K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2013, 19:22   #51
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nææ det er man da ikke...grådig bare fordi man vil beholde sin pension....men på mig virker det yderst grådigt når man begynder at spekulere i ikke at få renter....alene fordi der så trækkes i pensionen...
Bare lån slatskillingen ud til fx Danske Bank ... de vil nok kunne klare den der med ikke at give noget (af betydning) i rente og selv score en 7 - 12 % ved at udlåne dem til anden side ...

Men selvf. ... du skulle betale dem for at have kontoen - mindst et par hundrede kroner om måneden ville da være rimelig, nu beløbet ikke er helt ubetydeligt ... og der er jo også al administrationen ved at drive bank, finanskrise, blah blah og min bare r*ev osv ... du kender sikkert sangen fra de kræmmere ;-)

Og banken ville grine hele vejen ned til ... banken ... over sådan en ubegavet dansker, der hopper på den limpind ... og bliver rullet & snydt så det driver ned ad ryggen ;-)

Men skuer man ud over landskabet, så er Danmark vel fyldt med den type tåber?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 22:17   #52
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Det er trådstarter der har sagt gevinsten ville holde i 30 år, og så lavede jeg bare et regnestykke som så lyder på 47.000kr om mdr. og det vil jeg nok mene at man kan eksisterer for på en ret fornuftig måde uden afsavn, uden at behøve sin pension.
Og jo det ville åben for nogle muligheder med sådan en gevinst, men så længe man har denne gevinst må det være den man skal leve af og så bagefter få sin pension igen.
Hmmm, frasige sig sin fp og leve af lotto-gevinsten lyder da sådan set fornuftigt nok, man man risikerer jo, at man ikke kan få fp'en igen den dag gevinsten er væk.

Og, at skulle gennem det helvede én gang til, og så tifold værre p.g.a. div. lovstramninger.

Hvis man er klar til, at gøre det, så vil jeg vove den påstand, at der er nogen, der er kommet (for) nemt til deres førtidspension.


Beklager meget, at jeg åbenbart har kludret i hvem der "sagde" hvad.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Det var så mig der gav eksemplet med 30 år...

Selvfølgelig er der ikke en eneste af jer der, hvis det kom dertil, ville frasige pensionen.

Pension er ikke indtægts bestemt og dermed er man berettiget til den, hvis man iøvrigt opfylder kravene.

Det ville være underligt hvis alle helgener på jorden lige skulle være samle i denne tråd... det er selvfølgelig idealet at frasige sig sin pension for at andre kunnebeholde deres.
Men jeg har tjent penge gennem hele mit liv, og jeg har betalt rigtig mange penge i skat 60% for at være nøjagtig. At jeg nu er i en anden situation gør ikke at jeg ville frasige mig det der retteligt ville tilhøre mig.

Hvis i stadig arbejdede, ville i så også frasige jeres løn, hvis i vandt, fordi en anden medarbejder så også kunne få et job ???
Nej vel... så lad være med at få det til at lyde som om vi andre er grådige fordi vi finder det rimeligt at fortsætte udbetalingen.
Du har fuldstændig ret, for vi lever jo desværre ikke i et idealsamfund.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nææ det er man da ikke...grådig bare fordi man vil beholde sin pension....men på mig virker det yderst grådigt når man begynder at spekulere i ikke at få renter....alene fordi der så trækkes i pensionen...

Sååå....
Fuldstændig enig.

Min holdning er, at jeg vil have det jeg er berettiget til, men jeg vil hverken snyde, bedrage ell.l. for at få noget, som jeg ikke er berettiget til.

Og hvis man gemmer millioner hjemme i madrassen for at undgå, at blive trukket i sin pension, så synes jeg det tenderer snyd og bedrag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 00:46   #53
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og hvis man gemmer millioner hjemme i madrassen for at undgå, at blive trukket i sin pension, så synes jeg det tenderer snyd og bedrag.
Det er vel kun et hypotetisk problem for langt de fleste ... måske er der engang hvert 20. år en værdigt trængende førtidspensionist, der høster en gevinst, der batter mere end til nogle ekstra boller på suppen ...

Og som andre har været inde på ... både alders- og førtidspensionen er indtægtsreguleret, men hvis den reguleres til det absolutte laveste, betyder det ikke at retten til pensionen mistes.

Men en gevinst og et gevinstafkast er at betragte som arbejdsfri indkomst, så i en førtidspensionskontekst vil det ikke rokket ved den arbejdsevne (eller mangel herpå), der ligger til grund for pensionstilkendelsen.

Ergo er hverken gevinst eller afkastet heraf noget problem i sig selv - ud over evt. det problem pensionisten skaber for sig selv ved at bevæge sig ud over legitime rammer for at skjule formuen.

Man må fortsat helt legitimt sy pengene ind i madrassen ... blot man husker at opgive formuen til skattevæsnet :-)

Men hvis man hæver 17 millioner for at sy dem ind i madrassen, så har man nok behov for lidt støtte og vejledning til at foretage sig noget bedre med slatskillingen ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 01:06   #54
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der var en der regnede sig frem til at 17 millioner kun strække sig 30 år, hvis man ikke skajede fuldstændig ud.
Derfor ville jeg afmelde førtidspensionen, for om 30 år vil jeg være 73 år og er således blevet folkepensionist, og skal ikke længere revurderes mht førtidspension.

Jeg ser nok mere førtidspensionen som en hjælp, fordi jeg pga sygdom ikke kan blive selvforsørgende. Men med 17 millioner på kontoen, vil jeg da mene jeg er selvforsørgende, og derfor ikke har brug for den hjælp, selv om den vil være berettiget.
Lige her tænker jeg, alting med måde - tilbage til stat og kommunekasse med de penge.

At jeg så aldrig nogen sinde kommer til så mange penge, er en hel anden ting. Men det er meget sjovt at drømme lidt om det, for et lille øjeblik.

Jeg ser nok de 17 millioner som en fribillet til at komme ud af systemet som førtidspensionist, hvilket er drømmen over alle drømme.

Tænk om jeg kunne sige, når folk spørger hvad jeg laver, og jeg kunne fortælle at jeg er selvsponsoret pensionist og ikke som nu, stå og lyve fordi jeg skammer mig over min status og mine psykiske problemstillinger.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 01:10   #55
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Det der med at sy ind i madrasen skal man passe på med, tænk når man bliver "old tudse gammel" og ligger der og tisser og hjemmehjælpen så kommer i den bedste mening med en ny madras og smider den gamle ud.

Man skal også passe på med at ligge 17 millioner under hovedpuden... har man ikke ondt i nakken, skal man nok få det der efter.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænk om jeg kunne sige, når folk spørger hvad jeg laver, og jeg kunne fortælle at jeg er selvsponsoret pensionist og ikke som nu, stå og lyve fordi jeg skammer mig over min status og mine psykiske problemstillinger.
Jeg siger altid til folk der spørger hvad jeg laver, at jeg lever af mine penge... tænk sig den er der aldrig nogen der beder om at få udybet.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 01:19   #56
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har ellers været okay forskånet fra spørgsmålet. Men her da min datter startede i 0 klasse kom det!! Og hvad laver du så, spurgte lærer og pædagog til forældre/hjem samtalen. Og så måtte jeg fortælle dem det, og det ødelagde bare hele min dag, uge og måned. Jeg har så svært ved at accepterer det selv, hvorfor det er så smerteligt at fortælle om det....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 01:29   #57
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Jeg ved da heller ikke hvad der sker hvis nogen tvinger mig.

Iøvrigt var jeg kommet afsted på en date, hvor jeg på forhånd havde bestemt mig for at snakke udenom, men af en eller anden grund fik jeg det sagt, og han spurte alligevel om vi skulle ses igen, så hel farlig er man altså ikke selvom man er på ledighedsydelse og skrækslagen ser frem til pension.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 01:34   #58
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
I burde rette nakken...det er ikke jer det er galt med hvis det er et problem at man er førtidspensionist...

Det kunne det havde været...hvis i selv frivilligt havde valgt at blive syge....men det er der jo ikke nogen der gør frivilligt....bliver syg...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 01:36   #59
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænk om jeg kunne sige, når folk spørger hvad jeg laver, og jeg kunne fortælle at jeg er selvsponsoret pensionist og ikke som nu, stå og lyve fordi jeg skammer mig over min status og mine psykiske problemstillinger.
I gamle dage var det (i visse kredse) moderne at være: Rentier :-)

http://da.wikipedia.org/wiki/Rentier

I dag er der ikke så mange der gider skildre med den titel på deres visitkort ;-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Jeg siger altid til folk der spørger hvad jeg laver, at jeg lever af mine penge... tænk sig den er der aldrig nogen der beder om at få udybet.
Dem er der sq da ikke megen næring i ...

Hvordan tilbereder du dem - ædes de rå eller skal de koges først?

Og det er da DKK vi taler om og ikke fremmede valutaer?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 01:41   #60
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror også den værste kritiker er mig selv! For hverken lærer eller pædagog så måbende ud, tværtimod, viste de stor medfølelse. Og her efter lockouten fik jeg endda et stort knus af læreren da hun mødte mig på trappen, og knus af de andre lærere og af skolelederen. Sådan noget betyder enormt meget for mig - muligvis fordi jeg er bange for at blive ekskluderet pga min "sindssyge" og blive stemplet som værende een man helst vil undgå og som man måske er lidt bange for.
Det er jo klart mine egne tanker, og tanker om fordomme andre måtte have om mig, jeg får dømt alle andre med, for de er tydeligvis af en anden opfattelse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lotto vindere (måske) og eje hus fx. luske Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 28-06-2011 08:28
førtidspensions kone vandt lotto kurtlar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 13-03-2010 12:51
Hvad hvis man vinder i lotto ? amik Dit og Dat 4 05-07-2007 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension