K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2014, 12:23   #1
MikkelEE
hvad gør jeg
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2014
Lokation: Aarhus
Indlæg: 3
Styrke: 0
MikkelEE er ny på vejen
Vil flytte til ny kommuene

Hej jeg er en ung mand på 26 år som er på kontanthjælp, grundet angst, depression og stofmisbrug. Da dem jeg kender i Aarhus ikke lige frem er det bedste selvskab for mig, da vi alle trækker hinanden ned, og aldrig kommer videre. Der med har jeg besluttet at flytte til Ringkøbing, hvor jeg kommer fra.

Men hvordan lades det sig gøre? Det skal nævnes jeg var indlagt på Riskov psykiatrisk i en måned, og nu skal begynde ambulant behandling derude. Den måde jeg var indlagt jeg ikke særlig meget, da jeg endte i samme spiral med det samme, så nu skal det være slut!

Men hvordan?
MikkelEE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 12:41   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal blot hitte et sted at bo, evt søge om hjælp til indskud i Ringkøbing, og efterfølgende søger du om kontanthjælp i Ringkøbing.

Du kan spørge på Risskov om de kender til ambulant behandling i nærheden af Ringkøbing, så du kan blive visiteret dertil.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 12:47   #3
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Så dejligt at læse at du gør noget for det . du har muligheder for hjælp til det hele igennem kommunen . Så afsted med dig og ! ! held og lykke med det hele
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 13:28   #4
MikkelEE
hvad gør jeg
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2014
Lokation: Aarhus
Indlæg: 3
Styrke: 0
MikkelEE er ny på vejen
mange tak alle sammen
MikkelEE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 13:48   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære MikkelEE

Du er ved at træffe nogle kloge valg.

Fremover vil der sikkert dukke nogle spørgsmål, som du nu har k10 til at hjælpe dig med.

Derfor bliv fremover på denne din tråd. Uanset hvilke spørgsmål du måtte have, forsøger vi at besvare.

I forbindelse med Risskov og den behandling du skal gennemgå der, ved jeg ikke om de tager sig af en eventuel stofmisbrugs behandling, men...

Hvis og når du havner der hvor du ønsker at være, så er der en lovbunden frist på 14 dage for stofmisbrug og behandling.

http://www.rksk.dk/frister-i-sundhed...org-11406.aspx

§ 101 - Behandling af stofmisbruger – skal være iværksat senest 14 dage efter henvendelsen til kommunen

En måned
§ 99 - Støtte- og kontaktperson til personer med et stof- eller alkoholmisbrug

Læs lige disse råd til nye på k10 igennem:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Bolig i den nye kommune:

Mit råd til dig.

Kontakt din sagsbehandler i Århus kommune og bed om en samtale, fremlæg dine planer og spørg om hjælp til flytning og hvilke muligheder der findes.

Hvorfor?

Fordi, vi må forholde os til virkeligheden og spørge os selv om din nye kommune kan undgå at du flytter til dem. Derimod Århus vil nok være behjælpelig med at fremlægge mulighederne for en flytning.

Jeg kender ikke de præcise regler for en flytning men at bare at flytte uden først kontakt til den nye kommune vil nok give problemer.

Flytning fra:

http://www.aarhus.dk/da/borger/bolig.../Flytning.aspx

Når du flytter, skal du huske, at du skal melde flytning senest 14 dage efter, du er flyttet, men gerne tidligere.

Husk at melde flytning senest 14 dage efter du er flyttet. Du kan melde din flytning op til 1 måned før du flytter. For sent anmeldt flytning medfører en bøde. Det er obligatorisk, at melde din flytning elektronisk
.



Her kender andre måske reglerne med dokumentation?

Lad os hører hvordan det kommer til at forløbe.

Held & lykke.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 10-09-2014 kl. 14:34.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 15:59   #6
MikkelEE
hvad gør jeg
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2014
Lokation: Aarhus
Indlæg: 3
Styrke: 0
MikkelEE er ny på vejen
Alle sammen, i skal have den største tak I har virkelig hjulpet mere end i aner!
MikkelEE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 16:11   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
En ny kommune kan ikke hindre at man flytter dertil, alle må flytte dertil hvis de har lyst.

De kan heller ikke afvise at give kontanthjælp, de kan blot anmode den tidligere kommune om dækning i starten, men det er en intern kommuneting.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension