K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2012, 14:57   #31
Vanilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2012
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Vanilje er ny på vejen
Smile

Hi tm1978

Jeg har også bare lyst til at sende dig en stor krammer.
Jeg sidder selv i en lignende situation og er også i panik med jævne mellemrum. Min sag bliver hele tiden givet videre til nye aktører i systemet, som skal have historien igen og igen og tage stilling til min sag. Hvis man ikke har problemer i forvejen får man det da i hvert tilfælde af det system.
Dette forum er fantastisk og jeg har lyst til at sende krammere til alle de fine mennesker, der gør hvad de/vi kan for at hjælpe hinanden.

Vanilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 20:51   #32
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Ja, du har helt ret. Der er mange dejlige mennesker her. Tak for krammerne, jeg sender lige nogle tilbage til dig
Det er så frygteligt at have så meget angst hele tiden, fordi der sidder nogle mennesker med for meget magt, som skal bestemme over éns liv.
Jeg har næsten ikke sovet siden lørdag, da jeg fik brevet. Dog fik jeg sovet lidt i dag, da jeg var i kort narkose i morges for at få sat en Mirena spiral op. Det var helt rart at kunne sove lidt bagefter.
Men det er det ene angst anfald efter det andet der tager over...
ØV.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 19:21   #33
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Nu har jeg lige lavet en hel masse test med min telefon og den fortsætter med at optage, selvom man ringer til den. Den er godt nok ikke på lydløs, men det er der ikke noget at gøre ved. Bare den kan optage.

Jeg er altså virkelig bekymret for at hun siger at jeg skal i behandling i et eller andet og der så er et års ventetid, hvor hun vil sætte mig på kontanthjælp... Er det lovligt eller kan de kringle sig uden om?
Jeg kan godt se Florken at du har skrevet at det kan de ikke, men hvad nu, hvis jeg i det års ventetid ikke kan klare at komme ud i deres jobprøvninger og andre forslag? Så står jeg vel ikke til rådighed, selvom jeg er i venteposition? Undskyld jeg spørger lidt mere ind til det, men det spøger virkeligt i baghovedet...
Er der noget sted jeg kan læse noget om det?
Jeg har lige set dit link Florken i en anden tråd om den lærebog. Den er jeg ved at tygge mig igennem og er kommet til side 92. Der står nogle gode ting i. Tak for det.

Sidst redigeret af tm1978; 22-06-2012 kl. 19:24.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 18:48   #34
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Så har jeg været til møde. Mødet tog næsten 2 timer... Hun mener stadig at pension er den bedste mulighed, men at det er en god idé med OCD behandlingen (som lægekonsulenten foreslog), så det er det vi gør. Jeg sagde til hende at jeg var bekymret for hvad der skal ske i mellemtiden, om de kaster mig ud i noget. Det sagde hun at hun ikke havde intensioner om, men da jeg bad om det på skrift, vil hun alligevel gerne lige tjekke det med sin chef... Fint nok med mig, bare jeg får noget planlægning på skrift. Så har jeg også bedt om aktindsigt og jeg havde nogle kommentarer til min ressourceprofil, som hun vil skrive ind.
Jeg er stadig lidt sur, men nu hjælper det på det. Nu skal jeg bare vente på noget svar. Ellers kan jeg slet ikke slappe af.
Hun ved godt at jeg har det rigtig skidt og at det sikkert vil forværre min situation, hvis jeg bliver sendt ud i noget, men jeg har sagt, at hvis de absolut vil sende mig ud i noget, så gør jeg det, for jeg vil gerne beholde min ledighedsydelse. Bare de er klar over konsekvenserne.
Hun sagde at ressourceprofilen ikke behøver at være opdateret fra tidligere, det forstår jeg ikke, for som jeg læser det, så skal den jo følge én så man kan se "udviklingen". Er der nogen der ved noget om det?
Min læge ringede selv til hende og han har sendt en henvisning. Jeg skal bare finde ud af, hvor lang ventetid der er på OCD klinikken.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:37   #35
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Hun sagde at ressourceprofilen ikke behøver at være opdateret fra tidligere, det forstår jeg ikke, for som jeg læser det, så skal den jo følge én så man kan se "udviklingen". Er der nogen der ved noget om det?
Ressourceprofilen skal opdateres,
når der skal tages stilling til borgerens fremtidige forsørgelsesgrundlag.
Så jow, egentlig har hun ret.
Kig i vores allesammen´s BIBEL : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 09:21   #36
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Jeps, jeg har læst den, men jeg har jo haft et år med sygemelding for et år siden og der er der ikke lavet nogen ressourceprofil, så synes egentlig at det var mærkeligt...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 19:11   #37
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Så har hun sendt alle mine papirer til mig (bad om aktindsigt), så med ikke andet, så er hun hurtig. Lige et hurtigt kig, fortæller mig, at hun stadig synes førtidspension er det bedste valg, men at vi er nødt til at prøve OCD klinikken i Risskov fordi det står der fra speciallægen tilbage fra 2010.
Så det er det vi gør. Hun skriver også at hun ikke har tænkt sig at sende mig ud i noget inden jeg kommer i behandling, men vil lige sikre sig det er ok med sin chef. Ellers må jeg "bare" ud i noget, men hun ved at det gør det hele værre...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 19:37   #38
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Så har jeg fået brev fra OCD klinikken i Risskov og jeg har fået en tid i februar. Jeg har så spurgt min sagsbehandler om jeg får lidt pusterum inden jeg skal starte i behandling eller de vil sætte mig til noget i mellemtiden. Første skrevne svar var at hun havde snakket med sin chef og det kom an på hvor lang vente tiden var (det var inden jeg havde fået en tid i februar).
Nu skrev jeg så til hende med datoen i februar og hun skrev tilbage at hun ville vende det med lægekonsulenten om jeg skulle i en aktivitet (tidligere hed det andet behandlingsforløb). I dag ringer hun mig så op. Ouha, det havde jeg ikke lige forventet og når vi snakker sammen i telefon, har jeg jo ingen vidner, så det synes jeg ikke vi skal. Men jeg når at få optaget lidt af samtalen, ved at sætte mit videokamera til og sætte højtaler på på telefonen. Nu har jeg så lige lavet en test og har fundet ud af, at jeg sagtens kan bruge diktafonen når jeg snakker i telefon. Super dejligt.
Nå, men hun ringede for at sige at hun havde snakket med lægekonsulenten og han havde foreslået at hun skulle ringe til min psykolog og høre hvad hun havde at sige. Jeg ventede hele dagen og ringede så til min psykolog i eftermiddags og forklarede hende situationen. Hun har tænkt sig at anbefale at jeg får noget ro inden jeg skal starte, men det er jo aldrig til at vide hvad kommunen beslutter sig for...
Men jeg er godt nok nervøs, for som jeg sagde til sagsbehandler, så kan jeg næsten ikke holde ud at tænke på at de vil kaste mig ud i noget mere. Det er jo ikke gået særlig godt, for at sige rigtig skidt, de andre gange, men det er lægekonsulenten der bestemmer åbenbart.
Puha, nu fik jeg lige lidt luft...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 22:59   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mon ikke også du får ro fra nu og frem til Februar, hvor du starter?

Jeg formoder at din OCD er en af årsagerne til, at du ''ikke bare'' kan deltage i alt muligt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 09:44   #40
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Jeg håber virkelig at jeg får ro. Jeg snakkede med min psykolog i går og hun synes det er fuldstændig vanvittigt at sætte mig i gang med noget inden jeg skal starte derude, men kommunen kan jo nå at ændre mening.
Jo, men nok mest min angst (det hele hænger jo sammen). Det er jo virklelig ikke gået godt de andre gange og jeg frygter sådan kommunens forskellige ideer.
Hvis jeg får lidt ro, kan jeg forhåbentlig nå at forberede mig lidt mentalt inden jeg skal starte, for det er også enormt angstprovokerende. Jeg håber sådan de kan hjælpe.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min tråd på 180 grader netavisen Viper Politik og Samfund 43 06-06-2012 21:20
sagsbehandler kimmik Det er da strengt ! 7 24-10-2008 15:03
Lørdagshumør Steget 1.000 Grader zuza Politik og Samfund 2 27-10-2007 16:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension