K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2014, 21:25   #1
sannimusen74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2014
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
sannimusen74 er ny på vejen
ingen kontanthjælp da jeg er gift.......

hej og tak for medlemskabet.... jeg er ny her inde og er spændt på, om der måske kan komme noget godt ud af dette her...--- for det håber jeg!!!!
lidt om mig selv - jeg er 39 år blev syg i 2008, kæmpede men måtte til sidst i 2011 opgive min uddannelse som optiker...--
så siden 2010 er jeg inde i systemet og det har vitterlig ikke været nogen dans på roser...--
jeg er bleven opereret i hovedet og har et dræn i som gør, at jeg har svært med at koncentrere mig, svært med at fokusere samt huske.... plus at jeg oveni dette fik problemer med synet 2009..-- som nu har gjort mig til synshandikappet..-- med kun små 10% syn tilbage.......
- kommunen ville have mig ind under revalidering og det prøvede vi da også..-- men det fungerede ikke....--- efter dette var jeg i arbejdsprøvning i et par uger...--- men det fungerede heller ikke.....-----
nu er jeg så på kontanthjælp..-- og da min mand og mig er gift, har han jo forsørgerpligt..-- dette betyder så nu, at jeg er hjemme på barsel...-- med vores dejlige lille guldklump på 2 mdr. og får 273 ,- om måneden som bidrag til vores udgifter.....--- og jeg synes helt ærlig at det er fuld stendig latterlig, for det kan vi jo ikke få det til at fungere med....--- vi har hus og bil og godt nok tjener min mand da temmelig godt.....--- men hvorfor skal jeg straffes for, at jeg er bleven syg og ikke kan mere, som jeg egentlig gerne ville........---- og så bliver man oveni det også næsten tvunget til at skulle gå fra hinanden og blive skilt for at få det til at køre rundt økonomisk.......
er det sådan det skal være i dagens Danmark....??????????

så jeg ved virkelig ikke hvordan vi kan få det hele til at fungere og det gør det jo ikke bedre når man egentlig har mere end rigelig at slås med til hverdagen...............

undskylder det lange indlæg..-- men havde lige behov for at komme af med det hele.....

venligst Sandra
sannimusen74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 21:34   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
med de nye regler skal du bo alene for at få hjælp, så længe du er på barsel kan du ikke komme vider, når den er slut skal du bede om at komme vider, i en arbejdes prøvning og derefter måske et rc forløb, så kan du få 13500 i hjælp
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 21:46   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig velkommen....

Kære Sandra.

Du bliver her på denne tråd fremover, der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Læs og følg disse råd for nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Nu skal du/I til at lære spillets regler at kende. Der er vedtaget mange nye reformer, som alle er usikker over for.

Det er vigtigt at forstå at kommunen ikke interesserer sig for diagnoser og hvordan du har det.

Kommunen interesserer sig kun for din arbejdsevne.

Hvor stor viden har din kommune om din nuværende situation?

Hvor lang tid var du på sygedagpenge og fra hvilken dato/år? S.U.

Blev din sygedagpengeperiode forlænget? S.U.

Din praktiserende læge i sociale sager og sygdom er en vigtig medspillet i modsætning til tidligere.

I første omgang skal du/I vide alt 100% om hvad andre skriver om dig i din kommunale journal.

Derfor skal du/I søge aktindsigt ved alle, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen. Her findes en lovbunden frist inden du skal have modtaget din aktindsigt på 10 kalenderdage. Et lovkrav.

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hold pinlig orden i alle disse papirer, der kommer flere end I tro.

Når du/I så har sat jer ind i alt og om kommunen har den samme viden som der beskrives i hospitalsjournalerne, hvis ikke sender du/I alle nye akter til kommunen.

Hvad har lægerne sagt til dig om fremtiden?

Er du lægefagligt erklæret stationær? S.U.

Så dukker der flere spørgsmål op.

Hvornår har du sidst haft kontakt med kommunen? S.U.

Husk, at man taler ikke med sin kommunen men alt foregår på skrift.

Fordi du sandsynligvis vil få din sagsbehandler skiftet ud, muligvis flere gange.

Man skal være aktiv i ens sociale sag.

Kun een ting gælder: dokumentation og atter dokumentation.

Men først aktindsigt, derefter svar på flere spørgsmål.

Bedste hilsner

Peter

PS med de få oplysninger du indtil nu har givet, tror jeg, hvis lægerne har erklæret dig stationær, at din sag går i retning af fleksjob eller førtidspension. Begge dele særdeles svære at få bevilget.

Derfor skal du I begynde at sætter jer ind i lovgivningen og de muligheder der findes. Læs http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...guide-fleksjob

Sidst redigeret af phhmw; 04-08-2014 kl. 23:22.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 10:48   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er jo ikke fordi, du er gift, du ikke kan få udbetalt kontanthjælp, men fordi din mand tjener mere end 2 x kontanthjælpssatsen. Godt I får skattefri børnecheck på 4404 kr pr kvartal - det er da en lille trøst.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 11:11   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej det tror jeg ikke stampe, det dækker jo knapt barnes behov og da slet ikke huslejen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 11:30   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
jjsonn

A hva ba hva?

Jeg skriver intet om hvad, børnecheck skal bruges til. Men for de fleste et godt supplement.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 11:33   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
bliver bare lidt irreteret når folk gør opmærksom på børnetilskud, det er jo noget folk får om de har en fed løn eller ej, så folk uden løn er det som,at slukke en brænd med en si
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 14:31   #8
sannimusen74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2014
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
sannimusen74 er ny på vejen
hej Peter ...og tusind tak for dit svar
- sygedagpenge fik jeg tilbage i 2010.. og perioden blev ikke forlænget.....
- ifølge mine læger fra OUH er min tilstand stationær.....---
- min sidste kontakt med kommunen var her i starten af måneden, hvor jeg endnu engang blev præsenteret over for en ny sagsbehandler og der søgte jeg så kontanthjælp og fik så svar på, at jeg godt kunne få noget ..--- nemlig 273,-

- jeg havde håbet at jeg måske kunne været kommet i betragtning til førtidspension..-- det er jo ikke fordi jeg har valgt at blive syg og det har taget langt tid at acceptere, at jeg ikke kan og ikke er , som jeg plejer at være.....---- men nu er der så alt det her med kommunen , som ikke ligefrem fremmer min psykiske tilstand...............

venligst Sandra
sannimusen74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 14:36   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Mht børnecheck er der en der skriver - at fed løn el,ej så får man den..

N måske tager jeg fejl - men det går da efter indtægt nu..en høj løn så starter d modregning i børnecheck ,så det er ik en selvfølge for alle mere..

Og ja for dem der får er det et suplement - men ik noget man ka leve af ...

Jeg synes gensidig forsørger pligt skulle forbydes uanset om det er kontant hjælp eller FTP..det er efter min mening ik fair ,

Håber for trådstarter at din situation snart ku ændres så du ku få mere..det er dyrt med babyen



Mvh stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 17:33   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det jo ikke børnechek det handler om, men man skal over 750000,- så trækker de 5 % , så den der med de trækker de rige det er rent til grin.

Tænkte på, når dine læge papir er i orden, kunne du måske søge om at komme på rc forløb, så du kan få en indtægt mens de afklarer dig.

det er jo de færeste der kan leve af en løn, jeg forsøger selv min mand under gf og det er ikke sjov, hørte i går tænketank havde regnet ud kh skulle sættes ned på under 9000 for par med børn og i de penge skulle alle ydelser regnes i, børnetilskud, boligydelse, medecin osv.
vi bor billigt 3700,men strøm og varme er ikke nemt at spare på, heller ikke mad, sker det, så må jeg smide min mand ud, for at kunne give mine børn mad. lige nu har vi knapt smør på bordet og tøj og sko hedder kun tilbud og kun til vores børn, for der er ingen penge
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension