K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2014, 08:35   #1
chico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
chico er ny på vejen
Unhappy I fleksjob på en privatskole

Jeg er i fleksjob på en privatskole, og har været det siden 2010. I min arbejdsprøvning landede jeg på et timetal der er på 16 timer ugentligt. Det har været et arbejde jeg har været glad for, men i dette nye skoleår, er der sket en ændring. Min leder er blevet meget skarp på, at hun gerne vil have at jeg deltager i teammøder, lærermøder og andre møder udover mine 16 timer.

Jeg har forsøgt at sige til hende, at det kan jeg ikke holde til, så hvis jeg kan møde senere eller holde fri på andre tidspunkter, gør jeg gerne dette, så jeg kan deltage. Det vil min leder ikke have, fordi hun mener ikke, at det er så hårdt at sidde til møder, som at arbejde "på gulvet".

Jeg har involveret fagforeningen og hat talt med min jobkonsulent, men det tager lang tid inden der kommer et møde i stand.

Nu er det så efterårsferie, og normalt er jeg i SFOen på skolen og arbejde. Men i går da jeg mødte i SFOen, fik jeg af lederen af vide, at jeg ikke måtte være i SFOen, fordi de ikke havde fået besked på, at jeg kom, og at de ikke må have mig der pga overnormering. Det var en meget ydmygende oplevelse, også fordi lederen i SFOen bare sagde mens der stod børn, forældre og andre ansatte.

Jeg undrer mig over dette, og har skrevet en mail til vores administrative leder, og orienteret ham, så føler jeg jeg har gjort noget.

Jeg er bange for,at de kan finde på at fyre mig, fordi jeg har bedt fagforeningen om at deltage til mødet om opfølgning på mit fleksjob.

Er der der nogle herinde, der har nogle oplevelser, erfaringer, et godt råd, så modtages det med kyshånd. Jeg har det rigtig svært med denne situation.

På forhånd tak
Chico
chico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 08:41   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du har ihvertfald handlet korrekt, ved at inddrage fagforening, og jobkonsulent.

Selvsagt du ikke skal arbejde ud over det du kan, som her er de 16timer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 09:11   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de har nok fået et drag over nakken fordi de har brugt dig i sfo pga. den nye skolereform må de ikke ansætte i sfo. men at de ikke gør det på en ordenlig måde er ikke i orden.

Jeg arbejder også på en skole men er ansat som med løn i ferier, måske kunne det være en løsning, din leder glemmer at de andre ansatte får løn for de møder.

desværre er det sådan, at fordi der en privat skole, kan det godt være at lærene ikke får ekstra for møderne, det er nemelig op til skolelederne.
Men nu er det jo ikke et spørsmål om løn men om helbred.

og ja det kan godt være det er en nem/syg måde at få dig smidt ud på, fordi privat skolerne er meget trængte på pungen, syntes ikke det er en rimelig måde at regere på men hvis det er det hun vil kan du ikke gøre meget.

jeg vil holde på mit fordi, hvis du siger ja til at deltage i møder, hvad bliver det næste så, husk du har fleks fordi du ikke er rask
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 15:11   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din leder har øjensynlig ikke forstået dine skånebehov....

Har du en kontrakt hvor disse står....

Du har handlet som du skal ved at involvere jobkonsulent og fagforening...det er det eneste rigtige at gøre..

Det er ikke op til din leder at finde ud af hvad dine behov er og ikke er....

Du er jo ansat på nogle specielle betingelser og disse betingelser skal jo overholdes..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 12:39   #5
chico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
chico er ny på vejen
Angry Nyt i sagen

Nu er der så sket en del mere i min sag. Jeg fik i november måned en påtænkt opsigelse. Jeg valgte at sygemelde mig, da hele optakten til dette, har været rigtig hård for min psyke. Min faglige organisation blev orienteret og de havde indvendinger mod min påtænkte opsigelse. Der har nu været to forhandlinger, og min leder fastholder, at hun ikke vil have mig tilbage.
I sidste uge lavede fagforeningen og skolen en aftale, der går på at jeg bliver fritstillet, får i alt 8 måneders opsigelse, en udtalelse og beholder de fem ugers ferie, for det nye ferieår.
Jeg synes ikke umiddelbart at aftalen er ok, da det jo vil gøre, at min arbejdsgiver kun skal betale 1/3 af den opsigelsesperiode, da kommunen jo betaler det resterende. Jeg føler det er svindel, for samfundets penge.
Jeg har haft en møde med min faglige organisation, om aftrædelsesaftalen og det er det bedste, de kan gøre siger de, jeg havde et krav om at jeg vil havde det tillæg jeg har krav på, da jeg har varetaget en støtteopgave de sidste 3 år, som jeg ikke har fået noget for.
Aftrædelsesaftalen er derfor ikke helt på plads endnu.
Men nu kommer det underlige, i går eftermiddags blev jeg ringet op af en sagsbehandler fra syge/dagpenge afd. Hun ville høre om jeg var blevet opsagt, og hun orienterede mig om, at hun fra min fleksjobambassadør havde denne viden, Jeg sagde som sagen er, at sagen ikke er afsluttet, og at jeg ikke ved noget endnu. Så spørger hun til mit helbred, og om jeg evt. kan raskmelde mig og arbejde et andet sted???
Jeg er et stort ??
Jeg siger til hende, at jeg fortsat er sygemeldt og ikke ved hvornår jeg kan raskmelde mig.
Jeg undrer mig over hvor fleksjobambassadøren har den viden fra, det kan kun være fra min arbejdsgiver, må hun det, når sagen ikke er afsluttet?
Jeg er simpelthen så forvirret og ked af det. Håber nogle herinde har et godt råd eller noget rygstød, så jeg komme videre i denne farce.
Hilsen fra Chico
chico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 13:16   #6
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af chico Se meddelelser
Nu er der så sket en del mere i min sag. Jeg fik i november måned en påtænkt opsigelse. Jeg valgte at sygemelde mig, da hele optakten til dette, har været rigtig hård for min psyke. Min faglige organisation blev orienteret og de havde indvendinger mod min påtænkte opsigelse. Der har nu været to forhandlinger, og min leder fastholder, at hun ikke vil have mig tilbage.
I sidste uge lavede fagforeningen og skolen en aftale, der går på at jeg bliver fritstillet, får i alt 8 måneders opsigelse, en udtalelse og beholder de fem ugers ferie, for det nye ferieår.
Jeg synes ikke umiddelbart at aftalen er ok, da det jo vil gøre, at min arbejdsgiver kun skal betale 1/3 af den opsigelsesperiode, da kommunen jo betaler det resterende. Jeg føler det er svindel, for samfundets penge.
Jeg har haft en møde med min faglige organisation, om aftrædelsesaftalen og det er det bedste, de kan gøre siger de, jeg havde et krav om at jeg vil havde det tillæg jeg har krav på, da jeg har varetaget en støtteopgave de sidste 3 år, som jeg ikke har fået noget for.
Aftrædelsesaftalen er derfor ikke helt på plads endnu.
Men nu kommer det underlige, i går eftermiddags blev jeg ringet op af en sagsbehandler fra syge/dagpenge afd. Hun ville høre om jeg var blevet opsagt, og hun orienterede mig om, at hun fra min fleksjobambassadør havde denne viden, Jeg sagde som sagen er, at sagen ikke er afsluttet, og at jeg ikke ved noget endnu. Så spørger hun til mit helbred, og om jeg evt. kan raskmelde mig og arbejde et andet sted???
Jeg er et stort ??
Jeg siger til hende, at jeg fortsat er sygemeldt og ikke ved hvornår jeg kan raskmelde mig.
Jeg undrer mig over hvor fleksjobambassadøren har den viden fra, det kan kun være fra min arbejdsgiver, må hun det, når sagen ikke er afsluttet?
Jeg er simpelthen så forvirret og ked af det. Håber nogle herinde har et godt råd eller noget rygstød, så jeg komme videre i denne farce.
Hilsen fra Chico
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Skriftlige henvendelser.

Kommunens ansatte, her sagsbehandlere, sagsformidler eller socialrådgiver er ikke pr.automatik en fjende af dig. De er som udgangspunk professionelle empatiske mennesker. som vil dig det godt. Udgangspunktet er at de har stor indsigt i lovgivningen og overholder alle love, i vurderingen af netop din sag.
Udvis respekt overfor de offentligt ansatte, men.....

Der er desværre et men, som kan give dig store problemer, hvis ikke du er bevidst om, at ikke alle i det offentlige følger den lovgivning, som Folketinget har vedtaget eller kommunalbestyrelsens interne regler.

Derfor råder vi på K10, at al kommunikation foregår skriftligt, imellem dig og kommunen. Ingen hyggelige telefonsamtaler.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 13:45   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du mener, du i 3 år skulle have haft tillæg, skulle du jo nok have forhandlet det med din arbejdsgiver på et tidligere tidspunkt. I kan jo se forskelligt på tingene, hvis der ikke er indgået en aftale.

Din arbejdsgiver skal jo betale, hvad lovgivningen siger i den konkrete situation og ikke mere fordi, du ikke er på jobbet..

Håber du kan lægge det hele bag dig, når forløbet er afsluttet. Lyder som om din fagforening og jc har været med til at give dig en fair deal - på det foreliggende grundlag. Bl.a. har de fået dig fritstillet.

Håber ikke, du går for meget ned i løn, når du skal ud og søge efter de "nye" regler.
Al held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 13:46   #8
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 11
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af chico Se meddelelser
I sidste uge lavede fagforeningen og skolen en aftale, der går på at jeg bliver fritstillet, får i alt 8 måneders opsigelse.........................Så spørger hun til mit helbred, og om jeg evt. kan raskmelde mig og arbejde et andet sted???
Så er du jo stadig ansat i fleksjobbet på privatskolen og modtager løn derfra i de næste 8 måneder. Du skal bare ikke møde på arbejde, fordi de fritstiller dig.
Det undrer mig lidt, at sagsbehandleren ringer til dig for tale om nyt job, så længe du stadig er ansat på privatskolen.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 14:03   #9
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Som en anden skriver - ingen "hyggesnak" i tlf... sørg for at kommunikere med SB på mail... det forhindrer en del misforståelser

Hvis du er fritstillet er spørgsmålet om du kan starte nyt arbejde jo ganske relevant, at du så stadig er sygemeldt en anden sag.
Hvordan er din fritstilling arrangeret? så du får løn uanset om du finder andet arbejde? og hvordan fungerer det i forhold til det løntilskud du får fra kommunen?
Det synes jeg er væsentligt at du får med i aftalen... for lur mig om ikke kommunen vil kunne sige at du ikke kan få løntilskud for to job på een gang, og i den situation er din "fritstilling" jo ikke meget værd? og du bør kompenseres på anden måde - som jeg ser det...

Tror du skal prøve at skille tingene lidt ad når du snakker mad fagforeningen, så det manglende tillæg bliver drøftet uden at blande opsigelsen ind i det...?

Lyder ikke som om din fagforening er helt skarp? forvent støtten, hjælpen og vejledningen derfra og bliv ved med at spørge indtil du har fået ordentlige svar... hvis det går lidt i hårdknude for dig og det er svært at overskue, så bed om at få på mail hvad det er de mener der er det rigtige nu... eller skriv dit eget lille referat af evt samtale og spørg pr mail om det er sådan du skulle forstå det der blev sagt...

Men spørg spørg spørg og bliv ved med at spørge til du har en løsning - som du mener er rimelig, forståelig og ok...

Og husk at hvis du gør dig umage og tager "slæbet" nu, så vil det være knap så svært at komme positivt videre senere hen, også fordi du ved med dig selv at du virkelig har gjort hvad du kunne... held med det
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 14:30   #10
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 11
Rebecca.And er ny på vejen
Det er også værd at overveje, om det er en god idé at være sygemeldt, når man et fritstillet.
Sygemeldte indkaldes til samtaler på arbejdspladsen og i kommunen. Sygdom skal dokumenteres, så lægen skal indblandes. Efter nogle uger er det slut med løn fra arbejdsgiveren, og man går over på sygedagpenge.
Jeg ville spørge i fagforeningen, om du i opsigelsesperioden, som raskmeldt, kan gå derhjemme uden nogen forpligtigelser.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension