K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2010, 12:42   #51
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg vil understrege at det er ikke kun sagsbehandler som kludrer i det hele. Hun gøre det, fordi hun har fået en besked fra jobcenters ledelse. Det er ledelsen og jobcenters chef som sider på hele svindelapparatet.
Sagsbehandleren gøre kun det, hun få besked på fra dem som sider højre i hierarki.
Det er også under alt kritik Hopper, at du har ikke været med til det møde, rundbordssamtale.
Du blev misvejledt om det hele og de ville ikke at du skulle være mad og komme med nogle spørgsmål vedr. din sag, mens din advokat var til stedet.

Hvis du få ikke den afgørelse senest i november, drop sagen helt og start forfra. Det er præcis det som jeg har gjort!
Om 2 måneder blive du en klump af nerver, men det er også det de vil.

Sidst redigeret af Karo; 06-10-2010 kl. 15:08.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 13:47   #52
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
karo, ingen tvivl om at det hele er bestemt højere oppe MEN, jeg vil stadig påstå at ALLE har en ansvar -også sagsbehandlere!

Iflg Retssikkerhedsloven(mener jeg det er) ja, så skriver man jo under på ved ansættelsen at man ikke med vilje vil forøve ondt mod andre!(frit oversat)

-men hvis man gør, ja, så kan man straffes m bøde eller fængsel!

Syns da, at det er værd at holde sig for øje, alle har ret til anstændig behandling!
Og det er mig ganske uforståeligt hvordan et menneske som reelt sidder med magten, kan se sig selv i øjnene når arbejdsdagen er slut, vel vidende at når man sætter sig foran den nye fladskærm, ja, så er det på bekostning af et andet menneskes liv og velfærd!
Ja undskyld mig, men det er så min mening.

Ja ja, véd det godt, det kræver et stærkt menneske at sige fra, men nogen skal jo være de første ikk´(hvorfor er der mon også så stor en flugt fra det offentlige af SOCIALRÅDGIVERE, for der er jo en væsentlig forskel,hm..)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 13:58   #53
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jeg kan altså ikke lige overskue det hele...
Min sag med sygedagpengene bliver sendt ind til ankestyrelsen igen og så tager jeg den derfra.

Ang. min pensions sag, har jeg lige ringet til sagsbehandler, hun viste ikke ret meget, jeg spurgte hende om det var en real §17 jeg havde søgt, til det sagde "ja det er det vel" men du kan ringe op til ham hvor sagen ligger han kan forklare dig lidt mere i dybden...

Jeg har fået tlf. men han har desværre først telefontid igen på fredag.
Der hvor sagen ligger nu hedder "Social service" sagsbehandleren sagde at det var der de træffer min afgørelse vedr. pension.

Så glæder mig til på fredag så jeg kan blive lidt klogere på hvad der sker...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 14:24   #54
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hopper.
det hele står på hoved i din sag. Du blev ikke partshørt men din sag ligger allerede hos Socialcenter.
Det er korrekt at nu om dage så er det Socialcentere som kommer med afgørelser i førtidspensionssager. ( siden 1. august 2009 ). Socialforvaltninger står nu kun for beregninger af den.
Hvis du få tilkendt FP, så har du jo slet ikke brug for din sygedagpengesag længere.
Ring til Socialcenter og få en uddybende snak med dem. Det blive det bedste, vil jeg mene.

buster,
du har ret i at en sagsbehandler er ansvarlig for det hun leverer, men du ved jo selv at der er meget mellem himlen og jord i den der retssikkerhedslov, som folk klunker sig til.
Loven kan bøjes i alle retninger, sådan er det jo, ikke kun i DK.

Sidst redigeret af Karo; 06-10-2010 kl. 14:43.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 15:35   #55
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Dvs. er det så hos social service at den bliver endeligt afgjort?

Så syntes jeg da godt nok at det går pænt stærk, måske kan de afgøre den i næste uge, så er der under 14 dages behandlingstid ;-)

Og efter hvad jeg kan forstå er det normalt procedure i Sorø kommune, så noget er de da hurtigt til ;-)

Citat:
Hvis du få tilkendt FP, så har du jo slet ikke brug for din sygedagpengesag længere.
Den her sag har SLET ikke noget med penge at gøre, det har jeg også sagt til min advokat, det er udelukkende en prencip sag, de skal ikke tro at de kan behandle os syge som affald, for jeg er ikke den eneste der bliver kørt rundt i manegen...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 16:41   #56
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, hopper, syns stadig at det lyder lidt besynderligt for netop som karo sir: du er IKKE blevet partshørt!

-Du har IKKE modtaget nogen skriftlig bekræftelse på HVORNÅR man har modtaget din ansøgning om ftp og således heller ikke hvornår du kan forvente en afgørelse, hm....

Det eneste du kan gøre, er vel at håbe det bedste og så få fat i den omtalte sagsbehandler.

(til gengæld vil jeg så sige, at SKULLE du få et nej til ftp ja, så er du rigtig godt stillet i forhold til Ankenævnet, når IKKE du er blevet partshørt mm )

Ønsker dig al muligt held og lykke m Sorø Kommune, for kan jo forstå på det hele, at INTET har rokket sig så meget som en milimeter siden vores sag.
Og de påstod ellers de havde taget ved lære/til efterretning -vor Herre til hest!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 20:58   #57
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Ja Buster jeg syntes også det er mærkeligt jeg ikke har fået noget på den ftp...
Jeg er meget i tvivl om jeg kan stole på det sagsbehandler siger, derfor jeg vil ringe til ham der behandler min pensions sag.
Jeg har ikke engang set min RP endnu ;-(
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 22:02   #58
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
[QUOTE=Karo;127258
Vovse.
Jeg fiik tilkandt min FP efter §17, på foreliggende, så jeg kan love dig at sagen skal først behandles af visitationsteam på jobcenter.
Efter 4 år i møllen er jeg en ekspert i pensionslovens §17 på foreliggende dokumentationsgrundlag og alt det som hører til.(rav med jobcenter)[/QUOTE]

Af anden årsag sidder jeg her med en principafgørelse fra Ankestyrelsen (J-nr. 6000764-06), hvoraf det fremgår at:

"Afgørelse:

Kommunen burde have truffet afgørelse om påbegyndelse af sag om førtidspension på et tidligere tidspunkt end 3 uger after ansøgers anmodning herom.
"

Og

"Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg lagde vægt på, at påbegyndelse af sag om førtidspension på det foreliggende dokumentationsgrundlag var en rettighed, der fulgte af pensionslovens §17."

Og

"I denne forbindelse lagde ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg vægt på, at kommunen af hensyn til borgeren burde træffe afgørelse om at påbegynde sagen på det foreliggende grundlag hurtigst muligt og i umiddelbar tilknytning til anmodningen."



__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 23:41   #59
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej

Vovse, jeg kender godt den afgørelse og netop den afgørelse er meget relevant til Hoppers sag, fordi hun har ikke fået afgørelsen om påbegyndelse af sin førtidspensionssag.

I denne forbindelse lagde ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg vægt på, at kommunen af hensyn til borgeren burde træffe afgørelse om at påbegynde sagen på det foreliggende grundlag hurtigst muligt og i umiddelbar tilknytning til anmodningen."

Hurtigst muligst er ikke defineret af lovgivning, men perioden kan være ca. 2 uger fra man har afleveret sin ansøgning.

p.s. man skal læse hele afgørelsen fra Ankestyrelsen og ikke kun fragmenter af den.

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=019df31831

At sagen skal først behandles af visitationsteam på jobcenter, betyder at visitationsteam kommer før socialforvaltningen/socialcenter.

Efter man har afleveret sin ansøgning på jobcenter, så er det jobcenter som skal sende ansøgningen videre hurtigst muligt til socialcentret ( 3 dage 2 uger )som skal komme med afgørelsen om påbegyndelse af pensionssagen i umiddelbar tilknytning til anmodningen ( ca 2 uger) og sende den afgørelse både til jobcenter og til en ansøger.

Men det blev ikke gjort, fordi Hopper har ikke fået noget fra Socialcentret, dvs hun har ingen garanti på, at hendes sag er påbegynt.

Agførelsen om påbegyndelse af FP sagen har en stor betydning for dato for udbetaling af FP, derfor er den afgørelse vigtig.
Hvis jobcenter holder på ansøgningen i flere måneder og man har ikke fået afgørelsen om påbegyndelsen, så kan man ikke bevise sin ret til dato på udbetaling af pensionen, hvis man få den tilkendt.

Desværre Vovse, det findes ikke noget jeg ikke ved om pensionslovens § 17 på foreliggende.

Sidst redigeret af Karo; 07-10-2010 kl. 00:16.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 07:15   #60
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Tak fordi du smed et direkte link.

Af denne afgørelse fremgår det netop, at kommunen ikke skal skrive til borgeren, at der påbegyndes en sag om fp, "det var et overflødigt mellemled".

Og "i umiddelbar tilknytning" er også præciseret i denne afgørelse, til at være hurtigere end 3 uger.

Jeg har såmænd læst hele afgørelsen, har anvendt den i en klagesag, og læst brudstykker af den op for min sagsbehandler foran alle de ventende borgere i jobcenterets venteværelse.



"Nævnet henviste til, at manden den 10. maj 2006 anmodede kommunen om at tage stilling til, om han var berettiget til førtidspension på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Kommunen meddelte den 22. maj 2006, at der den 31. maj 2006 ville blive truffet afgørelse om påbegyndelse af pensionssagen."

"Nævnet fandt dog, at kommunens brev af 22. maj 2006 var et overflødigt mellemled, da der på dette tidspunkt ikke for kommunen havde været tvivl om, at sagen skulle påbegyndes på det foreliggende grundlag."

Det var nævnets opfattelse, at påbegyndelse af pensionssag 3 uger efter anmodningen ikke var "i umiddelbar tilknytning" forudsat, at det klart fremgik af anmodningen, at der var søgt på det foreliggende grundlag, og at borgeren forstod, hvad der mentes hermed. Nævnet henviste til pensionsvejledningens pkt. 13."

"Det var efter nævnets opfattelse ikke i overensstemmelse med hurtighedsprincippet, jf. retssikkerhedslovens § 3, at vente 3 uger med at påbegynde behandlingen af en sag, når det var klart, at sag skulle påbegyndes, jf. lov om social pension § 17, stk. 3."

"Kommunen burde have truffet afgørelse om påbegyndelse af sag om førtidspension på et tidligere tidspunkt end 3 uger efter ansøgers anmodning herom."

"Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg lagde vægt på, at påbegyndelse af sag om førtidspension på det foreliggende dokumentationsgrundlag var en rettighed, der fulgte af pensionslovens § 17."

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan ikke komme i kontakt med sagsbehandler minismandag Skal kommuner ikke overholde loven? 8 27-09-2013 11:40
Har jeg ikke lov til at skifte sagsbehandler? Indiansummer Alt det andet 4 31-07-2013 14:20
Kan ASK ændre sin afgørelse pga. den nye førtidspensionsreform PeaJay Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 10-04-2013 20:38
Jobcenter overholder ikke afgørelse hopper Alt det andet 37 15-08-2011 13:13
stop SP ikke modtaget afgørelse!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2010 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension