K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2009, 12:54   #51
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
Jeg har dog svært ved at se, hvorfor tingene skulle ændre sig ved en ny regering. Vi er jo nok stadig nogen, der kan huske Nyrup og Efterlønsbeviset, Lykketoft og Den Sociale Pensionsfond, eller Søvndals 20 plejehjemsbesøg, som ved en nærmere fintælling viste sig at være 5.
Der var nu også noget med en cykelhjelm og Nyrup hvis vi skal helt ned i petitesserne

Men ifølge Berlingske så er de fire bedste statsministre i Danmarks historie socialdemokratiske med Nyrup på en fjerdeplads... Fogh er kun nummer seks....
http://www.berlingske.dk/article/200...itik/90330089/
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 14:24   #52
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Helt ærligt....
Kan vi ikke bare blive enige om, at uanset hvad, så er der noget godt og skidt ved enhver regering, om så den er blå... rød... gul.... eller grøn.

Tør sgu da ikke i denne debat, melde ud hvilken partifarve jeg hælder til, mener dog, at enhver har ret til sin mening, uden at blive dunket oveni hovedet fordi man åbenbar stemmer "forkert".

Uanset hvad vi gør eller stemmer, så kan det ikke lade sig gøre, at få den perfekte regering, som vi alle er tilfredse med vel?
Jeg kan da finde flere ting, ved ALLE partier som jeg er enige eller uenige i, og det parti som har de fleste af mine holdninger, er det parti jeg sætter mit x ved, dette er ikke ensbetydende med, at jeg er fuldt og helt enig i alt hvad de står for....

Er der mon ikke ting, som I var uenige med Nyrup om, eller det er måske glemt i denne debat, om alt det LORT I mener den nuværende har lavet. Bare en lille tanke, ved godt at jeg har stukket hånden ind i en hvepserede. Jeg er bare ærlig og siger, at der er godt og skidt ved ALLE regeringer, og hånden på hjertet så ved I det jo godt inderst inde, om I vil indrømme det for jer selv, er så jeres egen sag, ligesom det er min sag om jeg stemmer venstre eller ej, det er min ret, og det gør mig ikke til et ringere menneske end jer vel?

Bare en lille kommentar til denne debat, der er ved at være helt oppe i det "røde" felt.

Stoktoft, der indtil videre har stemt venstre, men ikke ensbetydende med at jeg fortsætter..........
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 14:42   #53
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stoktoft Se meddelelser
Er der mon ikke ting, som I var uenige med Nyrup om, eller det er måske glemt i denne debat, om alt det LORT I mener den nuværende har lavet.
Vi har ikke har glemt at Nyrup og at nogen af hans ministre også lavede SHIT.

Citat:
Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
Det er nemmest at begynde dagen med et smil, når mange besværligheder er overvundet
..............................
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 16:33   #54
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stoktoft Se meddelelser
Helt ærligt....
Kan vi ikke bare blive enige om, at uanset hvad, så er der noget godt og skidt ved enhver regering, om så den er blå... rød... gul.... eller grøn.

Tør sgu da ikke i denne debat, melde ud hvilken partifarve jeg hælder til, mener dog, at enhver har ret til sin mening, uden at blive dunket oveni hovedet fordi man åbenbar stemmer "forkert".

Uanset hvad vi gør eller stemmer, så kan det ikke lade sig gøre, at få den perfekte regering, som vi alle er tilfredse med vel?
Jeg kan da finde flere ting, ved ALLE partier som jeg er enige eller uenige i, og det parti som har de fleste af mine holdninger, er det parti jeg sætter mit x ved, dette er ikke ensbetydende med, at jeg er fuldt og helt enig i alt hvad de står for....

Er der mon ikke ting, som I var uenige med Nyrup om, eller det er måske glemt i denne debat, om alt det LORT I mener den nuværende har lavet. Bare en lille tanke, ved godt at jeg har stukket hånden ind i en hvepserede. Jeg er bare ærlig og siger, at der er godt og skidt ved ALLE regeringer, og hånden på hjertet så ved I det jo godt inderst inde, om I vil indrømme det for jer selv, er så jeres egen sag, ligesom det er min sag om jeg stemmer venstre eller ej, det er min ret, og det gør mig ikke til et ringere menneske end jer vel?

Bare en lille kommentar til denne debat, der er ved at være helt oppe i det "røde" felt.

Stoktoft, der indtil videre har stemt venstre, men ikke ensbetydende med at jeg fortsætter..........
Der er altså ingen der brokker sig over NOGENS farve... der er nogen der brokker sig over at man ikke må brokke sig over FARVERNE... der er forskel.
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 02:30   #55
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Wow hvor bølgerne går højt, det er jo næsten som ved sidste valg herinde igen.

Nå Der var en der skrev nogle med soldater kom hjem i kister, og det så var regerings skyld.
Til det vil jeg blot tilføje en af mine kammerater han har været i Irak og de tager nu engang selv beslutningen og der er virkelig lagt tanker bag, for dem der tager afsted.

Min kammerat skulle sammen med hans deling skrive testamente, og ja der var der nogle det gik op for hvor slemt det var og valgte fra.Men de resterende de tog derned fuldt ud bevidste om, at det kunne være de ikke skul'le se deres mor og far igen.

Også endelig husk det med at gå efter bolden og ikke manden.præcis som Stoktoft næver i sit indlæg.

P.S Skal heller ikke nyde noget af at sige hvad jeg stemmer.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 12:18   #56
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig Lone T!!

Jeg bryder mig heller ikke om krigen som udgangspunkt, men vores deltagelse afhænger jo også kun om der er soldater der melder sig.

Og de soldater der melder sig gør det frivilligt!
Og når soldtaerne dør, så sidder familierne gang på gang og fortæller at det var soldatens ønske at deltage, at soldaten godt kendte konsekvenserne, og at familien bakker fuldt op om soldaten - også selvom denne døde. Flere endog med stolthed og forståelse.

Så hvordan dét kan blive regeringens skyld er mig en gåde. Soldaterne kan deltage i krigen, eller lade være. Ingen tvang dér, hvorfor det må høre ind under personligt ansvar.

Så hvis en soldat bliver sendt hjem i en kiste, er det en konsekvens af det valg soldaten selv træf.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 15:23   #57
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og de soldater der melder sig gør det frivilligt!
(Cut)
Så hvis en soldat bliver sendt hjem i en kiste, er det en konsekvens af det valg soldaten selv træf.
Nu forholder det sig ikke således at alle kan undlade at melde sig frivilligt, for så er det godbye til jobbet i hæren. Det er helt sikkert.

Forældre, søskende, kærester, familie og tilfældige borgere, der mærker konsekvenserne af dybt traumatiserende og psykisk ødelagte mennesker, der vender hjem fra krigs helvedet har ikke meldt sig frivilligt.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 15:29   #58
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Så bliv militærnægtere !!!!!

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 15:56   #59
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Nu forholder det sig ikke således at alle kan undlade at melde sig frivilligt, for så er det godbye til jobbet i hæren. Det er helt sikkert.

Forældre, søskende, kærester, familie og tilfældige borgere, der mærker konsekvenserne af dybt traumatiserende og psykisk ødelagte mennesker, der vender hjem fra krigs helvedet har ikke meldt sig frivilligt.
Nu er det sådan de får tilbudt psykolog bistand så snart de lander i Danmark, men desværre mener mange af dem ikke de har brug for det.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 21:22   #60
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Nu forholder det sig ikke således at alle kan undlade at melde sig frivilligt, for så er det godbye til jobbet i hæren. Det er helt sikkert.

Forældre, søskende, kærester, familie og tilfældige borgere, der mærker konsekvenserne af dybt traumatiserende og psykisk ødelagte mennesker, der vender hjem fra krigs helvedet har ikke meldt sig frivilligt.
Har man, som du skriver, et job i hæren, så er det et job man selv har valgt - igen, ingen har tvunget dem til at tage det job!! Og har man som soldat med arbejde i hæren ikke lyst til at deltage i krig, så er det tilladt at sige op og finde sig et andet job. Men soldater der arbejder professionelt i hæren, vil jo gerne de fleste krige. Så dette er også et frivilligt job! Der er ingen der bliver tvunget til at deltage i krig med maskingeværet stukket i ryggen...

At være soldat, uanset om man selv har valgt sin karierre i hæren, eller blot er slagter der vil ud på en mission, ved på forhånd at at det kan have sin pris i form af død, og psykiske problemer, mm. Krig er ikke en hygge-mission!!
Hæren har virkelig gode tilbud til hjemvendte soldater, men mange vil ikke erkende de er syge og har brug for hjælp...

Heldigvis tager de fleste dog imod hjælpen og kommer hele ud på den anden side, hvoraf en stor procentdel bliver sendt ud på flere missioner og kan skrive Bosnien, Irak, Afghanistan osv på sit CV.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et land i chok efter Anders Fogh Rasmussen buster Politik og Samfund 6 18-04-2010 15:16
Hvilket aftryk mener du, at Anders Fogh Rasmussen har sat? Odenseaneren Politik og Samfund 13 14-05-2009 10:05
Anders Fogh forlader dansk politik Peacock Politik og Samfund 6 06-03-2008 00:24
Skriv til Anders Fogh ? Stella Dit og Dat 4 21-06-2007 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension