K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2009, 22:42   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser

At folk HAR fået fleks FP eller reva, syntes jeg da gør dem mindst lige så kvalificerede som os andre...
Jamen så har du misforstået mig at folk har fået fp eller fleks er kun en fordel det er dem der sidder med viden om hvordan man kommer igennem det og især for fleks ja så er problemerne bestemt ikke over fordi man er visiteret til fleks de er anderledes men lige så mangfoldige

Både web og jeg var flekser da vi besluttede at lave denne side , så helt klart at man er fleks eller fp ingen hindring



Citat:
Min pointe er at vi også skal passe på ikke bare at sige bare, for det behøver bestemt ikke være bare, slet ikke set i lyset af hvor mange af os gamle,m som alene er blevet mange gange mere syge KUN! af den måde systemet behandler os på. Det skulle ikke undre mig at en 2´er efter få år sagtens ville kunne ende som en 4´re og derfor pludselig høre til her på siden, ud over at vi ikke må glemme de mange hvor kommunerne simpelthen ikke vil acceptere at folk faktisk ikke er 100% raske.
Det tror jeg vi alle er helt bevidste om og der er også mange på kontanthjælp som er syge med på siden og syntes også altid at folk er flinke til at guide videre hvis der kommer en kontanthjælpsmodtager uden sygdom (og for min egen del så er jeg også på www.ladk.dk forum )

Citat:
Men jeg forstår godt din bekymring (hvis man kan kalde det, det) Hejdien, for det vil ødelægge meningen med siden hvis den bliver overdynget KUN af dem som reelt bare ikke kan hitte rundt i §§ som er forivrede og føler sig dårligt behandlet. Det er mere, vi skal passe på med at tro at alle (eller næsten alle) nye kun råber ulven kommer ikke? *ss*
Og her er det at jeg med et sageligt smil kan sige .. jeg ejer ikke K10 længere kan ikke træffe beslutninger omkring siden eller noget kan kom komme med min menig og mine synspunkter og beslutninger er så overladt til web både de populære og de upopulære det klare han meget bedre end mig
  Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 00:03   #12
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Men jeg forstår godt din bekymring (hvis man kan kalde det, det) Hejdien, for det vil ødelægge meningen med siden hvis den bliver overdynget KUN af dem som reelt bare ikke kan hitte rundt i §§ som er forivrede og føler sig dårligt behandlet. Det er mere, vi skal passe på med at tro at alle (eller næsten alle) nye kun råber ulven kommer ikke? *ss*
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror også at siden BØR have den velkendte rummelighed - og ved at udelukke nogen relativt tidligt fordi de ikke 'matcher' siden, så kan man omvendt tabe dem senere i forløbet hvis de pludselig bliver syge og vil have råd - og ikke anser K10 for en behjælpelig side fordi de er bleve afvist før.
K10 er skabt af syge mennesker i klemme i systemet - for syge mennesker i klemme i systemet. At de nybagte arbejdsledige også lider i samme system er tragisk, men uundgåeligt, som de erhvervsaktive havde stemt de sidste tre gange. Specielt da de, som nu kommer i arbehdsløshedsklemme under kontanthjælpen - hører til den gruppe forhenværende erhvervsaktive, der i de gode tider glædeligt havde taget afstand fra A-kasserne og fagforeningerne. Nu er der så ingen DE kan henvende dem til for råd, vejledning og støtte - undtagen K10?

Det kan godt være, at nogle tilmeldte her mener, at man må træde til når folk kommer i nød, uanset af hvilken årsag og uanset at de er raske. Det er jeg meget enig i, at det ville være det bedste af alt. Men det kan det altså ikke blive, hvis K10 overhovedet skal overleve på nettet.

Der er vist mange her, der glemmer (eller ved det ikke?), at K10 er privat drevet for private penge, af EN førtidspensionist uden formue. Ved pt omkring 2000 nye arbejdsløse om ugen, hvoraf kun en del af de ældre fortsat er dagpengeberettigede fra A-kasse - kommer de fleste andre til - i deres grænseløse forundring over, at kontanthjælpen ikke er "det tag-selv-bord" de ellers troede før, gennem samtlige 3 valgperioder - ja, de vil drage ud på nettet for at tjekke, om det nu virkelig passer, og undervejs surfer forbi K10, hvor de - vupti - ser, at her er liv og her er hjælp at hente... For dem er syg eller arbejdsløs lige fedt - hjælp skal man have og her er jo nogen, ikke?

Problemet er bare det, at ved en masseindvandring af den størrelse, der reelt kan være tilfælde - varer det ikke et par uger/måneder, før K10 risikerer at miste webhotelplads og dratte helt af nettet. Det koster en mindre formue - hver måned - at købe en selvstændig serverplads, der kan rumme den megatrafik, det vil blive som følge af masseinvandringen. Foruden vedligeholdelse, administration, moderation, spamkontrol, verificering/aktivering af tilmeldinger, så vi ikke alle pludselig vågner en morgen til.... flere tusinde spamtråde postet overalt på forummet. Hvem skal gøre alt dette? En ejer, der selv er syg og er førtidspensionist uden formue til at bekoste det "maskineri" bag forummet, så det kan holde til flere tusinde nye brugere og tilsvarende megastørre trafik end i dag?

Og når disse nye, raske arbejdsledige kontanthjælps-ofre så er kommet ind og begynder at skrive, stille spørgsmål, beder om paragraffer og forklaringer på dem - er det så fortsat Zuza, som skal stå i spidsen for det? Denne gang bare i døgndrift? De hjælpeløse arbejdsløse der havner på kontanthjælp - er jo netop hjælpeløse fordi de ikke har kendskab til systemet som det er blevet de sidste 8 år. De kan derfor ikke hjælpe hinanden, derfor skal de have hjælp af herboende syge førtidspensionsansøgere, syge førtidspensionister, syge flexer, syge flex-ansøgere osv.... eller hur? Er der nogen, der er villig til at stille op til faste vagter så? Ingen kan være her i døgndrift, vel?

Og hvad så med en slags overvågning, at de svar som kommer, også er korrekte? Det sker jo af og til, at der kommer forkerte svar, der kan komme til at koste den enkelte dyrt.... og så er der nogen, som lige bryder ind og korrigerer fejl i råd og vejledning. Men med mange flere, med andre problemer end de syges - ja, hvem kan så sørge for, at der ikke bliver svaret forkert ved et uheld? Behovet vokser jo med antallet af brugere, særlig hvis brugere har brug for hjælp fra en anden vinkel end den K10 er eksperterne i. Og hvad med juraen i så fald? Kan K10 blive sagsøgt for f.eks. "forkert" vejledning? Eller på anden måde draget til ansvar? Jeg siger - ja. Hvad siger I?

Er det så ikke bedre - fra starten - at sende folk videre til Landsorganisation af Arbejdsledige, der er gearet til støtte, råd og vejledning, der netop passer til de arbejdslediges situation? Jeg siger - ja. Det håber jeg så, at også I andre gør, hvis K10 ikke skal drukne eller værre - helt forsvinde fra nettet.

Sidst redigeret af Tante Ana; 28-05-2009 kl. 00:05.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 07:02   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg fik den tanke, at man måske kunne lave en forum-kategori for disse mennesker, hvori man forklarer/beskriver forskellen i deres problematik i forhold til de syges.

I denne forum-kategori (eller hvad det nu kunne være) kan man så henvise til sider, hvor arb.løse mennesker uden sygdom kan få hjælp.

Jeg ved godt, at nogle af dem ikke vil kunne finde denne forum-kategori fra starten (lige som mange af os andre heller ikke er kommet rigtigt fra start), men hvis bare en del af dem surfer rundt på siden, og finder den af sig selv, så vil det dog lette trykket.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 15:55   #14
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Cool

citat: Er det så ikke bedre - fra starten - at sende folk videre til Landsorganisation af Arbejdsledige, der er gearet til støtte, råd og vejledning, der netop passer til de arbejdslediges situation? Jeg siger - ja. Det håber jeg så, at også I andre gør, hvis K10 ikke skal drukne eller værre - helt forsvinde fra nettet.




Rigtigt gode og meget overbevisende overvejelser tante Ana der taler for at dit indlæg, problemstillinger og løsning er det rigtige " at gøre " .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 16:35   #15
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Og når disse nye, raske arbejdsledige kontanthjælps-ofre så er kommet ind og begynder at skrive, stille spørgsmål, beder om paragraffer og forklaringer på dem - er det så fortsat Zuza, som skal stå i spidsen for det? Denne gang bare i døgndrift? De hjælpeløse arbejdsløse der havner på kontanthjælp - er jo netop hjælpeløse fordi de ikke har kendskab til systemet som det er blevet de sidste 8 år. De kan derfor ikke hjælpe hinanden, derfor skal de have hjælp af herboende syge førtidspensionsansøgere, syge førtidspensionister, syge flexer, syge flex-ansøgere osv.... eller hur? Er der nogen, der er villig til at stille op til faste vagter så? Ingen kan være her i døgndrift, vel?
Det bliver i hvert fald ikke MIG der hjælper den flok r******** der har stemt på VKO de sidste tre gange, skidt på os syge, og så forventer hjælp... ikke tale om!

Et andet aspekt vil blive, at mange af dem vil begynde at ryge i klinch med os som syge her inde, så det vil blive een stor gang flaming hvis de skal være her inde, for jeg har ved gud ikke i sinde at finde mig i at blive trådt på her inde, som jeg blev det på f.eks. BT debatten.

Men man KUNNE jo evt. give dem et link til Beskæftigelsesministeriet, hvis de synes systemet stinker
  Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 22:04   #16
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Det bliver i hvert fald ikke MIG der hjælper den flok r******** der har stemt på VKO de sidste tre gange, skidt på os syge, og så forventer hjælp... ikke tale om!
D
Øhhh har du da tænkt dig og spørge om hvad de stemte på til sidste valg, inden du giver dem det råd og henvise dem til en mere passende side.

Du kan da ikke vide hvem der har stemt borgerligt eller ej,så slå koldt vand i blodet
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 02:32   #17
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Øhhh har du da tænkt dig og spørge om hvad de stemte på til sidste valg, inden du giver dem det råd og henvise dem til en mere passende side.

Du kan da ikke vide hvem der har stemt borgerligt eller ej,så slå koldt vand i blodet
De raske nye arbejdsledige, der havner på kontanthjælpen er også dem, der har fravalgt medlemskabet af A-kasse og fagforeningen. Det gør de borgerligt-orienterede, så det skulle gerne være nemt nok for Razmo at vurdere.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 08:30   #18
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Øhhh har du da tænkt dig og spørge om hvad de stemte på til sidste valg, inden du giver dem det råd og henvise dem til en mere passende side.

Du kan da ikke vide hvem der har stemt borgerligt eller ej,så slå koldt vand i blodet
Nej Lone T, men det tror jeg at de fortæller mig ganske af sig selv de fleste af dem, for de kan som regel ikke holde ud at deres regering eller parti bliver kritiseret, hvilket jeg er særdeles god til

Nu var min statement også lidt "Tomme Tønder Buldrer mest"... behanldes jeg pænt, behandler jeg selvfølgelig også en blå pænt, det ved du da?

Det er de selvoptagede, mistroiske og fordømmende typer af ledige der vil få hammeren at føle... dem der taler pænt til os må man jo bare hver især vurdere om man har lyst/energi til at hjælpe med paragraffer. En fordel ved at hjælpe med paragraffer er at disse mennesker for det første bliver taknemmelige (håber jeg), og får muligheden for at se hvordan syge behandles i systemet, og dette tror jeg kunne give en positiv effekt... det vil være en slags "reklame" for at systemet fungerer ad H til, og kan måske putte ekstra benzin på valgbålet ... for rød fløj vel at mærke

Så det er faktisk lidt ambivalent at skulle have dem her ind... HVIS de kommer her ind... lad os nu se hvad der sker.
  Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 13:05   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er vi vist nok langt væk fra trådstarterens tanke med denne tråd...

Så jeg vil forslå at vi kommer tilbage til det som tråden handler om...

Lad mig lige slå fast at K10 er til for syge mennesker som er kommet i klemme i systemet og ikke alm raske arbejdsløse mennesker...

Der er oprettet et fint forum for raske arbejdsløse som hedder Landsorganisationen af Arbejdsledige og dem kan man finder her http://www.ladk.dk/php/news.php

Lad mig lige samtidig slå fast for dem der bekymre sig meget om farver på folk...at K10 er til for alle syge som er kommet i klemme i systemet....også selv om de skulle i nogles øjne have begået den forbrydelse at have stemt på et forkert parti...

Skulle man ikke have lyst til at hjælpe andre mennesker i nød...uanset farve....så er man nok på en forkert hjemmeside...da hele ånden på K10 går ud på at hjælpe andre som er kommet i klemme i systemet uden at stille krav til disse mennesker..om det ene eller andet..

Ang Agens fra Holland....så er det jo et stort fupnummer...

Det er jo kommunens folk som er blevet ansat i Agens...og som tilsyneladende skal konkurrere med sig selv...

Gad vide om de bliver bedre til deres job fordi de alene bliver ansat et andet sted...

Gad vide om man i det hele taget kan konkurrere med sig selv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 13:16   #20
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu er vi vist nok langt væk fra trådstarterens tanke med denne tråd...

Så jeg vil forslå at vi kommer tilbage til det som tråden handler om...

Lad mig lige slå fast at K10 er til for syge mennesker som er kommet i klemme i systemet og ikke alm raske arbejdsløse mennesker...

Der er oprettet et fint forum for raske arbejdsløse som hedder Landsorganisationen af Arbejdsledige og dem kan man finder her http://www.ladk.dk/php/news.php

Lad mig lige samtidig slå fast for dem der bekymre sig meget om farver på folk...at K10 er til for alle syge som er kommet i klemme i systemet....også selv om de skulle i nogles øjne have begået den forbrydelse at have stemt på et forkert parti...

Skulle man ikke have lyst til at hjælpe andre mennesker i nød...uanset farve....så er man nok på en forkert hjemmeside...da hele ånden på K10 går ud på at hjælpe andre som er kommet i klemme i systemet uden at stille krav til disse mennesker..om det ene eller andet..

Ang Agens fra Holland....så er det jo et stort fupnummer...

Det er jo kommunens folk som er blevet ansat i Agens...og som tilsyneladende skal konkurrere med sig selv...

Gad vide om de bliver bedre til deres job fordi de alene bliver ansat et andet sted...

Gad vide om man i det hele taget kan konkurrere med sig selv...
Er der noget i denne tråd der antyder, at syge med anden farve end rød ikke må være her da Web? ... jeg har lige trawlet tråden igennem, og kan kun finde partifarvesnak omkring raske arbejdsledige der evt. kan komme til at strømme her ind?

Den anden debat om syge røde/blå har vi da haft før, og der blev vi da vidst alle enige om, at vi alle skal være her, men også at vi gerne måtte tale generelt i den politiske afdeling...

eller?
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats - Fleksjob ZikZak Dit og Dat 3 10-04-2014 10:48
Center for Aktiv BeskæftigelsesIndsats phhmw Spørgsmål ang fleksjob 1 15-07-2010 01:06
Korruption i kommune - og privatisering zuza Politik og Samfund 3 22-11-2009 12:00
Privatisering af jobcentre zuza Nyt om loven 12 20-01-2009 19:56
Beskæftigelsesindsats for handicappede zuza Manglen på Fleksjob 0 03-06-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension