K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2011, 10:29   #21
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Du har en pointe... Men det er ikke nok bare at gøre dem ansvarlige... de skal jo også have midlerne til det...
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det kunne være fedt hvis du smed dit indlæg ind på:
Dansk socialrådgiverforenings facebook side

ville gerne se reaktionen fra dem derinde...
svaret er Faglig stolthed og ansvarlighed!

De har midlerne til det
- de har fået en god uddannelse-de har et "godt hoved"- de har erfaringerne og de har §§§§

hvordan ligger det med ansvar, motivation og fagligheden?
det er ikke alene et økonomisk spørgsmål- sb er jo på arbejde de får deres faste løn, socialrådgiverne skal bare gøre deres bedste med rettidig omhu i stedet for at fortolke, forhale og fortie.

I sb herinde er gode rollemodeller og gør faktisk en forskel- det viser at faglighed og menneskelighed kan forenes, tak for det
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 11:01   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvor har du ret......

Kære Østerbro

Til Curls og Thomas75 vil jeg opfordre til at høre P1 Poul Friis hvor Bettina Post dygtigt forsvare sine synspunkter imod usaglige påstande fra en kendt professor.

http://www.dr.dk/P1/P1Formiddag/Udse...1/24110836.htm

i udsendelse ringer en pensioneret socialrådgiver ind for at kommenterer og bakke Bettina Post op imod påstande om at de svage bare vil rage til sig.

Socialrådgiveren havde 43, skriver treogfyrre, års erfaring og havde regnet ud at hun gennem alle disse år har haft ca 10.000 klienter, hvis sag hun havde vurderet til afgørelse.

Lyt til udsendelsen og find ud af hvor mange der havde forsøgt at snyde sig til en ydelse som de ikke var berettiget til.

Som hun afsluttede: "selvfølgelig kunne de ikke løbe om hjørnerne med mig og fik afslag!"

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-11-2011 kl. 11:09.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 12:55   #23
cyberstorm
Ved at vænne sig til K10
 
cyberstorms avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 17
Styrke: 15
cyberstorm er ny på vejen
tilbudsportalen

jeg fandt den tilbudsportal der bliver omtalt i udsendelsen og lagde den ind i link samlingen her på K10.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=20416
__________________

Med Venlig hilsen.
Cyberstorm
cyberstorm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 13:09   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvis der var midlerne til det helt 100 %, ville der nok ikke være problemer.
Det handler ikke altid om det faglige - om uddannelse og erfaringer. Det handler om arbejdsredskaber og ressourcerne til det. Men også udvilklingen i det hele taget, når det handler om bedrageri. De finder jo på alle mulige måder at finde et hul for at bruge pengene på en forkert måde.

På mange arbejdspladser forsøger man altid forbedre arbejdsredskaberne og arbejdsgange - men udviklingen sker alt for hurtigt - og bedragerne - ja de finder jo bare på noget nyt - en anden måde at bedrage kommunen på - det er ikke bare de private firmaer - men også leverandører og borgerne selv. Der er et hav at holde øje med. Men det gode er jo, at man kan kræve pengene tilbage igen, såfremt det viser sig, at nogle har misbrugt kommunens penge på en grov måde - og de bliver jo meldt til politiet af kommunen. Det ser vi meget mere af nu om dage, at de bliver meldt til politiet. Også nogle af de udsendelser, der har været i Operation X, hvor det blev afsløreret, at der var nogle, som misbrugte kommunens penge på en grov måde - de blev meldt til polititet.

På enhver anden arbejdsplads (dvs. ikke kommunen eller anden myndighed), så kan der foregå misbrug af firmaets penge.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 13:28   #25
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Må jeg høre jeres tanker om de "sociale Plattenslagere"???
Hej Ricky M

Intet overrasker mig.
Jeg fik en revalidering hos det private jobfirma HKI i København NV så i rundt regnet 4 år var jeg elev i et jobfirma der modtog penge fra kommunen for at hjælpe mig med at få en erhvervs-uddannelse.
Jobfirmaet HKI var efter min mening kun interesseret i pengene som de fik fra kommunen og sk*** ligeglad med om eleverne fik en god uddannelse.

Efter min mening er private jobfirmaer de værste sociale plattenslagere der findes.

Jeg har skrevet meget om jobfirmaet HKI her på K10.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 14:50   #26
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vel talt, østerbro

-der "mangler" i den grad (politisk?) vilje til at sætte fagligheden højt.

I dag kan enhver kalde sig: konsulent UDEN nogen form for autorisation eller kvalitetssikring fra Staten/kommunens side.

Enhver meler sin egen kage, så at sige, og det er tydeligt at det må være det skatteyderne ønsker for deres dyrt betalte skattekroner eller hva

(Suk, menneskets urinstinkt ligger lige under overfladen...eller måske man ku sige, den kloge narrer den mindre kloge!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 15:51   #27
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Østerbro

Til Curls og Thomas75 vil jeg opfordre til at høre P1 Poul Friis hvor Bettina Post dygtigt forsvare sine synspunkter imod usaglige påstande fra en kendt professor.

http://www.dr.dk/P1/P1Formiddag/Udse...1/24110836.htm

i udsendelse ringer en pensioneret socialrådgiver ind for at kommenterer og bakke Bettina Post op imod påstande om at de svage bare vil rage til sig.

Socialrådgiveren havde 43, skriver treogfyrre, års erfaring og havde regnet ud at hun gennem alle disse år har haft ca 10.000 klienter, hvis sag hun havde vurderet til afgørelse.

Lyt til udsendelsen og find ud af hvor mange der havde forsøgt at snyde sig til en ydelse som de ikke var berettiget til.

Som hun afsluttede: "selvfølgelig kunne de ikke løbe om hjørnerne med mig og fik afslag!"

Hilsen Peter
Jeg ved ikke lige, hvordan ovenstående skal forstås, men jeg snakker IKKE om, at borgerne snyder sig til ydelser, men om at de BLIVER SNYDT for ydelser, som kommunen har bevilget til dem, men som nogle private aktører ikke overholder.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 16:07   #28
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Peter, jeg har det som thomas75, jeg kan slet ikke lige finde ud af, hvad du vil med dit indlæg... Nu handler tråden om, at hvad borgere er blevet snydt for, netop som Operation X kom ind på... Programmet "sociale plattenslagere"..... Nu ved jeg ikke, om du har set programmet, men den handlede om private firmaer, der snyder borgerne - ikke om de kommunale medarbejderes faglighed...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 16:18   #29
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg sad og tudede over ham den unge mand der havde fået bevilget 210 timer med en kontaktperson, og reelt kun havde fået mellem 8 og 24 timer om måneden og nu var gået helt tilbage mentalt....han var jo dybt ensom, nej hvor havde jeg lyst til at springe ind i tv-skærmen og kramme ham.

Jeg vrælede mig gennem programmet, jeg kan slet ikke tåle sådan noget.
Jeg måtte også knibe en tåre... Og rystede sådan med hovedet, for det var bare alt for rystende!! Og så ham som måtte overnatte udendørs... (fra programmet den 1. del fra sidste uge) Det er umenneskeligt! Man tror slet ikke sådan noget eksisterer i Danmark, og at alle er gode til at hjælpe hinanden, men nej, det viste programmet tydeligt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 13:44   #30
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
I dag kan enhver kalde sig: konsulent UDEN nogen form for autorisation eller kvalitetssikring fra Staten/kommunens side.
Alle og enhver kan kalde sig ’jobkonsulent’ og starte et jobfirma.
Kommunerne betaler millioner til plattenslagerne og skatte-yderne betaler.
Vi må håbe at den nye regering vil ændre loven.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tvunget til operation østerbro Politik og Samfund 5 02-06-2013 15:31
Operation eller ikke operation... det er spørgsmålet. Twingo Alt det andet 14 02-01-2012 16:43
Hjælp til operation efter operation? Camille Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2010 22:25
Operation X - på vandvognen Pyt Det er da strengt ! 9 10-10-2008 18:49
Genoptræning/operation phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 23-08-2008 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension