K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2008, 13:05   #41
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg prøver lige at sætte link ind

http://www.bm.dk/sw23441.asp

nå, det kunne jeg ikke finde ud af, men ellers er det på side 1, i denne tråd.

Der står hvad jeg får, som enlig/ andre kontanthjælpsmodtagere.

Surt med sandt, så jeg håber jeg snart får et arbejde, men det er da vist for meget at bede om

Knus fra Helle til Jer alle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 13:22   #42
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg kan ikke forstå hvad forskelen på

Fyldt 25, andre § 25, stk 1, nr. 2 9.219kr. månedligt
og
Enlige, ikke forsørgere § 25b, stk. 1, nr. 4 12.249 kr. månedligt


jeg kan bare se at der er stor forskel på satsen
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 14:13   #43
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Er det ikke kontanthjælp og kontanthjælp med loft?

Altså satsen på de cirka 9.000 får man, når man har været på kontanthjælp i et halvt år? Man bliver jo sat ned efter 6 måneder.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 14:17   #44
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hihi jeg ved det ikke

den på 12.249 kr. månedligt er med loft
og den anden æh... Hejdien ved du
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 17:12   #45
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
ja den pris er pebret, og ja man kan finde noget billigere - vi søgte efter lejlighed i et par mdr, og den her var faktisk den eneste som leverede de krav som vi måtte sætte os
kravene var noget så simple, som:
God mulighed for parkering, min kæreste kører langt til/fra arb hver dag. Kan ik undværres
Hvor kat var tilladt
Plus det skulle være et sted hvor jeg følte mig tryg pga min psykiske problemer

Havde i øvrigt ikke lige regnet med at skulle stoppe på min revalidering da vi flyttede, og når der ikke var andre aktuelle lejligheder, så traf vi et valg - men stadig ikke en af de helt pebrede huslejer her i byen

Jeg VED at min økonomi ville hængere bedre sammen hvis jeg boede alene, længere er den ikke.

Og nej der er nok ingen herinde som er tilhænger af forsørgerpligt uanset hvilken indkomst man har - mig selv incl. - jeg kunne dog acceptere det hvis jeg var gift med min kæreste, men at han tildels skal forsørge mig ved kun at bo sammen med mig, det har jeg svært ved at sluge - og iøvrigt en unødig belastning på ham/os
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 19:47   #46
McGuffie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
McGuffie er ny på vejen
Hej Helle

Hvorfor får du så ikke det beløb her:
Enlige, ikke forsørgere.. § 25b, stk. 1, nr. 4 = 12.249 kr. månedligt, OK det er med loft...hmmm - men hvad vil det sige ??

UPS....Fik vist sendt forkert før ;/
McGuffie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 23:50   #47
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er korrekt, at enlige har et kontanthjælpsloft på 12.249kr(nye tal).
Det betyder at man kan søge §34, fra kontanthjælpen (9.219) + §34(skattefri)max beløb før skat 12.249kr.
Der er en særlig beregning for § 34, for bolig ejere er denne ydelse tilbagebetalingspligtig.
(reglerne for det er linningsloven. Det betyder at man skal have min. 4.500kr til rådighed efter relevante udgifter er betalt, herunder de ekstra udgifter man har som følge af funktionsnedsættelse og lign.) Denne ydelse skal tilbydes ved kontanthjælp og lign. også sygedagpenge.
Vær opmærksom på at kommunen skal bruge evt løn, før det der førte til nuværende ydelse. Dette har stor betydning for udregning. (har selv fået beregnet at kommunen har snydt mig for et stort beløb for 3 år. er lovet dette beløb her senest 31.5).
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2008, 15:13   #48
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Hvem er "man" der skal have et rådighedsbeløb på 4500 iht. ligningslovens regler ?

For fx en ung hjemmeboende på kontanthjælp skal der da godt nok noget mere ud over kommunedisken for at det mål kan opfyldes.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2008, 15:32   #49
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, meget mere.

Det gælder vist kun, hvis SKAT ønsker at opkræve gæld... og selv SKAT har forsøgt at ignorere, at den danske befolkning gerne vil have mad på bordet, når de skulle opkræve. Line Barfod har da gjort et godt fodarbejde, således at SKAT ikke bare "automatisk" kunne flå folk, så de næsten stod med minus på kontoen den 1. i måneden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2008, 22:37   #50
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Rådighedsbeløb

I Københavns Sociale Forvaltning Nørrebro ServiceTeam er rådighedsbeløb sat til:

Enlige:......... Kr. 3.360,00
Samlevende:..Kr. 2.666,00
Børn: 0-2 år...kr. 600,00
.". ....3-6 år...Kr. 800,00
.". ..7-17 år....Kr. 1.000,00

Disse beløb stod på et § 81 og § 82 beregningsskema jeg for nyligt har modtaget efter en ansøgning på udgift.

Så der må jo være en eller anden regel i forvaltningen vedr. rådighedsbeløb når de skal beregne hvad folk har af udgifter / indtægter ved søgning af ydelser. (Selv om det siges at i kbh. findes der ikke et sådan off. regel ang. dette.) ( Skattevæsenet har deres egen udregningsmetode / Regel. Kender ikke den seneste.)

Sidst redigeret af @PerChr; 24-05-2008 kl. 22:43. Årsag: Opstilling
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension