor anmode at i straks sender mig på skrift at det ikke er nødvendigt at en borger skal godkende og underskrive en ressourceprofil og jeg henviser til beskrivelse af hvordan man laver en arbejdsevnevudering som kan læses her http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf og hvor der står ...



Sagsbehandlingen

For at kunne vurdere personens arbejdsevne og derved kunne tage stilling til, om personen er i stand til at blive selv forsørgende, skal personens evner (ressourcer) beskrives og vurderes i forhold til de krav, der stilles på arbejdsmarkedet.

Arbejdsevnemetoden er en metode til, hvordan der kan arbejdes målrettet med en persons arbejdsevne.

Arbejdsevnemetoden sikre at sagsbehandlingen fortages systematisk og i samarbejde med personen.


Og så gør jeg opmærksom på at jeg ikke mener at ressourceprofilen er lavet i samarbejde med mig da man har valgt fra kommunes side at sidde overhørig at jeg ikke er enig i ressourceprofilen og at jeg syntes den lider af mangler ...

Jeg vil gerne have at denne skrivelse ligges ind i min sag så der ikke senere opstår misforståelser om hvorvidt jeg er enig i ressourceprofilen eller ej ....
Rossi du kan hvis du har mod på det sende en sådan skrivelse eller en der hen af , det link jeg har sat ind i brevet til den måde man laver arbejdsevne vurdering er den lange bog

til dig kan jeg kun kraftigt anbefale at du læser her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet det er den noget kortere udgave

men viden man skal have når man er igang med sin sag
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 17:35   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den med at de bare vil proppe dine kommentarer ind under borgerens kommentarer...den går IKKE...

De skal skrive i profilen hvorfor de ikke vil give dig medhold i dine rettelser til profilen...og så skal dine kommentarer så ind i profilen...

Men de SKAL skrive hvorfor de ikke mener at dine rettelser skal indarbejdes...

Ang det med at skrive den under....
Det skal man rent faktisk ikke...men en ting er sikkert...den skal partshøres af dig...

Hvis der så ikke er en underskrift....ja så har de bevisbyrden for om profilen nu er blevet partshørt...
Det vil selvsagt være meget stupid af dem hvis ikke de bede om en underskrift på den...

Men det er ikke noget loven kræver....den kræver kun at den skal være parthørt...og at dine rettelser skal være indarbejdet i profilen og hvis ikke de mener at de skal indarbejdes...ja så skal de skrive hvorfor og så alligevel lægge dine rettelser ind i den...

Hmmm håber at jeg fik den forklaret ordentligt...ellers må du lige skrive igen...

Du kan læse mere om det her...lovmæssigt...læg specielt mærke til det med blåt..

Bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne (ligger også under vores nyttige links her på siden)

Info:
Beskrivelse, udvikling og vurdering af ressourcer

§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren.
Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen,
som det er relevant at arbejde videre med, og i hvilket omfang
elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.


Stk. 2. I beskrivelsen og vurderingen af de udvalgte elementer skal indgå:

1) Borgerens faktiske ressourcer, der kan anvendes i forhold til arbejdsmarkedet.

2) Mulighederne for yderligere udvikling af borgerens ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.

3) Mulighederne for at reducere eller fjerne de barrierer, der kan gøre det vanskeligt for borgeren
at anvende eller udvikle sine ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.

Stk. 3. Elementerne i ressourceprofilen beskrives og vurderes i en løbende fremadrettet proces i takt med afklaringen
og udviklingen af borgerens ressourcer i forhold til kravene på arbejdsmarkedet. Borgerens eget bidrag til oplysning af
sagen skal indarbejdes i ressourceprofilen.


Stk. 4. Kommunen skal på grundlag af den samlede beskrivelse og vurdering
af elementerne i ressourceprofilen efter stk. 2 tage stilling til, om der er
behov for at indhente yderligere oplysninger eller sætte aktiviteter i gang,
der kan afklare eller forbedre borgerens arbejdsevne, jf. § 9.

Stk. 5. Til brug ved beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen skal kommunen
tage stilling til hvilke oplysninger, der skal indhentes fra læge, hospital,
revalideringsinstitution, virksomheder, de faglige organisationer,
staten i jobcenteret, arbejdsløshedskassen m.fl.

Stk. 6. Der skal ikke indhentes flere oplysninger, end det er nødvendigt
for at beskrive, udvikle og vurdere borgerens ressourcer som grundlag for vurdering af borgerens arbejdsevne.

Stk. 7. Der skal ikke indhentes yderligere oplysninger, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen
er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på
normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.

Stk. 8. Kommunen skal forelægge den samlede beskrivelse og vurdering af ressourcer,
udviklingsmuligheder og barrierer for borgeren. Hvis borgeren er uenig i
beskrivelser og vurderinger, skal kommunen tage stilling til, om der er grundlag
for at fastholde beskrivelsen og vurderingen på trods af uenigheden.
Hvis kommunen vælger at fastholde beskrivelsen og vurderingen,
skal borgerens bemærkninger tilføjes, således at de kan indgå i den samlede vurdering af arbejdsevnen.


Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 17:59   #4
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Tusinde tak for svarene.

Jeg mente nok jeg havde læst at det var sådan det hængte sammen - jeg kunne bare ikke lige finde det igen.

Jeg modtog partshøring på stop af sygedagpenge og klagede i den forbindelse over både sagsbehandlingen og ressourceprofilen. Jeg fik det svar at ressourceprofilen blev partshørt sammen med stop af sygedagpenge men at de beklagede at det ikke fremgik tydeligt af partshøringen. Samtidig fik jeg en ny sagsbehandler så jeg opnåede det jeg ville

Nu kommer jeg på revalidering i et år som udgangspunkt og starter langsomt op og så må vi se hvad der sker. Hvis det hurtigt bliver tydeligt at jeg aldrig kommer til at magte fuld tid ville han gå videre til næste trin som er flexjob.

Så det er jo fint nok. Jeg er i hvert fald glad

Og så har jeg på skrift at de ikke gør noget uden at jeg er partshørt i min ressourceprofil

Så det betaler sig at klage

Rossi
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
efter godkendelse til Flexjob dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 18-01-2012 10:37
hurtig Godkendelse Vipse Hvordan forløb det da du søgte fleks? 10 19-09-2011 15:46
Hvordan er det lige med godkendelse af RP ? archibald Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 38 17-05-2011 20:04
Godkendelse til fleksjob Ben k. Spørgsmål ang fleksjob 2 05-01-2011 12:28
Samtykke/godkendelse ayla Alt det andet 2 30-09-2010 21:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension