K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2010, 20:49   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hjælp til operation efter operation?

Hejsa derude..

Jeg håber at jeg har lagt mit spørgsmål under det rigtige emne.

Jeg fik sidste år (September) en diskusprotese indopereret i ryggen via maven.
Ved at gå hjemme i ca 2½ år havde jeg selvfølgelig taget lidt på, sån' lidt til gården og lidt til gaden

Det meste faktisk 80% har jeg tabt igen efter operationen - MEN efter operationen er det som om at jeg har fået et depot på den ene side af maven, hvis jeg står til siden og ser mig selv i spejlet ligner jeg faktisk en der er gravid (ikke højgravid men en pæn lille bule) - men vender jeg mig til den anden side er min mave flad.

Jeg har trænet og trænet (jeg træner 5 dage om ugen for primært at gøre min ryg stærkere) men INTET hjælper..

Mit spørgsmål er så, jeg har kigget på priser for evt at få suget det her depot ud som 100% har lagt sig pga operationen, men det er RET dyrt for en person på sygedagpenge - kan jeg få hjælp til det eftersom det er kommet af en operation?

Jeg ved godt det er et luksusproblem, men jeg er kun 24 år og min selvtillid er i forvejen dykket gevaldigt efter at ha' fået en gammeldags kejsersnit på 13 cm ned af min mave

Håber i kan hjælpe mig lidtm på forhånd tak
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 21:21   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Umiddelbart så tror jeg ikke at du kan få en fedtsugning på det off regning... men den eneste der kan fortælle dig om det... er din egen læge.. og det er jo også din egen læge der evt skal sende dig videre i systemet..

Og ar efter kejsersnit..... vær du stolt og glad for det ar... prøv at tænke tanken til ende hvis du ikke havde fået et kejsersnit .....
Og så kan jeg fortælle at ar blegner med tiden... - jeg har efter hånden ret så mange af dem..
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 21:41   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Aret er jo ikke efter et kejsersnit, aret har jeg fået da jeg blev opereret i ryggen - men den operation jeg har fået går man igennem maven til ryggen og ikke ind fra ryggen.

Men mit ar ligner et gammeldags kejsersnit.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 21:45   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Jeg ved godt det er et luksusproblem, men jeg er kun 24 år og min selvtillid er i forvejen dykket gevaldigt efter at ha' fået en gammeldags kejsersnit på 13 cm ned af min mave
Tja, når jeg læser dit indlæg så kunne jeg jo kun se at det ar er fra et kejsernit.. men mit svar er akkurat det samme kejsersnitar eller ej... tal med din egen læge om det .. skal du ha noget igennem det off. så er det din egen læge der skal videresende dig...
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 22:06   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg tvivler på at det er et fedtdepot der ligger der på den ene side af maven, det er højest sandsynligt arvæv fra operationen.

Jeg har for nyligt fået lavet en abdominal hysterektomi, hos mig ligger arret i bikinilinien altså på tværs af maven, under arret er det fint og fladt, men over arret har jeg nu en bule som ikke var der før, og det er arvæv. Nogle danner mere arvæv end andre, og det kan tage rigtig lang tid om at forsvinde, minimum et år. Men der kan gå flere år.

Hvis det ikke forsvinder af sig selv igen så kan man forsøge at fjerne noget af arvævet ved en operation, det har intet med en kosmetisk operation at gøre, og hvis det genere en fysisk kan man nok få en henvisning til operation, der i så fald ikke koster noget. Dog skal det siges at ved en operation hvor man fjerner arvæv er der altid en risiko for at arvævet kommer igen.

Jeg ville hvis jeg var dig, tage en snak med egen læge om det, og ellers slå koldt vand i blodet et halvt års tid endnu, jeg er næsten sikker på at det også vil være det din egen læge vil foreslå.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 22:25   #6
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Ragdoll - Du har sgu nok ret i at det er arvæv for jeg har netop mange problemer med at have cowboybukser på og bælte, det føles seriøst som om der står en og stikker en kniv ind i maven på mig..

Der er som sagt kun gået et år nu, så jeg skulle måske vente som du siger og se hvad der sker, og så snakke med min egen læge..
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP! Sygedagpengestop 10 dage før operation. JRSeat Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 32 16-04-2013 11:21
HJÆLP!!! Operation og så stopper de sygedagpengene nala Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 100 03-09-2012 17:24
Operation eller ikke operation... det er spørgsmålet. Twingo Alt det andet 14 02-01-2012 16:43
Operation X på tv2 Ricky M. Politik og Samfund 31 01-12-2011 09:04
Spørgsmål om hjælp efter operation Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-05-2010 20:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension