K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2011, 17:07   #1
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Til møde omkring fleksjob

Hej alle,

Jeg er ny her på K10, men det virker som et godt forum, så here goes:

Kort og godt, 33 år, tidligere kræftpatient, overfald, dødstrusler på arbejde, tilbagevendende depression og angst og på kontanthjælpe det sidste års tid. Det er sådan meget kort min historie.

Nu har jeg så været on / off ledig, sygemeldt og i arbejde, indenfor de sidste to års tid, jeg har søgt revalidering for et års tid siden og fået afslag, og jeg har indtil for et års tid siden haft gode jobs hvor jeg har arbejdet med børn og unge, men nu er det tid at jeg arbejder med mig selv.

Jeg har været i intensiv gruppeterapi og jeg starter på mere selvudviklingsarbejde i næste måned, for jeg vil ikke tage medicin for angst og depression.

Nåh men til sagens kerne.

Jeg har for nyligt skrevet til min sagsbehandler, og fortalt hende at jeg vil søge fleksjob. Jeg har møde med hende om en uges tid.

Pt. er jeg ikke sygemeldt og står bare som ledig, men nu har jeg accepteret at jeg ikke kan arbejde på normale vilkår da jo mere jeg kigger på mine skeletter i skabet, jo mere følsom er jeg blevet. Jeg bryder grædende sammen ofte, jeg får panikangst og jeg har kramper der skyder igennem hele kroppen, da mine traumer er ved at blive forløst.

Hvad skal jeg gøre før mødet med kommunen? Skal jeg sygemelde mig eller hvad? Og hvor lang tid kan man risikere af skulle gå på kontanthjælp?

Jeg håber i derude kan oplyse mig lidt.

Mvh

Desmond
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 17:17   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tja, der er ingen grænse for hvor længe man må gå på kontanthjælp.

Allerførst skal du helbredsmæssigt afklares, behandlingsmulighederne skal være udtømte og derefter skal din arbejdsevene vurderes - fx. gennem arbejdsprøvning.
SÅ kan det være at du kan blive visiteret til flexjob. Men næppe før man har været omkring muligheden for revalidering til et erhverv du kan klare dig selv i.
Hvis du så bliver visiteret til flexjob, så vil du fortsat være på kontanthjælp indtil du rent faktisk får et arbejde.

Det er hvad jeg kan sige. Der skal nok komme kloge hoveder på banen

Men uanset hvad, så bør du da sygemeldes når du ikke reelt er til rådighed for arbejdsmarkedet.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 17:22   #3
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Til lægen først

Jeg mener at første skridt må være at tale med din læge - det kræver mange lægepapirer at få bevilget et fleksjob. Det er også din læge der skal sygemelde dig - det er ikke noget man bare selv kan gøre.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 18:40   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal huske at alle behandingsmuligheder skal være udtømte for at få flex
men du skriver jo du er i behandling
ergo kan en sagsbehandler ikke indstille til fleks

du skal have din egen læge på banen og du skal også til psykiater ellers kommer du i hvertfald ingen steder

du skriver
for jeg vil ikke tage medicin for angst og depression

den kommer du alså ikke uden om hvis en psykiater anbefaler det
som de sikkert gør med 100 procent sikkerhed
hvis du nægter behandling, så kommer du heller ikke videre i systemet

du kan faktisk komme på kontanthjælp resten af livet, eller i hvertfald til folkepension

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-09-2011 kl. 18:45.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Omkring arb. når man er syg. Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 21-10-2012 12:44
Lov omkring aktivering.. Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 9 20-02-2011 13:56
Omkring fleksjob og gravid Gregersen Spørgsmål ang fleksjob 2 11-10-2010 07:08
fleksjob+ møde med sagsbehandler orkidee Spørgsmål ang fleksjob 6 06-01-2010 22:12
Spørgsmål omkring revudering af fleksjob ladyhawk Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 26-03-2008 14:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension