K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2012, 13:45   #61
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KirstenJV Se meddelelser
Har du en ide om hvor det indlæg er henne??
Jeg tror at det er denne tråd, der er ihvertfald noget om emnet http://www.k10.dk/showthread.php?t=20585
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 14:15   #62
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg tror at det er denne tråd, der er ihvertfald noget om emnet http://www.k10.dk/showthread.php?t=20585
Tak skal du have Supersus
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 16:21   #63
emspower
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 9
Styrke: 0
emspower er ny på vejen
Hej Kirsten.
Lige først et Jeg forstår dig, bor også i Vejle komunne Jeg passer heller ikke i en kasse, og står også uden indkomst.
kram
emspower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 16:28   #64
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Så kom der lige en anke afsted, mht stop af sygedagpengene. Så nu venter jeg igen.!



Har lige set at BAN har 15 ugers svartid....nå men det er da ikke lang ti Nogen der ved om det hjælper noget at ringe derned engang i mellem og rykke på sagen?
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 09:54   #65
emspower
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 9
Styrke: 0
emspower er ny på vejen
Det tog dem 17 uger ved mig, fik afslag lige før jul.
emspower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 13:01   #66
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KirstenJV Se meddelelser
Så kom der lige en anke afsted, mht stop af sygedagpengene. Så nu venter jeg igen.!



Har lige set at BAN har 15 ugers svartid....nå men det er da ikke lang ti Nogen der ved om det hjælper noget at ringe derned engang i mellem og rykke på sagen?
Det plejer ikke at hjælpe rykke, desværre, men du kan da forsøge. Det er jo således at de nok lige ordner din sag på et par dage, så alle de øvrige uger ligger den bare og venter på en sagsbehandler, der får tid.

Min pensionssag har nu ligget hos BAN i 6 mdr., men jeg er allerede gået videre med min afklaring i form af endnu en arbejdsprøvning. Jeg ved ikke om det kan betale sig for dig at fortsætte din afklaring mhb. fleksjob, hvad siger sin fagforening ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 15:25   #67
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det plejer ikke at hjælpe rykke, desværre, men du kan da forsøge. Det er jo således at de nok lige ordner din sag på et par dage, så alle de øvrige uger ligger den bare og venter på en sagsbehandler, der får tid.

Min pensionssag har nu ligget hos BAN i 6 mdr., men jeg er allerede gået videre med min afklaring i form af endnu en arbejdsprøvning. Jeg ved ikke om det kan betale sig for dig at fortsætte din afklaring mhb. fleksjob, hvad siger sin fagforening ?
Jeg har også en klage i BAN mht flex godkendelse.... Så?
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 06:11   #68
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KirstenJV Se meddelelser
Jeg har også en klage i BAN mht flex godkendelse.... Så?
Tænker du så på om du vægter mere

Det tror jeg næppe, det er sikkert samme ventetid.

Hvis du tænker på at du allerede har været i fleksafklaring og fået afslag, vil der så ikke være en måde at du indtil videre kan efterflg. dette afslag ? Eller kan du blot afvente BAN, da kommunen blot har sagt at du bør melde dig ledig for det ordinære arbejdsmarked ?

Hvad var grunden til afslaget på sdp. ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 10:41   #69
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Når man får afslag på fleks er man så nødt til at gøre op om man vil anke og stå uden indtægt hvis man ikke kan få kontant hjælp eller melde sig rask og få dagpenge?

Man kan vel ikke anke og så rask melde sig og få dagpenge...jeg står selv i den situation at jeg er hunderæd for at få afslag på fleks og så stå uden indtægt nemlig...

Der er vel de to valg?

Og hvis man så får afslag igen på fleks kan man så raskmelde sig i sin akasse?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 11:13   #70
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Når man får afslag på fleks er man så nødt til at gøre op om man vil anke og stå uden indtægt hvis man ikke kan få kontant hjælp eller melde sig rask og få dagpenge?

Man kan vel ikke anke og så rask melde sig og få dagpenge...jeg står selv i den situation at jeg er hunderæd for at få afslag på fleks og så stå uden indtægt nemlig...

Der er vel de to valg?

Og hvis man så får afslag igen på fleks kan man så raskmelde sig i sin akasse?
Hvis du raskmelder dig, så kan jeg næsten garantere dig, at din vej mod fleks bliver uendelig lang! For kommunen vil (og vel egentligt med rette) tænke, at hvis du kan raskmelde dig til a-kassen og dermed stå til rådighed for 37 timers ordinær beskæftigelse, så er du jo temmelig langt fra at være berettiget til fleks, hvor mange, selv med skånehensyn, får afslag fordi de kan klare 20 timer idet de så må være selvforsørgende på de 20 timer.

Derudover så tvivler jeg på, at a-kassen overhovedet vil tage dig ind, når du har så nedsat arbejdsevne at fleks er på tale.....så stå du jo netop ikke til rådighed for det ordinære arbejdsmarked på 37 timer og er dermed ikke berettiget til dagpenge fra a-kassen.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fradrag og dagpenge ved 17 timer/ugen joey Dit og Dat 5 11-09-2013 10:36
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Sygedagpengestop- ingen ret til dagpenge?? Millex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 57 28-11-2011 10:05
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension