K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2008, 12:24   #51
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Metsen...

Du får lige nogle Mange bliver (desværre) deprimerede af sagsbehandlingen. Det er vist desværre en "sund" reaktion på "et sygt system".

Hvis du lægger den her, er jeg sikker på, at mange gerne vil se på den.

Husk at fjerne de personlige oplysninger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 20:56   #52
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Hej
og mange tak for knus zuza, du er en perle .
Jeg har endnu ikke fået færdigskrevet klagen, skriver lidt hver dag, overskud er en mangelvare lige nu.
Jeg talte med min psykiater om, at jeg bliver nødt til at flytte nu, fortalte at jeg bare ikke orker det, at jeg er glad for at bo i min nuværende bolig, og er meget ked af tanken, om at bo i en lejlighed.
Hun sagde, at jeg skal ringe til kommune, fortælle at jeg går til behandling hos hende, og at de skal kontakte hende for oplysninger. Men hvad kan hun gøre?
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 08:50   #53
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Metsen! Jeg står i samme situation som dig. Har egentligt ikke længere råd til at bo i den bolig, hvor jeg har boet i 25 år og er glad og tryg ved at bo. Pt. har jeg en ansøgning om førtidspension kørende, og min sagsbehandler har været "flink" og ladet den ekstra støtte køre, sålænge sagen kører. Får jeg medhold i min anke, kan jeg blive boende, får jeg afslag, frygter jeg, at hun stopper støtten straks, og så går min økonomi i minus med ca 400,-kr pr. måned. Hendes svar på det er: Jamen, så må du jo går i banken og låne penge til mad... Jeg har også tænkt på, om jeg skulle spørge min psykolog, om hun vil bakke mig op i, at det ville være en dårlig ide, at jeg blev tvunget til at flytte på den måde lige nu, hvor jeg har det virkeligt dårligt. Det er hårdt og kræver overskud at flytte selv for raske, men er man syg, specielt psykisk, er det endnu værre at blive revet ud af sine trygge rammer og skulle overskue det kæmpearbejde og den omvæltning en flytning er... Men jeg ved heller ikke, om det vill hjælpe, hvis hun ringede til kommunen angående det.... Måske nogen herinde har noget erfaring med det?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 14:26   #54
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Det er ikke en sjov situation vi sidder i, men jeg har da tænkt mig, at sende en mail til kommunen, man kan jo altid prøve ik'.
Jeg krydser fingre for dig Risa.
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 11:13   #55
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Fik endelig kontakt med sagsbehandler på social kontoret, meget ubehageligt.
Jeg fortalte, at jeg ikke længere er i stand til, at betale huslejen, fortalte at jeg er under behandling for social fobi og depression, ikke magtede at flytte pt, og hans kommentar var, at så måtte jeg hente et ansøgningsskema for enkeltydelse, hvis jeg da ellers kunne, når nu jeg har en social fobi, koger indeni.....
Hans kommentar til det angående at kontakte psykiater var, at sådan noget gjorde de ikke, jeg måtte bede psykiater om at skrive til dem, og så måtte de se på, om hun ellers har en god grund til, hvorfor jeg ikke længere har mulighed for at betale husleje...
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 11:27   #56
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Det er slet ikke så nemt at søge enkeltydelse på kommunen mere, nu skal man afleverer kontoudtog for de sidste 3 måneder, samt en dokumentation for, at banken ikke vil låne en penge.......
Jeg har forøvrigt talt med min nye sagsbehandler i jobcenter, hun lovede mig at holde hånd i hanke med min sag, det lyder jo meget godt ik' :-D
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 13:29   #57
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
hun lovede mig at holde hånd i hanke med min sag, det lyder jo meget godt ik'
Jo, det "lyder" godt, men du er desværre nødt til SELV at følge nøje med i, OM der sker noget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 12:44   #58
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Jeg var til samtale hos sagsbehandler idag, og det gik godt. Tænk engang hun vil finde min sag frem som ligger over 10 år tilbage. Desuden vil hun ligge min sag ind hos videnteamet på kommunen, hun mener, at jeg skal have pension, så jeg kan få fred. Men ak ak vi ved jo bedre herinde, ligesom det lysner, så mørkner det igen.
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 09:39   #59
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Hej igen

Jeg har skrevet til borgmesteren igen, hvori jeg spørger, om det kan have sin rigtighed, at når man er i matchgruppe 5, så bliver man "henlagt". Spurgte ham, om min fremtid er at leve kontanthjælp resten af mit liv, og må tage til takke med den lejlighed man nu får tilbudt.
Hans svar;

Som det første vil jeg understrege, at ingen borgere i kommunen skal ignoreres eller henlægges uanset hvilken gruppe de måtte tilhøre. Det er heller ikke mit indtryk kommunen gør dette.

Jeg kan forstå, at du senest har været til samtale i jobcenter, hvor dine behandlingsmuligheder samt fremtidige arbejdsmarkedssituation er blevet drøftet. Jeg har endvidere fået oplyst, at der er gjort flere forsøg med revalidering og aktivering, og at du på nuværende tidspunkt er i behandling hos psykiater. Det ser således ud til, at du har løbende kontakt med jobcenter, selvom det naturligvis er beklageligt, at du har måttet opleve flere sagsbehandlerskift undervejs.
Til sidst skriver han, at han vil opfordre mig til, at tage imod tilbud om billigere bolig.

Ja men så kan jeg jo igen sukke over, at der ingen ansvar bliver taget fra kommunens side.
Ja jeg har været i revalidering, men det er altså over 10 år siden, ja jeg har været i aktivering, det er 5 år siden.
At jeg har fået en depression, og det at skulle flytte får min verden til at styrte i grus, det er da bare ærgerligt, eller er det mig som opfører mig som et forkælet barn?
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 11:10   #60
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er bare dig der er forkælet!!! (skrevet med ironi i stemmen)

Ja altså hvis du spørger de rigtige mennesker, så som fx Hjorten.

Jeg sys bestemt ik du er forkælet, jeg sys nærmere det er systemet der er grotesk, hvis man ikke er syg når man kommer ind i det, så bliver man det edder hakme, og det er din mere eller mindre frivillige tvungne flytning bare endnu et bevis på.

Jeg har selv prøvet noget i sammen bolgade, altså det der med at de ikke vil høre, må at forandringer for en hver pris skal undgås (sådan var det for mig) det var som om, der blev tænkt. "HÆ NU! kan vi få hende ned med nakken, det er NU! vi skal slå til, med div tiltag, og gøre alt det modsatte af hvad de kloge anbefaler, så kan det være hun vil lystre"
Normalt er jeg "bare" stædig og finder mig ikke i noget, men det der fik mig til overhovedet ikke at kunne noget, hvilket jo bare gav kommunen bagslag, for så kunne de jo slet ikke få mig til at lystre, og der var det ikke fordi jeg var stædig, men fordi jeg værgen kunne fra eller til, min krop ville ikke. Så den taktik fik de bare endnu mindre ud af, end de fik ud af mig før det. Og det ligger stadig som en meget meget stor sort tung sky, som jeg tvivler på kommer til at forsvinde.

Sidst redigeret af LUM; 05-12-2008 kl. 11:15.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandling le cuere Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 27 19-04-2013 15:35
God sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-10-2010 11:50
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57
Sagsbehandling kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-10-2009 16:11
Sagsbehandling zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension