K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2008, 13:18   #1
ladyhawk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
ladyhawk er ny på vejen
Spørgsmål omkring revudering af fleksjob

Hej allesammen

Vil lige sige tak for en fantastisk hjemmeside som har hjulpet mig flere gange.

Jeg er ny herinde, men har fulgt med på side linien de sidste par år.

Jeg blev fleksgodkendt den 1. feb. 2006, efter 10 år med div. udd. og afprøvninger m.m.

Godkendt pga. af knuste hæle og brud på rygsøjlen, min gangdistance er ca. 1000 til 1500 skridt udenfor hjemmet.

Der er lavet ressourceprofil, hvori der står at hvis jeg skal udnytte min arbejdsevne så er hjemmearbejde løsningen.
Vuderet til ca. 3 timer dagligt, 4 dage om ugen

Nu har jeg så været på 5 ugers kursus i jobdk, og blev af min jobkonsulent udsendt i 6 ugers praktik, som hurtigt stoppede da jeg ikke
kunne klare jobbet, pga. tunge løft, stå op mens jeg arbejdede, da bordet ikke var indrettet til mig men til en på næsten 2 m, og jeg er kun 167 cm høj, meget dårlige stole og kunne som sagt ikke sidde ned og arbejde da jeg jo ikke kunne nå op til bordet.

Nu er jeg så blevet indkaldt til revudering her på torsdag, og så kommer mine spørgsmål:

1) Kan de sende mig i praktik uden for hjemmet ? når der står hjemmearbejde i ressourceprofilen!
2) min lidelse er varig og der er ingen behandlingsmuligheder, ligeledes bliver det jo ikke bedre med tiden - hvilket man jo kan sige sig selv -
3) kan de så bare sende mig på kontant hjælp hvis de mener jeg ikke står til rådighed til et udejob ?
- eller skal de finde et job, der kan laves hjemmefra ?
Jeg er gift og min mand tjener for meget til at jeg kan få kontant hjælp - kan de så efterlade mig uden indtægt ?
4) når man har været i arbejdsprøvning og er blevet godkendt til fleksjob - hvor mange gange kan de så sende en i praktik ?
5) og kan jeg sige nej til praktik uden at miste min ledighedsydelse ?
6) når min " tilstand " er dårligere end sidste samtale, kan de så undlade at indstille min til ftp med begrundelsen at de ikke mener at jeg får den ? Og at jeg ikke er dårlig nok ?

Hmm tror at det var alt for nu, men der kommer garenteret mere så på genhør.

Med venlig hilsen
Ladyhawk
ladyhawk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 14:08   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej ladyhawk og velkommen til.

Citat:
1) Kan de sende mig i praktik uden for hjemmet ? når der står hjemmearbejde i ressourceprofilen!
Nej, din ressourceprofil skal opdateres med ændringer, og sagsbehandleren skal begrunde, hvorfor hun IKKE gør, som der er beskrevet. Dine bemærkninger skal OGSÅ fremgå af ressourceprofilen.

Citat:
2) min lidelse er varig og der er ingen behandlingsmuligheder, ligeledes bliver det jo ikke bedre med tiden - hvilket man jo kan sige sig selv -
Dette står vel også i ressourceprofilen, så det er jo "mystisk", at din kommune ignorerer dette og sender dig ud i noget andet, end der står der.

Citat:
3) kan de så bare sende mig på kontant hjælp hvis de mener jeg ikke står til rådighed til et udejob ?
- eller skal de finde et job, der kan laves hjemmefra ?
De kan IKKE sende dig på kontanthjælp, hvis du ikke står til rådighed for et udejob. De skal finde et job til dig, du kan klare, hvor der tages hensyn til dine skånebehov. Hvis kommunen mener, du ikke står til rådighed, SKAL den vurdere, om du evt. skal have førtidspension. Det skal kommunen tage stilling til ved hver revurdering.
Hvis der skal ændres i noget tidligere aftalt (altså et evt. udejob), som står i ressourceprofilen, så skal ressourceprofilen opdateres, inklusive dine kommentarer. Ellers fastholder du de "aftaler", der er indgået i ressourceprofilen. Overholdes dette ikke, så kan du klager over det.

Citat:
4) når man har været i arbejdsprøvning og er blevet godkendt til fleksjob - hvor mange gange kan de så sende en i praktik ?
Der er ingen fastsatte minimums- eller maksimumsantal for praktikker. Men der SKAL være en PLAN med din situation. Og denne PLAN skal fremgå af din ressourceprofil. Hvad er formålet? Hvordan bringer det dig nærmere arbejdsmarkedet? Hvilke barrierer fjerner praktikken?

Citat:
5) og kan jeg sige nej til praktik uden at miste min ledighedsydelse ?
Hvis du siger nej til praktik, som IKKE passer til det, der står i din ressourceprofil, så mister du IKKE din ledighedsydelse. Så skal du klage over afgørelsen til Beskæftigelsesankenævnet. Men hvis man IKKE følger revurderingsaftaler mv. med kommunen, kan man som andre ledige risikere at blive trukket i ledighedsydelse... evt. miste den, hvis kommunen mener, man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet.

Citat:
6) når min " tilstand " er dårligere end sidste samtale, kan de så undlade at indstille min til ftp med begrundelsen at de ikke mener at jeg får den ? Og at jeg ikke er dårlig nok ?
Nej, de skal redegøre for, hvorfor du ikke får den. Og har du søgt efter §18, skal de pege på nogle konkrete arbejdsopgaver, du skal kunne klare. Og det skal fremgå af brevet med afslag... sammen med en klagevejledning.

Har du søgt efter §17, er kravet om beskrivelse af arbejdsopgaver mindre.

Har du søgt skriftligt, eller fremgår det af din ressourceprofil? Har du fået et mundtligt afslag, så klag over det med angivelse af dato, medarbejderens navn, osv.

Hvis du ønsker flere detaljer om ovenstående spørgsmål, så kan du læse mere i fleksjobpjecen 17. udgave under "Nyttige links" eller HK's pjece.

Jeg kan da også anbefale dig at have din fagforening med i din sag, hvis du er medlem af en.

Håber, du kan bruge svarene til noget, ellers spørger du bare igen.

Jeg håber, andre også kan bidrage med nogle svar.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 14:15   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
De kan IKKE smide dig på kontanthjælp, så længe du ikke siger nej til afprøvninger...du har ikke sagt nej, du har bare ikke kunnet, det burde have været forudsigeligt af din jobkonsulent, når hjemmearbejde er et af dine skånehensyn.

Så enten vil kommunen nu, vurdere dig til fortsat ledighedsydelse og fortsat at du er til rådighed....eller også vil de give dig pension.

Skulle din jobkonsulent endnu engang sende dig på UDEARBEJDE, så må du sygemelde dig igen, få din læge til at skrive en erklæring hvis det sker.

Jeg ville ikke tage chancen og sige nej til noget som helst af, hvad jobcentret skulle finde på....jeg ville prøve, og gik det ikke så fik de en sygemelding, før eller siden går det vel op for jobcentret at det er meningsløst at vedblive at prøve et udearbejde, så længe man ikke siger nej, er der kun to muligheder for jobcentret....enten fortsat visitering eller også pension.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål omkring fagforening.. Jette91 Spørgsmål ang fleksjob 8 28-02-2013 16:12
Spørgsmål omkring ansøgning Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 09-06-2012 09:44
Spørgsmål omkring undersøgelse Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 24-02-2011 21:41
Spørgsmål omkring udregning af FTP. Ouzo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-08-2008 16:46
Spørgsmål til socialudvalget omkring §100 Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 9 24-06-2008 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension